
Ovogodišnji izbor jasno odražava promene u industriji i u državi gde su zapremina i broj cilindara donedavno bili sinonim za kvalitetan i dobar motor. Elektrifikacija je glavna tema, a klasičnih motora s unutrašnjim sagorevanjem je na ovoj listi ostalo tek u tragovima, piše Jutarnji.hr.
Na listi za 2025. dominiraju hibridi i električni motori. Električni pogoni koji su se istakli dolaze iz Nissana Leafa, Lucida Gravity, Hyundaija Ioniqa 9 i Dodge Chargera Daytona. Drugu polovinu čine hibridi, i to u raznim verzijama: BMW M5 s plug-in hibridnim V8 sustavom, Honda Civic Hybrid, Ford F-150 Hybrid, Lexus LX 700h i Mercedes-AMG E53.
Za ljubitelje klasične mehanike ostalo je tek malo utehe. Osim BMW-ovog V8 u plug-in kombinaciji, jedini V8 motor na listi je 5,5 litarski twin-turbo V8 iz Chevrolet Corvette ZR1. To je ujedno i jedini motor bez ikakve elektrifikacije.
Proces izbora je započeo s 28 kandidata, među njima deset hibrida i deset potpuno električnih modela. Svaki je ocenjivan kroz vožnju i testiranje u realnim uslovima, a pobednici nisu rangirani, već su svi na listu ubačeni ravnopravno.
Kako ističe Christie Schweinsberg, šefica izbora, kupci u SAD-u sve više prihvataju elektrifikaciju, ali uglavnom kroz hibride, dok su potpuno električna vozila još uvek na dugom putu prema masovnoj dominaciji. To jasno pokazuje i lista, na kojoj je balans pomeren prema prelaznim rešenjima, a tradicionalni motori polako gube prostor.
Lista izgleda ovako:
BMW M5 — 4,4 litarski turbo V8 PHEV
Chevrolet Corvette ZR1 — 5,5 litarski twin-turbo V8
Dodge Charger Daytona — električni pogon
Ford F-150 — 3,5 litarski turbo V6 HEV
Honda Civic Hybrid — 2,0 litarski I-4 HEV
Hyundai Ioniq 9 — električni pogon
Lexus LX 700h — 3,4 litarski turbo V6 HEV
Lucid Gravity — električni pogon
Mercedes-AMG E53 — 3,0 litarski turbo I-6 PHEV
Nissan Leaf — električni pogon
Izvor: Jutarnji.hr / Motor1.com
Foto: BMW