home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Ovo je novi ekskluzivni model Maybach 62 S Landaulet (za sada samo u formi studije), koji će svoju svetsku premijeru imati 13. novembra na salonu auromobila "Middle East International Auto Show" u Dubaiju (naravno da mesto promocije nije izabrano slučajno !). Novi polukabriolet se bazira na aktuelnom Maybachu 62 S, a glavni novitet je naravno pokretni krov iznad glava putnika na zadnjim sedištima, za čije otvaranje/zatvaranje je potrebno samo 16 sekundi. Automobil je ofarban u atraktivnu "Antigua White" boju, a u beloj boji su i veliki 20-inčni točkovi, specijalno razvijenu za ovu studiju. Promene je doživeo i interijer, tačnije dodat je pokretni stakleni panel, koji odvaja prednji od zadnjeg dela unutrašnjosti kako bi putnici pozadi mogli da uživaju u potpunoj privatnosti (prednji deo namenjen vozaču je inače u crnoj boji, dok je pozadi sve u beloj koži). Maybach 62 S Landaulet pokreće 6,0 litarski V12 motor sa dva turbo punjača, koji raspolaže snagom od 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta u rasponu od 2000 do 4000 o/min. Kao i svi Maybachovi modeli, i Landaulet deli veliki broj komponenti sa Mercedesovim automobilima, poput elektronski kontrolisanog vazdušnog ogibljenja AIRMATIC DC i COMAND interfejs sistema. Landaulet raspolaže i mnogobrojnim elektronskim sistemima, kao što su SBC kočnice (Sensotronic Brake Control), ABS, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), ASR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova) i BAS (pomoć pri naglom kočenju). Iako je za sada Maybach 62 S Landaulet zvanično samo koncept, Mercedes navodno ipak planira da proizvede i veoma ograničenu seriju od 20 primeraka ovog ultraluksuznog modela (i to naravno po ultravisokoj ceni).





Italijanski Fiat je juče i zvanično predstavio redizajniranu verziju svog modela Siena, namenjenog kupcima u zemljama u razvoju. Prodaja prvo počinje u Brazilu (14. novembra), a nešto kasnije i u Argentini i Južnoj Africi. Kao i do sada, i ova četvrta evolucija Siene u osnovi predstavlja samo limuzinsku varijantu hatchback modela Palio, koji se može dobiti i u verziji Weekend (karavan) i Strada, odnosno pick-up vozilo. Kao dizajnerski uzor za restilizovanu Sienu poslužila je nova Fiat Linea, koja se proizvodi u Turskoj (u Srbiji inače košta od 12.390 evra), a čija proizvodnja za Latinsku Ameriku će početi u Brazilu tokom 2008. Što se izgleda nove Siene tiče, ne može se reći da oduševljava nekim najmodernijim "boli glava" dizajnom, ali imajući u vidu njenu osnovnu namenu i cenovni razred, rezultat verovatno i nije mogao da bude bolji. Prednji kraj uglavnom liči na Fiat Palio ali naravno sa određenim razlikama, poput većih farova, dok velika hromirana maska iz dva dela podseća na pomenutu Fiat Lineu. U odnosu na aktuelnu Sienu, nova verzija je daleko komfornija, praktičnija i prostranija, sa kvalitetnijim materijalima u unutrašnjosti, a od opreme (bilo standardne bilo opcione) Siena za 2008. će imati ABS, EBD, vazdušne jastuke, el. stakla i retrovizore, centralnu bravu, servo upravljač itd. Sem osveženog spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda, Siena za 2008. ima i modernizovanu paletu motora, koju čine 1,0, 1,4 i 1,8 litarski agregati sa snagom u rasponu od 68 do 113KS i pogonom na benzin, alkohol i zemni gas. Najslabiji 1,0 L motor razvija 73KS (sa pogonom na benzin), osnosno 75 konja kada ga pokreće bioetanol. Sredinu ponude čini 1,4 L agregat sa 85KS (benzin) i 86KS (bioetanol), dok vrh ponude zauzima 1,8 L sa 112KS (benzin), odnosno 114KS (bioetanol). Motor od 1,4 litra se nudi i u varijanti, koja može da koristi i zemni gas (metan), ali mu je snaga tada samo 68 konja. Nova Siena će se inače proizvoditi u Fiatovim fabrikama u Kordobi (Argentina) i Betimu (Brazil).




