home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Kia K4
 
Korejski proizvođač automobila Kia briljira u poslednje vreme na američkom tržištu.

Kia Sorento

Novi modeli poput crossovera Sorento, limuzine K4 i, naravno, sveprisutnog SUV-a Telluride s tri reda sedišta su posvuda, čini se. A tu su i električni EV6 i EV9.

Kia EV6

Ta vozila su dovela Kiju do toga da ponovo nadmaši očekivanja prodaje, sa septembarskom prodajom u SAD-u koja je dostifla rekordnih 65.000 jedinica, što je skok od 11% u odnosu na prošlu godinu, a prodaja u celom trećem tromesečju porasla je za 9% na još jedan rekordni nivo.

"Imali smo odličan septembar, i znate, stvarno svaki mesec ove godine, naša prodaja raste", rekao je za Yahoo Finance potpredsednik prodaje u Kia America Erik Votson.

"Porasli smo za gotovo 9%, rast je 8,9% od početka godine."

"Telluride je bio ogroman deo redefinisanja onoga što smo bili kao brend i privlačenja drugačije vrste kupaca", rekao je Votson, "i mislim da je to bio jedan od velikih trenutaka procvata za mene."

Zašto je Telluride tako atraktivan?

Telluride nudi atraktivan, robusni paket SUV-a sa tri reda sedišta i udobnom (čak i premium) unutrašnjošću, uz pogon na sva četiri točka, koji i dalje počinje od nešto manje od 37.000 dolara - vrlo dobra ponuda u ovom automobilskom svetu.

Kia Telluride

A to je značilo da su kupci koji su tradicionalno izbegavali Kiju kupovali Telluride. To je izgradilo Kijin zamah u SAD-u, prema Votsonu. I potpuno električni EV9 - zamislite ga kao EV verziju Telluridea koja pomalo podseća na Range Rover - takođe beleži rast prodaje.

Kia EV9

Put pred nama: Kia je dobro pozicionirana, posebno s električnim vozilima poput EV9 i sportskijeg EV6. (Hibridni i benzinski automobili i dalje su veliki deo Kijine sadašnjosti.) To, kao i proizvodnja više vozila u fabrici u Džordžiji kao način ublažavanja tekućeg trgovinskog rata predsednika Trampa, takođe pomaže.

Osim što proizvodi više vozila u SAD-u da bi smanjila troškove, kompanija je postavila svoje montažne pogone u državama bez sindikata gde su troškovi rada niži. To zauzvrat znači jeftinije troškove proizvodnje i niže preporučene maloprodajne cene u prodajnim salonima.

Trampova Bela kuća ne podržava sindikalno organizovane radnike, sve dok su radna mesta u SAD-u. Ali racija u pogonu Kia/Hyundai bila je uvreda koja vladi nije bila potrebna dok traži više radnih mesta u fabrikama u SAD-u, a dovećće i do odlaganja otvaranja pogona za proizvodnju baterija korejskog proizvođača automobila tamo.

Još jedan problem s kojim se Kia suočila bio je takozvani "Kia izazov", gde su ljudi objavljivali video zapise o tome kako ukrasti automobile Kia i Hyundai proizvedene pre 2021. zbog ranjivosti, što je rezultiralo naglim porastom stope krađe. Ažuriranje softvera pomoglo je u sprečavanju budućih krađa, ali kompanija je bila odgovorna za nagodbu od 200 miliona dolara nakon što su vlasnici podneli tužbe.

Autor: SEEbiz / Yahoo! Finance

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Kia



čitanja : 95



Komentari