VW Golf II - milion kilometara bez "generalke"

Ako se jedan epitet može bez razmišljanja prilepiti Volkswagen vozilima to je onda sigurno pouzdanost. Neki će reći i neudobnost i sklonosti koroziji, ali neka se onda ti isti pohvale sa modelom koji traje već sedam generacija.
Iz susedne Mađarske nam dolazi priča o jednom Golfu II, koji je tokom svog radnog veka, koji i dalje traje, uspeo da pređe magičnu cifru od čak milion kilometara. Da stvar bude još zanimljivija, ovaj Nemac je to uradio bez generalnog remonta motora.

Kako tvrdi njegov vlasnik automobilom je često putovao za Nemačku, a jednom je otišao i čak do Velike Britanije. Automobil je star 23 godine, što znači da je prosečno godišnje prelazi 45.000 kilometara. Nekada je prelazio i 100.000 godišnje i tom prilikom je trošio ulje u velikim količinama, kaže ponosni vlasnik.

Model u pitanju je proizveden 1990. a već naredne godine je ga je sadašnji vlasnik kupio za 10.000 nemačkih maraka. Ovo je verzija sa petoro vrata koja u sebi ima motor zapremine 1.6 litara uz petostepeni (naravno) manuelni menjač.
Ostale specifikacije nije potrebno posebno navoditi, jer gotovo svi znaju šta Golf II ima, a bogami i šta nema. Farba na ovom modelu je gotovo u potpunosti originalna, a ono što je impozantno jeste da, kao što smo već pomenuli, nikada nije rađen generalni remont motora iako je automobil prešao 1.028.000 kilometara.
Izvor: Autoportal.rs
Inace u porodici je i danas passat b3 koji je dosao 2000 god sa "pravih" 150 k iz Austrije a sada je na 350k. Kod nas nije otvaran motor i za tih 200 k su menjani trapovi i sitnice oko motora a motor i menjac i danas guraju. Tri auta je u medjuvremenu doslo i proslo a passat se ne dira:)
moja tetka ima '85 golfa 1.6 dizela, oko 800,000+ km na satu. jedna generalka radjena
Moj golf 2 je dosad presao 357 000,motor 1.6 turbo dizel 60ks 44kw. Motor je osvezen...
Okej. Nista neverovatno, znam za vise automobila sto u porodici, sto medju priajteljima i poznanicima koji su presli milion, pa i znacajno vise. I ne mora vozilo da bude ovoliko staro da bi preslo milion.
posedujem audi a3 2009 godiste koji je kupljen nov kod nas,prvi sam vlasnik i za 5 godina sam presao 80 hiljada,i tada mi je otisao ceo motor,turbina i kvacilo,pre neki dan sam stavio hilzne u njega,nova bregasta itd,zamenio kvacilo i kupio turbinu.pored ovih mehanickih kvarova u periodu od 5 godina na njemu sam menjao dva puta senzor za ulje,kožu na volanu i menjaču,sunđer vozačevog sedišta mi je skroz otišao,kao i tapacirung,naslon desne ruke mi je pukao,naslon leve ruke mi je pukao,dva puta je menjan mehanizam graničnika na kliznom sedištu,na volanu aluminijumski prsten koji uokviruje audi znak je menjan dva puta,motor od samog početka dimi nenormalno,tako da mi je boja(bela) iznad auspuha potpuno pocrnela....možda su nekad vw kola bila pouzdana ali to danas barem što se tiče mog primera nije realnost....ps zaboravio sam da kažem da mi je audio sistem otišao tj woofer...poz
@Perakera
Ti, prijatelju, ili ne znas da vozis ili ne shvatas da je to automobil, a ne stadion pa da igras utakmicu u njemu. Cuj pukli nasloni i leve i desne ruke...
I sam prozvođač kaže: nem asvrhe više praviti ovakve automobile, budući auti će biti visokotehnološki i jednokratni kao It uređaji..Ovo je rekao šef VW..ima smisla ko će se voziti 1 milion u neudobnom o ohrnđalom golfu 2...bogami samo onaj ko nema novca za nešto novije ili udobnije barem..a ovakav golf je omiljen po našim selima i makdamima i za vuču naviljaka
Kvar koji je nastao u motoru,prouzrokovan je kvarom uljne pumpe,uljna pumpa ne podleže pregledu u servisu,inače auto je servisiran u redovnom servisu od prvog dana bez ijednog kašnjenja... a što se tiče naslona pukao mi je desni naslon ruke(izmedju sedišta) i levi naslon ruke(tj oplata vrata)...inače sam picajzla što se tiče auta i nisam vozač početnik.