Kia Motors Europe je juče saopštila da od 1. novembra, osim za model C´eed, garancija u trajanju od 7 (sedam) godina ili 150.000 kilometara, važi i za obnovljeni kompaktni SUV model Sportage, koji se od avgusta ove godine proizvodi u Evropi (u Žilini u Slovačkoj). Prema saopštenju fabrike, Sportage proizveden u Evropi je prvi SUV za koga se odobrava ovakva garancija i koja je prenosiva i na vlasnike ovog modela, koja ga kupuju iz druge ruke (naravno pod uslovom da je Sportage pre toga redovno održavan u ovlašćenim servisima korejskog proizvođača). Produženje garancije sa dosadašnjih tri na sedam godina/150.000 km je postalo moguće zbog unapređenog procesa proizvodnje u fabrici u Žilini, što je rezultiralo višim kvalitetom izrade automobila. Kia je takođe saopštila da garancija od sedam godina/150.000 km (plus antikoroziva garancija u trajanju od 10 godina) važi retroaktivno i za kupce, koji su ovaj evropski Sportage kupili pre 1. novembra ove godine. Inače, obnovljeni Sportage za 2008. se ne razlikuje mnogo od stare verzije, tačnije promene se svode na restilizovani prednji gril, kućišta prednjih svetala u crnoj boji, veće spoljašnje retrovizore, nove alu točkove, veći izbor boja za karoseriju i branike, koji su sada u svim verzijama u potpunosti u boji karoserije. U Kiji takođe naglašavaju da obnovljeni Sportage putnicima sada nudi još udobniju i rafiniraniju vožnju (poboljšana zvučna izolacija, nova prednja sedišta sa dužom i širom površinom za sedenje, više mesta za glave putnika pozadi, točkovi od 16 inča sa gumama 215/65 R16 kao standard). Osim toga poboljšane su i vozne osobine (preciznije upravljanje, ogibljenje je nešto kruće, smanjeno je naginjanje karoserije), a pojačane su i kočnice (diskovi napred od 300 mm), koje su zaslužne da zaustavni put pri brzini od 100 km/h sada iznosi 41,6 metara. Paleta motora obuhvata 2,0 i 2,7 litarske benzince i 2,0 litarski turbo-dizelaš. Inače, ova generacija Sportagea je u Evropi lansirana 2004. godine i od tada je prodato preko 100.000 komada ovog modela, koji je uz veći Sorento i mali Picanto i te kako pomogao u pozicioniranju južnokorejske marke na Starom kontinentu. Što se pomenute Kijine fabrike u Slovačkoj tiče, proizvodnja je počela u decembru prošle godine i sada je tamo zaposleno 2400 radnika.

 



Tjuning kuća Autodelta (britanski specijalista za doradu Alfinih modela) nudi svoj najnoviji proizvod, koji predstavlja idealan spoj italijanskog stila i ultimativnih performansi kroz naprednu tehnologiju. To je Autodelta Alfa Spider J6 3,2 C (C-Compressore), a već iz imena se vidi da je glavna osobina ovog modela ugrađen Rotrex kompresor za povećanje snage. Konkretno, iz Alfinog 3,2 litarskog V6 motora dobijeno je 348KS i 430Nm obrtnog momenta (serijski ima 260KS i 322Nm). Autodeltin Spider ubrzava do stotke za 5,4 sekunde, dok je maksimalna brzina 260 km/h. Naravno da to nije sve, jer Autodelta nudi ceo paket, a ne samo pojačanje motora. Spider J6 3,2 C tako ima i potpuno novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika, napravljen u saradnji sa partnerom Autodelte, firmom Ragazzon. Osim toga, ogibljenje je detaljno dorađeno (između ostalog novi amortizeri i opruge), dok pojačani kočioni sistem brine za sigurno zaustavljanje. Paket promena zaokružuje novi aerodinamički kit (modifikovani prednji branik, novi pragovi, difuzor pozadi) i 19-inčni OZ Racing Ultraleggera točkovi sa Dunlop SP Sport Maxx gumama. Autodelta svoj novi Spider J6 3,2 C predstavlja ovih dana na MPH07 Motor Show-u, koji se od 1. do 4. novembra održava u Londonu.




