Britanski biznismen smislio originalan način za zaradu

Šezdesetdvogodišnji Mike Watts izgradio je privremeni put kroz livadu kako bi omogućio vozačima da uz novčanu nadoknadu skrate putovanje za 14 km.
Sve je počelo u februaru kada su lokalne vlasti bile prinuđene da zatvore deonicu puta A431 između britanskih gradova Bristola i Bata zbog sanacije klizišta. Vozila su zbog toga morala da koriste zaobilaznicu u dužini od 14 kilometara.
I dok su vozači u sebi gunđali što moraju da putuju duže nego inače, Watts je uočio šansu za zaradu. Za samo dve sedmice izgradio je preko obližnjeg polja zemljani put dugačak 365 i širok 7 metara i počeo da naplaćuje putarinu.
Put je otvoren u petak, 1. avgusta, a vožnja u jednom smeru vlasnike automobila košta 2 funte (20 funti za 12 vožnji), dok motociklisti plaćaju 1 funtu (10 funti za 12 prolazaka) kako bi skratili svoje putovanje.
Mike Watts je u izgradnju i održavanje puta uložio 300.000 funti (oko 380.000 evra).
Na osnovu prometa tokom prvih nekoliko dana, on je uveren da će za pet meseci eksploatacije, koliko će trajati radovi na sanaciji klizišta, povratiti uloženi novac i dodatno zaraditi.
Izvor: B92.net
"Mike Watts je u izgradnju i održavanje puta uložio 300.000 funti (oko 380.000 evra)."
Kako??
Sigurno nije ulozio trecinu miliona na tabanje 300 metara.
B92 duplirao cenu, izguglao sam po internetu i Telegraph i Guardian kazu da je potrosio izmedju 100 i 150 hiljada funti(jos se ne zna, jer odrzavanje kosta) sto je MNOGO realnije.
Sjajna ideja, i treba je primeniti na jos kojesta. Dokle god privatni putevi omogucavaju bespaltan prolaz i kontrolu drzavnim organima, i dokle god se ne ide u bezobraluk, sto takodje drzava mora da kontrolise, sto fali da privatni investitor da alternativu drzavnom drumu.
Drzava ubira porez od tog puta, a na konzumentu je da odluci hocje li ga koristiti ili ne.
Tipa, da postoji privatni metro u BG, koga je briga? Privatni parkinzi?