@Pera
Mora da je u pitanju 2.0 TDI pumpa-dizna, kod njih je cest taj problem sa pucanjem nosaca i riknjavanjem uljne pumpe. Crkavanje kvacila i turbine takodje nisu retka. Medjutim, znam mnogo taksista koji voze auta VW grupe gde je, i pored silnog akanja, enterijer i dalje dobar, tako da su mi neke stvari u tvom slucaju jako cudne.
Perakera
U Srbiji postoji par aksioma u vezi automobila a to su:
1. VW je naj naj, ne kvari se, a ako se i pokvari vozač je krivac (siledžija vozač);
2. VW najmanje troši;
3. VW ima najbolju limariju i najbezbedniju školjku i naj naj dizajn;
4. VW ima najmanji gubitak u ceni;
5. VW ima najjeftinije održavanje;
6. VW je najpopularnije vozilo;
7.VW je premijum. Audi je nepotrebno luksuziranje.
Da dodam, za one koji ne stoje najbolje sa matematikom, aksiomi su pravila koja se ne dokazuju i smatraju se tačna.
Sva druga vozila u Srbiji se teoretišu i definišu i dokazuju ito isključivo uz gore pomenute aksiome.
Obicno preskocim ovu temu ali su mi komentari prilicno interesantni, i to se obicno javalju neki italo fanovi i fanovi francuske skole...
Golf 2 je idealno vozilo za nase prostore i prilike (citaj krizu i bedu) u zemlji, odrzavanje jeste jeftino, delove imas na svakom cosku kako polovne tako i nove, potrosnja je u granicama normale, isto tako i pouzdanost. I nije samo on nego u principu sva ta nemacka vozila iz tog perioda poput Audi-ja 80, Passat-a, Kadett-a, Ascona, Jetta, W123, W124 itd. Obicno oni koji pljuju Golf 2, se nikada ne zapitaju zasto nema italijanskih i francuskih modela iz tog perioda - pa odavno su svi na otpadu ili otisli pod presu a o njihovoj legendarnoj pouzdanosti necu ni da govorim... pad cene i los glas i dalje ih bije koliko su legendarni.
Zapravo uglavnom se Golf 2 "pljuje" jer "mrze" VW kao da je zivo bice...
Cesto cujem ljude koji su rado "trampili" svoje starije polovnjake za svoje "novije" (posle 2000. god) polovnjake, da kukaju kada treba da se "otvore" za neki pa i banalan rezervni deo a da ne pricam o skupljim poravkama poput generalke, klime uredjaja, bosch-pumpe itd...
Da me neko ne shvati pogresno, jasno je da su ti stariji automobili daleko po pitanju i potrosnje, performasni, zvucne izolacije, rafinisanosti i ostalog u odnosu na ove novije i da bi svi mi voleli nove automobila ali je realnost drugacija...
Orlo
Ja nisam fan ni jedne firme.
Ja sam fan dobrog auta.
Kod mene gornj navedeni "aksiomi" ne igraju ulogu.
Lično sam imao Golf 2 1,6, i to tamo neke 1996 god. Auto sam kupio od prvog vlasnika na 120 000 km. Auto je mnogo trošio. Prosek moje vožnje oko 8,5-9 L. Za tih 120 hiljada, kvačilo je menjano 2 puta, a ja sam ga promenio po kupovini. Karoserija je bila dobro korodirala, krpio sam ga i flekovao.
Posle pređenih 30 kkm prodao sam ga i kupio Reno 5 TL 1100cm, 87 godište, prešao 50 kkm. Auto je i danas u mojoj porodici, i prešao je oko 250 000km. Još nije mnano kvačilo, auto troši tačno 6L benzina u istim uslovima kao i onaj golf. Prople godine je ofarban, jer je boja izbledela (na par mesta okrpljni pragovi na sredini). Zamenjeni su prednji ležajevi, diskovi 2 puta, koplet auspuh samo jednom !!!. Zamenjene manžetne na poluosovinama i letvi i čaura letve. Sve drugo potrošni materijal (ulje menjano na 10 kkm, uvek ELF i nikada nje dolivano).
Zato nemoj da tvrdiš da nema "francuza" u vožnji. Okreni se oko sebe, pogledaj koliko ima R5 u Srbiji. Nema golfa 2 mnogo više. Pri tome R5 neće niko detaljno da popravlja. Nađi Opel iz tih godina. To je davno potrulilo po otpadima, a motori prolupali.
@roker
Znam, primetio sam da si prilicno objektivan...