Na slikama je Ferrari 599 GTB Fiorano, koji je prošao opsežan tjuning tretman u nemačkoj kompaniji Edo Comeptition. Ova firma nam je poznata već od ranije po izuzetnim obradama ionako odličnih automobila kao što su Lamborghini Murcielago LP640 i Lamborghini Gallardo, Maserati MC12, Porsche 911 Turbo i Ford GT. Inače, o ovom Edovom Ferarriju smo pisali još pre nekoliko meseci kada smo objavili samo jednu, tzv. teaser sliku i kada nisu bili poznati ni osnovni tehnički podaci. U međuvremenu je nemačka firma konačno saopštila i konkretne specifikacije svog najnovijeg modela. Edo Competition svoj Ferrari 599 GTB Fiorano nudi u dve verzije : kao 599 GTB sa 6,0 litarskim V12 agregatom, snage 478kW/650KS i kao 630 GTB, koji iz 6,3 litarske mašine izvlači svih 551kW/750KS (za poređenje, fabrički Ferrari 599 GTB Fiorano ima 456kW/620KS). Edo Competition je trkačko ogibljenje za svoj 599 GTB razvio zajedno sa firmom KW, i to naravno na trkačkoj stazi, a treba reći da je napred spušteno za 20, a pozadi za 40 mm. Paket promena zaokružuju i novi sportski izduvni sistem (čiji intenzitet zvuka može da se podešava) i 20-inčni točkovi sa Pirelli gumama, dimenzija 245/35R20 napred, odnosno 305/35R20 nazad. Sem po tehničkim karakteristikama, ovaj Ferrari 599 GTB privlači pažnju i neobičnom kombinacijom boja za jedan Ferrari. Naime, izuzetan kontrast crnim točkovima daje bela boja karoserije, koja doduše nije baš tipična za Ferrari ali je rezultat i te kako efektan.  

   



Uvoznik Audijevih automobila za našu zemlju, beogradski Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, Radnička 4, tel. 011/3530 410, 3530 411, internet : www.audi.co.yu) počeo je sa prodajom nove generacije modela A4. Za sada su u ponudi verzije sa 1,8 i 3,2 litarskim benzinskim motorima i dizelaši 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Iako je prodaja počela, treba napomenuti da se prve isporuke ovog novog modela kupcima u našoj zemlji očekuju krajem ove godine. Osnovni model sa benzincem od 1,8 litra zapremine u Srbiji košta 28.650 evra, dok je za najjeftiniji dizelaš 2,0 TDI potrebno izdvojiti 32.700 evra (sve navedene cene su sa PDV-om). Audi je zvaničnu svetsku premijeru novog A4 inače održao sredinom septembra na salonu automobila u Frankfurtu, a prvi utisak utisak i dalje važi. Naime, čisto dizajnerski posmatrano, novi A4 praktično predstavlja samo Audi A5 sa parom vrata više i višim krovom (naročito zadnji kraj veoma liči na pomenuti A5, što važi i za tipičnu Audijevu instrument tablu, koja je takođe slična onoj iz A5, ali ima i elemente iz modela A6 i Q7). Jednostavno, iznenađenje je izostalo, pa i novi Audi A4 zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Zato je možda zanimljivije šta se krije ispod limenog odela. Pre svega, prednja osovina je pomerana unapred za 154 mm, što je omogućilo inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na pomenutu prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Novi A4 se bazira na platformi, koju koristi i A5 i prilično je veći od aktuelnog modela, odnosno dugačak je 4703 mm, a širok 1830 mm (sadašnji A4 je dugačak 4586 mm, a širok 1805 mm). U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju od 2808 mm, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (putnici na zadnjim sedištima su dobili dodatnih 36 mm više za kolena, a više je mesta i za glavu i ramena). Već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog kvaliteta i da su kvalitet završne obrade, komfor i ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Inače, zapremina prtljažnika iznosi 480 litara, a količnik otpora vazduha 0,27. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika (šteta što se od njega i dizajnerski ne razlikuje mnogo), pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Uprkos tome što za izradu karoserije nije korišćen aluminijum, osnovni model A4 1,8 TFSI je ipak težak samo 1410 kg. Aluminijum je s druge strane iskorišćen pri razvoju potpuno novog vešanja, koji je napravljeno uglavnom od ovog laganog materijala. Što se motora tiče, (kao što je napomenuto na početku teksta), novi A4 se oprema sa dva benzinca i tri dizelaša. To su 1,8 litarski TFSI benzinac od 118kW/160KS i 250Nm, sledi 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta, dok dizelaše predstavljaju 2,0 TDI sa 105kW/143KS i 320Nm, 2,7 TDI sa 140kW/190KS i 400Nm, kao i 3,0 TDI od 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta. Najsnažniji A4 3,2 FSI do 100 km/h ubrzava za samo 6,2 sekunde i postiže elektronski ograničenih 250 km/h (troši 9,2 litra goriva na 100 km), dok osnovni benzinac 1,8 TFSI stiže do stotke za 8,6 sekunde i postiže maksimalno 225 km/h (potrošnja mu iznosi 7,1 litar). Kod dizelaša najbrži je naravno 3,0 TDI, koji do 100 km/h stiže za 6,1 sekundu, a postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (troši 6,9 litara dizela na 100 km). Srednji 2,7 TDI model postiže 226 km/h, ubrzava do 100 km/h za 7,7 sekundi, a prosečno troši 6,6 litara. I na kraju, najslabiji 2,0 TDI postiže maksimalnih 215 km/h, ubrzanje do stotke traje 9,4 sekunde, a potrošnja iznosi samo 5,5 litara dizela (fabrička tvrdnja).



