home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Ferrari na mlazni pogon

I dok svi mi pretražujemo ponešto na internetu, retki su oni koji "guglaju" načine kako napraviti celo vozilo i to još na mlazni pogon. Ryan McQueen je radio upravo to, potrošivši više od jednog decenije i gotovo 100.000 dolara na izradu svoje, mlazne verzije modela Ferrari Enzo.

McQueen je za portal The Drive rekao da su Google i YouTube bili njegovi najbolji prijatelji tokom dugogodišnjeg rada na stvaranju automobila nazvanog Insanity.

"Trebalo mi je ukupno 14 godina da napravim auto jer sam postepeno morao da savladam veštine koje su mi bile potrebne u tom procesu", objasnio je McQueen.

Ferrari na mlazni pogon

Rezultati ove McQueenove samouke aktivnosti govore sami za sebe jer je postao ponosni konstruktor i vlasnik "zveri" na mlazni pogon, s čak 18.000 konjskih snaga, za koje su zaslužna dva Rolls-Royce Viper motora. Ovi motori, konstruisani su tokom pedesetih godina prošlog veka, a korišćeni su u brojnim eksperimentalnim letelicama britanskog i američkog vazduhoplovstva.

"Pri punom iskorišćenju, dvostruki Viper motor proizvodi 6.350 kg potiska", navodi konstruktor.

Pri oblikovanju spoljašnje strane ovog nesvakidašnjeg automobila, McQueen je priminio posebnu tehniku. Naime, poslužio se Ferrari Enzo igračkom na daljinski pogon koju je za početak rastavio na 26 pažljivo izmerenih delova. Zatim je uz pomoć projektora povećavao svaki komad i do deset puta kako bi po takvom kalupu izrezao panele od šperploče, koje je pre montaže punio ekstrudiranim polistirenom.

McQueenov proračun kaže da bi automobil, kada u potpunosti bude podešen, mogao da razvije maksimalnu brzinu od oko 650 km/h.

Ipak, kada sebi postavite zadatak da napravite svojevrsno "čudovište" na četiri točka poput ovog, stvari ne idu baš sasvim glatko. Tako je, pri prvoj probi paljenja vozila otkazao jedan od dva anlasera koji su izazvali "vrući start", a zbog prevelikog udela goriva u komori za sagorevanje, to je značilo izradu ne samo novog anlasera, već i nove turbine.

McQueen je optimista i pored teškoća koje ga prate u ovom poslu i veruje da će vozilo tokom proleća moći proći prvu test vožnju, pri malim brzinama. Ako test bude uspešan, vozilo će biti vraćeno u radionicu i podvrgnuto kompletnoj dijagnostici pre nego što, ovog puta, bude testirano pri većim brzinama.

Planovi koje McQueen ima s ovim vozilom uključuju učešće na trkama i izložbama.

I dok svoj dugogodišnji rad privodi kraju, McQueen smatra da ga projeakt finansijski nije previše izašao.

"Ako uzmete u obzir da je rezultat, Ferrari Enzo s dvostrukim propelerskim motorom od 18.000 konjskih snaga nastao u garaži, iznos od nešto više od 90.000 dolara i nije tako velik", zaključuje on.

Izvor: Klix.ba / The Drive



čitanja : 592



Komentari