
Bilo je mnogo skupljenih obrva i negodovanja kada su u Mercedesu odlučili da će naslednika najsnažnije C-Klase prethodne generacije, umesto AMG-ovog čudesnog 4-litarskog V8 biturbo motora, pokretati plug-in pogonska grupa čiji dvolitarski četvorocilindarski turbobenzinac u kombinaciji s elektromotorom proizvodi 680 KS i 1.020 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 za 3,4 sekunde i 280 km/h.
Kako podseća Klix.ba, u Štutgartu su insistirali da smanjenje broja cilindara neće negativno uticati na njihove kupce i usput često pominjali podatke o performansama koje nudi pomenuta "hi-tech" plug-in hibridna kombinacija. Emocije niko nije pominjao.
Nešto više od tri godine od premijere, čini se da je procena marketinških stručnjaka bila pogrešna, jer je mnogo potencijalnih kupaca odustalo od kupovine najsnažnije i delimično elektrifikovrne AMG-ove C-Klase u četvorocilindarskom izdanju.
Zakon ponude i potražnje je nemilosrdan, pa niko nije bio previše iznenađen kada su u javnost procureli interni akti iz sedišta "trokrake zvezde" prema kojima će se C63 proizvoditi do maja naredne godine, a već u februaru slična sudbina čeka i AMG-ov SUV model GLC63, ali i modele C43 i GLC43 čiji raniji trolitarski 6-cilindarski turbobenzinci su takođe zamenjeni četvorocilindarskom opcijom koju će AMG nuditi samo u kombinaciji s crossover modelom GLA45.
Objašnjenje Mercedesa da su za planirane poteze krive nove/strože evropske norme o nivou buke baš i "ne pije vode". Dobra vest za potencijalne kupce budućih AMG-ovih modela je da u Afalterbahu uveliko rade na novom motoru koji će pokretati narednu generaciju najsnažnije C i GLC-Klase, a koji bi sa sobom uz delimičnu elektrifikaciju trebalo da donese i (najmanje) šest cilindara. Vreme je da se performansama opet priključe i emocije.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes-AMG