home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Danster

Radivoje Radović iz Foče je dizajnirao i ručno napravio unikatni automobil koji je nazvao Danster, po svojim sinovima Danilu i Stefanu.

Radović je na svom projektu radio pune dve godine i to u skromnoj radionici, a za Klix.ba je ispričao da će vozilo početi da koristi nakon što prođe određena testiranja i obaveznu registraciju.

Danster

"Volim prepravke, inovacije i prerađena vozila, još kao dete prepravljao sam autiće, kasnije bicikle pa onda vremenom i automobile. Voleo sam sportske i brze automobile i takve pravio, a kasnije sam zavoleo terenska vozila, prirodu i počeo sa radim vozila za te uslove. Oduvek sam imao želju da napravim auto po svom ukusu, da je snažan, sa čvrstom i sigurnom šasijom i konstrukcijom", izjavio je Radović.

Danster

On tvrdi da je njegov Danster upravo takav, jer poseduje pogonski mehanizam od vojnog vozila, dok su motor i menjač pozajmljeni od BMW-a. Osim toga, opremljen je terenskim gumama i električnim vitlom.

Zanimljiva je i činjenica da je automobil izrađen u radionici u kojoj nema nijedne mašine osim aparata za varenje, brusilice i bušilice te sitnog alata koji staje u malu kutiju.

"Za sve mi je bila potrebna ogromna volja i upornost, komšije su imale razumevanja za zvuk iz radionice. Međutim, bez poznavanja automobila u potpunosti teško bih mogao nešto ovakvo da zamislim, a kamoli da napravim. Ali, moram priznati da sam proveo dosta vremena u autima i pod njima da bih shvatio princip rada motora, menjača, prenosa, kočionog i upravljačkog sistema te naravno kako to sve zajedno sklopiti u celinu da funkcioniše. Uspeo sam u tome i srećan sam", rekao je domišljati Radović.

Danster

Automobil ima dobre karakteristike za vožnju na terenu.

"Nemam šta da popravljam. U njega sam uložio gotovo 1.400 radnih sati i on funkcioniše fenomenalno. Potrošio sam oko 140 reznih plata samo za brusilicu, 8 kg elektroda, 10 kg žice za aparat za varenje, oko 60 dužnih metara cevi koje su isečene u 90 komada i sve to sam sklopio", kaže Radivoje.

On je po zanimanju laboratorijski tehničar, radi kao policajac, a slobodno vreme koristi za inovacije i proizvodnju različitih stvari za vlastite potrebe.

"Sve vreme dok sam radio na automobilima imao sam veliku podršku svog brata, svojih drugova i kolega iz KPZ-a i naravno svojih sugrađana. Imao sam različite ponude iz inostranstva, ali ne želim da napustim svoj grad i državu, hoću da ovde probamo da proizvodimo vozila i druge slične stvari", istakao je Radović.

Njegov prijatelj poznaje elektroniku i vozila tako da imaju ideju da zajedno naprave i električni automobil, ali za to će im biti potrebna i veća podrška.

Izvor: Klix.ba



čitanja : 2946



Komentari