Ne znam da li je to pohvala kada auto za period od '87 godine do danas predje 250.000 km, ali kada si bas spomenuo Opel, mi smo porodicno imali Asconu limuzinu, takodje '87 godiste, 1.3 70KS benzinac. Kupljena je sa 190.000 km, TNG ugradjen na 210.000 km i bez grama benzina je vozena do 465.000 km (do te brojke je stigla za 6 godina), i na minus x je palila ko od sale, bez ikakvog otvaranja i generalke, kada je morala biti rashodovana, jer je caletov drugar pozajmio auto i zaspao za volanom i prevrnuo je, pa je od tada krenula "da se otvara" i da stvara probleme, a motor je prodat i do sada je taj motor u Kadetu presao dodatnih 70.000 km bez diranja. Alternator 2x, cetiri homokineticka zgloba, dva zadnja amortizera, filteri spadaju u potrosnu robu, akumulator, ulje je relativno "malo" trosila za Opelova vozila i za to godiste: 1l na 6-7.000 km.
Trule mnogo, ali zato su motori su medalju, a motor moze da prolupa samo ako mu ne sipaju ulje sto znaju ljudi.
I ovo za Golf 2 i za sve ostale nemce iz tog perioda, tvrdim da ih vise ima nego ekvivalentnih italijana i francuza, jer se dosta krecem po zemlji i gledam sta ljudi voze, a ako nisam merodavan da sudim zvanicne brojke govore da su nasa vozila prosecne starosti preko 15 godina i da najveci broj polovnjaka cine upravo nemacka marke...
Orlo
Automobil više od kilometraže "jedu" godine. Realno sam naveo za moj R5, star blizu 30 godina, koji je automobil za "oko kuće" koji koristi čovek od 76 godina. Mogao sam da napišem da je prešao 400-500 000km, jer znam i takvih dosta, sli nisam.
Opel ne samo da je imao lošu lomariju.... Motori su "lupali", "duvali" trošili ulje, izgorevali ventile, menjače habali....
Ako već pominješ Golfa... Pa on je pojam automobil za Opele Kadete, stare Korse, Astre....
Veruj mi, svašta sam imao i vozio. Opel Kadet Kockicu sam dobio na "dug" početkom 90tih ( u njemu ništa nije valjalo, pa čak ni alternator za divno čudo), inače ga ne bi kupio nikada. A vozio sam i popravljao XXX primeraka. To je od davnina najgori nemački auto.
Nikada je nisam bio protiv nemačkih automobila. Imalo ih je dosta u porodici. I sad imamo Glof 1 kabriolet, 1,8 16V sa 140KS, ubedljivo najbolji u Srbiji. Imam Fabiju (2 službene kod mene 24h dnevno), najbolji drugar ima Okraviju 2,0 20V Turboo sa preko 200 KS.
Ali ako bi napisao, da u mome gradu ima bar 5 Dacija 1,4 i 1,6 koje su prešle blizu 1 milion kilometa, bez otvaranja motora....
@Orlo
Da se nadovezem na tvoju pricu. Imam Pasat B2 karavan, '84. godiste, 1.8 benzinjara. Kupio sam ga 2005. kad je na brojacu pisalo 178000 km. Koliko je stvarno stanje bilo, samo Bog zna. Posle 20000, zamenio sam mu set kvacila, i to je, pored ugradnje plina najveca investicija. Trenutno je na brojacu preko 360000, kvacilo i dalje traje, kablove za svecice nisam nikako menjao (jedan kabl sam krpio, da ne bih kupovao novi), isparivac Landirenzo nije servisiran od ugradnje (april 2007.), dva puta zamenjen levi homokineticki, diskovi, lezajevi prednjih tockova, dva puta lezajevi zadnjih (oko 5 EUR po tocku, menjao sam ih sam), tri puta plocice i jednom paknovi, i zadnji amortizeri. I to je to za 9 i po godina svakodnevnog koriscenja Pasata. Kaiseve menjam po pravilu: zupcasti sa spanerom na 60000, klinasti po proceni. Ulje i filtere menjam na 10000, a posto je potrosnja ulja jedva primetna, ne moram da dolivam izmedju zamena. Ono sto me mnogo nervira, to je sugavi Pierburg 2e2 karburator (koji je verovatno i Roker imao na golfu kojeg je vozio, pa se zalio na potrosnju). Taj karb je jedno neverovatno veliko komplikovano sr.nje, kakvo u zivotu nisam video. Promenio sam sve moguce delice, 150 puta proveravao i podesavao, i go..o opet ne radi kako treba. Srecom, na benzin ga samo palim, i to samo kad je jako hladno, jer je otvrdnula membrana u isparivacu, pa proguta mnogo zivog plina, ako se pali na hladno. Karoseriju je izjela korozija (totalno je raspaditis), dobrim delom zahvaljujuci mojoj aljkavosti, jer ja radim samo mehaniku i elektriku, a za lim me boli uvo. A mehanika je takva, da bi mogla jos tri karoserije da sahrani. Poslednjih godinu dana, osim ulja i filtera, nista nisam takao, totalno sam zapostavio taj auto, a stalno se vozi. Pored Pasata, imam i Ksaru Pikaso 2003. 2.0 HDI. Pre neki dan mi jedan drugar rece: "Mogu da se kladim da ces za koju godinu matorim Pasatom voziti delove za Pikaso!" Ako okrpim limariju, vrlo je moguce.
