
Foto: Arhiva / Dacia
Nakon 11 meseci 2025. godine, rumunski hečbek se nalazi na prvom mestu na prodajnoj listi novih automobila u Evropi. Sandero će po svemu sudeći drugu godinu zaredom postati najprodavaniji evropski automobil, titula koja je u poslednjih 50 godina najčešće bila kod Golfa.
Čak 34 puta u prekidima, VW Golf je bio najprodavaniji evropski automobil u poslednjih pet decenija. Međutim, nemačkog bestselera na tronu nema tri, a neće ga biti ni ove, četvrte godine uzastopno.
Preliminarni mesečni izveštaj o prodaji novih automobila u Evropi pokazuje da je Renault Clio u novembru (čija šesta generacija je debitovala pre nekoliko meseci), uspeo da zauzme prvo mesto sa 19.213 registrovanih jedinica. U isto vreme, Dacia Sandero je zabeležio 18.932 registracije prošlog meseca.
Treće mesto na listi novembarske prodaje, koju je sastavila kompanija DataForce, zauzima Volkswagen T-Roc, sa 17.064 prodate jedinice. Top 10 dopunjuju: Toyota Yaris Cross (16.934 jedinice), Volkswagen Golf (15.855 jedinica), Volkswagen Tiguan (15.348 jedinica), Toyota Yaris (13.911 jedinica), Ford Puma (13.008 jedinica), Peugeot 208 (12.750 jedinica) i Škoda Octavia (12.652 jedinice).
Kao što se može primetiti, bitka za lidersku poziciju je oštra i uključuje modele Clio i Sandero, pri čemu oba proizvodi francuska grupacija Renault. Podaci pokazuju da je Clio postigao četiri mesečne pobede u 2025. godini – u aprilu, maju, junu i novembru, dok je Sandero bio najtraženiji u pet različitih meseci.
Kraj 2025. godine se najavljuje kao uzbudljiv za oba modela koja se takmiče za pobedu u godišnjoj prodaji. Međutim, podaci za 11 meseci tekuće godine pokazuju da se Dacia Sandero održava čvrsto na prvom mestu sa 225.862 isporuke, uprkos padu od 8,7 posto u odnosu na isti period 2024. godine. Renault Clio je na drugom mestu sa 206.583 prodate jedinice, ali i rastom od 5,2 posto.

U ovom kontekstu, pobeda Sandera na kraju 2025. godine izgleda sigurna. Uzimajući u obzir dosadašnje mesečne rezultate, razlika od skoro 20.000 jedinica u korist Sandera mogla bi da bude poništena od strane francuskog bestselera samo u slučaju katastrofe za model rumunske marke.
Međutim, ni drugo mesto nije tako sigurno. Između Clija i trećeplasiranog Volkswagena T-Roc razlika je malo veća od 10.000 jedinica. Ipak, s obzirom na tempo rasta Renault Clija, teško je poverovati da će nemački rival zauzeti drugo mesto do kraja godine. Ipak, T-Roc je najprodavaniji Volkswagen model već godinama unazad.
Izvor: Klix.ba