home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW Rabbit GTI

Jedan Kanađanin je potrošio sedam godina i veliku sumu novca kako bi oživeo svoju prvu automobilsku ljubav - Golfa Rabbit GTI.

Volkswagen će na Sajmu automobila u Ženevi predstaviti osmu generaciju Golfa GTI, čiji prednji deo su nedavno zvanično prikazali. Originalni Golf GTI je nastao 1974. godine, a u Sjedinjene Američke Države je stigao tek 1983. pod nazivom Rabbit GTI.

GTI i njegove čari ostavile su snažan utisak na Dereka Spratta, tada 21-godišnjeg studenta koledža u Ontariju u Kanadi, koji je kupio svoj novi Rabbit 1984. godine.

"Svi automobilski časopisi imali su GTI na naslovnoj strani i pisali da to je auto koji svi moraju da imaju", kaže Spratt.

VW Rabbit GTI

Prodao je svoj originalni automobil pre mnogo godina, ali još 2011. godine ovaj bivši izvršni direktor je odlučio da želi još jedan GTI Rabbit i počeo je da sastavlja savršen primerak. Ono što sledi je priča o istinskom zaljubljeniku u automobile, piše CarBuzz.

VW Rabbit GTI

"Pomislio sam: 'Zar ne bi bilo zabavno vratiti se prvom automobilu koji sam imao kao mladić i preispitati taj period života?' Moj cilj je bio da osećaj i vožnja u automobilu budu kao u originalnom Mk1, ali s modernim mogućnostima. Želeo sam da pokažem da stari automobil možete dovesti do tačke u kojoj radi kao super auto, a da ne pominjem koliko je to zabavno", objasnio je Spratt.

Tokom sedam godina Spratt je proveo više od 12.000 sati modifikujući svog "Zeca", dokumentirajući postupak s više od 180 video zapisa na društvenim mrežama. Procenjuje da je na ovaj projekat ukupno potrošio oko 140.000 dolara. Sve je radio iz ljubavi. Čak je pronašao jedan primerak koji je napravljen istog dana kao i njegov originalni automobil, i krenuo da radi na njegovom poboljšavanju.

"Želeo sam da automobil bude kompletan i besprekoran po svojim karakteristikama i mogućnostima", rekao je Spratt.

Spratt je radio na motoru, šasiji, upravljanju i kočionim performansama, a automobilu je takođe pružio moderne pogodnosti kao što su električni prozori, sedišta s grejačima, paljenje na dugme, elektronski podesiv kočioni sistem, dvoosovinski akcelerometri i ekran na dodir. Spratt je uz stručnu pomoć dizajnirao atmosferski motor s oko 220 konjskih snaga (više nego dvostruko jači od originalnog koji je imao 90 KS).

"Bilo je trenutaka kada sam se osećao kao da me ovaj projekat jede živog. Ovo je jedna od najekstremnijih i najzahtevnijih stvari koje sam ikada učinio", rekao je Spratt

Automobil koji je Spratt nazvao Ultimate GTI završen je 2018. godine. On ga je isprobao, prikazao na nekoliko sajmova i malo vozio svoju porodicu pre nego što ga je prodao mladom paru VW zaljubljenika iz Vankuvera, za mnogo manje novca nego što je u njega uložio.

"Ako restaurirate i modifikujete automobile zbog novca, trebalo bi da pronađete novi hobi. Svrha ovog projekta je bila ispunjena za mene. Napravio sam brži i bolji auto nego što je bio ranije i posvetio sam toj svojoj strasti sedam godina", kaže Spratt.

Pa šta je sledeće za Spratta?

"Moj dugoročni cilj je elektrifikovati 'Bubu' iz 1961. godine. Tehnologija koja pretvara starinsko vozilo u električni automobil zaista me zanima", poručio je Spratt.

Izvor: Klix.ba / CarBuzz



čitanja : 1916



Komentari