@roker
I na kraju zakljucak da su nemacki automobili losi i da je Dacia Logan najvise od svih njih presla koje si u zivotu sreo i da su francuska vozila u principu bez nekih posebnih nedostataka... :)
Po svom iskustvu znam da je dosta toga relativno i da ljudi na Balkanu u principu sve znaju o automobilima, kao i o seksu, fudbalu, i politici, ali sam siguran da nisu svi vozaci isti i da ima dosta onih koji voze pa i decenijama ne znaju kako se vozi i "rukuje" automobilom, tako da nisu cudne neke pojave poput da lamele stradaju cesto, menjaci moraju da se promene - zupcanici se lome itd, ili da se zaboravi na ulje ili da se kais menja samo kada pukne...
Hvala na savetu, u svakom slucaju... :)
@Optimus Prime
Na Asconi je jednom zamenjen set kvacila, a sto se tice karburatora imala je Weber-ov elektronski karburator (jelte, nema saug, ali se ne secam vise oznake) koji je cale prodao zasebno, ostala mehanika poput menjaca takodje bez greske, a imali smo i Kadetta Suzu karavan koja je "uletela" slucajno u pricu, i dogurala je do oko 360.000 km, a ona je imala Pierburg doduse 1b1... nije bilo sa njim (motorom) problema ali je zato limarija bila haos, ali njeni problemi su uzrok "lose istorije" kod prethodnog vlasnika... ;)
Orlo
Vrlo zanimljivo, koliko su ti tvoji Opeli prešli. To se graniči sa fantazijom....
Inače, naveo sam primer Dacije iz taksija. Jednostavno, takav jeftin automobil, sa kojim se ne može da poredi bilo koji VW. Nisam rekao da je najbolja ali jeftin auto, jeftino održavanje, kvalitet posebno mehaaničkih delova, jednostavno najmanje ulaganje po kilometru u zbiru, što su i mnoge evropske studije dokazale,
Optimus Prime
Današnji automobili su mehanički, i po karoseriji daleko kvalitetnji (ne premijum automobili), ali elektronika i sistemi ubrizgavanja goriva, čini ograničen vek trajanja i skupo nerentabilno održavanje starih automobila.
Kod premijuma je baš obrnuto... Imaš primera gde motori Mercedes ili BMW ne mogu da sastave ni po 100 000km.Pri tome, održavane je fantastično skupo.
@roker
Moze da ti bude zanimljivo kada si se susretao sa nekim "lesevima", jer nemam potrebu da lazem, niti nekog u nesto da ubedjujem, iznosim moje iskustvo a ti da li ces da poverujes ili da glumis nepoverenje - tvoja stvar... uostalom dobar primer je ona Zafira od 1.000.000+ km, takodje taksiste, koja je bila u novinama a njen motor je prakticno iste generacije (sem nekih manjih sitnica) kao i oni gore navedeni sa kojima sam se susreo...
Sve u svemu je bitno da sam naucio od tebe da su francuska vozila vrlo kvalitetna i trajna, da su nemacka znatno losija od njih, i da je npr. bitno godiste automobila a ne predjena kilometraza sto je pravi pokazatelj kvaliteta i trajnosti motora i drugih komponenti - dodao bih da su odlican primer oldtajmeri koji imaju par hiljada km na "satu" a stari su po 60+ godina i to je dokaz njihovog kvaliteta... jasno kao dan... i da je Dacia jedno vrhunsko vozilo, vrhunske mehanike i da je ona definitivno najbolja kupovina na trzistu...
Sta reci, sem hvala... valjda...
Ende!
Orlo
Ništa nisi razumeo kako treba - kao i obično.
Jedan izuzetak ne čini pravilo - uvek bilo.
Nisam nikada rekao da su nemački automobili loši. Ali ono što se tebi ne sviđa, tvrdim da je Opel najgori nemački auto. Pa nije džabe fabrika bila a i sad je pred zatvaranjem.
@roker
Jasno da izuzetak ne cini pravilo, zato i ima 4-5 taksi Logana sa milion (ili dva) kilometara... :) ...nisi ti rekao da su oni losi ali se to provlaci kroz tvoje komentare uvek, ali se i nemci dosetili pa cesto kazu da i najgori nemac je bolji od najboljeg francuza...
I te fore (price) iz radionice mozes da prodajes tvom omiljenom Lazarevcaninu i po nekom "soferu" koji o automobilima upije znanje onog trenutka kada treba da kupe automobil ili procita treci broj Sat plusa za redom... takvima motor sa tri cilindra nema karike... kod mene te tvoje fore ne pale poznat si ovde od ranije...