URAN iz Rusije

Kao što znamo, Rusija je zemlja bogata prirodnim bogatstvima i resursima dovoljnim da bude svet za sebe. Teška, krvava i namučena istorija Rusije, posebno u poslednjih 100 i kusur godina, stvorila je preduslove za razvoj i ulaganje u razne oblike industrije. Najviše od svega bismo istakli onu vojnu koja je sredinom 20. veka Rusiju digla u sam vrh vojne moći u svetu.

Danas je vreme opsesije vojnom nadmoći formalno stvar prošlosti, ali Rusija i dalje radi najbolju vojnu opremu u svetu. Deo vojne tehnike koji je za Rusiju kroz decenije postao izuzetno prepoznatljiv i važan jeste tenk. Borbeni tenkovi su moćna i izuzetno masivna vozila a u današnje vreme ih osim teškog oklopa i razornog oružja odlikuju i brojne tehnološke „igračke“.

Srž tenkova u poslednjih 70 godina je ostala ista, relativno dobre vozne osobine, snažno oružje i težak oklop. Laici će svako oklopno vozilo nazvati tenkom, što je potpuno pogrešna identifikacija, međutim šta mi tu možemo osim da slegnnemo ramenima i dobronamerno pokušamo da ih ispravimo.

Tenkovi kao deo ruske tradicije, industrije i identiteta uopšte nas tako vode i do junaka današnje priče, SUV-a koji će svako vozilo koje stavite pored njega učiniti beznačajnim, malim i naprosto ekonomičnim. URAN je ruski SUV koji je nastao kao ručno rađeno vozilo a motor mu je preuzet sa „tenka“. Oklopno vozilo da budemo precizni, koje je doniralo motor URAN-u je BMP-1.

Izbor motora je da tako kažemo prilično netipičan, V6 konfiguracija cilindara, 16-litarska zapremina i neobično hlađenje motora pomoću četiri ventilatora. Sve to je dovoljno za serijskih 300 KS. URAN-ova priča je pomalo tužna i tragična jer nakon prve narudžbine po želji, automobil nije daleko stigao. Trenutno se nalazi na nepoznatoj lokaciji pretpostavljamo u Rusiji a za njegov nastanak je trebalo dobrih 15-ak godina.
Izvor: Vozim.hr