Posle one nedavne vesti o BMW-u M3 za holansku policiju, evo jednog predloga šta bi mogli da voze pripadnici policije, i to u Velikoj Britaniji. Naime, britanski maloserijski proizvođač supersportskih automobila Caparo, na MPH07 Motor Show-u u Londonu (traje od 1. do 4. novembra), izlaže i policijsku verziju svog modela T1. Novi T1 RRV (Rapid Response Vehicle) će ipak ostati samo zanimljiv eksponat namenjen izlaganju na salonima i nikada (na sreću mnogih !) neće juriti prekršioce zakona na britanskim auto putevima. Ipak, jasno je da pomenuti prekršioci ne bi imali nikakve šanse, budući da Caparo T1 do 100 milja na sat (161 km/h) ubrzava za ispod 5 sekundi i postiže maksimalnih 322 km/h. Inače, za razvoj Capara T1 su odgovorni inženjeri, koji su učestvovali i u rođenju već odavno legendarnog McLarena F1. Najvažnija karakteristika Capara T1 jeste da nudi skoro isti osećaj vožnje kao i trkački bolid Formule 1 ali je legalno registrovan za običan drumski saobraćaj (a i liči na F1 samo što Caparo ima i krov). Druga karakteristika (ne manje važna) jeste njegova težina od samo 550 kg (!) što u kombinaciji sa 3,5 litarskim V8 motorom od 425kW/575KS pri 10.500 obrt./min. i 420Nm pri 9000 obrt./min., daje rezultat u ubrzanju do 60 milja na sat (96 km/h), koje iznosi 2,5 sekunde !! Za malu težinu su zaslužni karoserija i šasija napravljeni od kompozitnih materijala. Takođe, ovo je i prvi serijski automobil, čiji odnos snaga/težina prelazi 1000KS na 1000 kg težine, tačnije ovaj odnos kod Capara T1 iznosi 1045KS na 1000 kg težine !! Dužina iznosi 4066 mm, dok je visina samo 1076 mm. Menjač je sekvencijalni sa 6 brzina, a rezervoar za gorivo je zapremine 70 litara.



Ford Mondeo by Loder1899

1 Nov 2007 - 16:28 Tuning Link

Osim prilično diskretnih vizuelnih modifikacija (prednji spojler, zadnji krovni spojler, difuzor pozadi), Ford Mondeo u obradi nemačke firme Loder1899 karakteriše i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, za 35 mm spušteno ogibljenje (može da se podešava po visini) i pojačani 2,5 litarski motor. Pomenuti motor je zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici i novom izduvnom sistemu dobio dodatnih 50 konja, pa sada razvija ukupno 270KS. Tačka na i su 20-inčni "Jacky" alumimijumski petokraki točkovi (u crnoj ili srebrnoj boji) sa gumama dimenzija 245/30R20. Bavarski tjuner (možda više poznat po doradama Land Rovera i Aston Martina)  svoj rad na Mondeu naplaćuje ovako : za prednji spojler treba izdvojiti 260 evra, zadnji difuzor 266, krovni spojler 191, sportski izduvni sistem 2067, komplet točkova (sa odgovarajućim gumama) 2536, pojačanje snage motora 1198, dok doterano ogibljenje staje 1769 evra.  



Izvor : www.automagazin.co.yu

Kompanija Delta Automoto, ovlašćeni uvoznik i distributer vozila iz programa Fiat, omogućila je da budemo prva zemlja na Balkanu i jedna od malobrojnih u Evropi gde se može videti i poručiti Fiat 500. Zainteresovani kupci mogu rezervisati željeni model u prodajnom salonu Fiat, koji se nalazi u Ulici Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd. Cena osnovnog modela sa 1,2 litarskim benzincem od 69KS i opremom POP je 12.510 evra, a baznog 1,3 litarskog dizelaša sa 75KS i istom opremom 14.990 evra (cene su sa PDV-om). Delta Automoto organizovao je predprodajnu akciju pod sloganom "Da li ste ga rezervisali?", koja omogućava da prvih 500 kupaca dobije automobil iz prve porudžbine ili kreira model po sopstvenim zahtevima. Od 1. novembra najpoznatiji Fiatov model izložen je u salonu automobila Fiat i holu novootvorenog tržnog centra DELTA CITY na Novom Beogradu. Podsetimo, tačno pola veka posle legendarnog modela FIAT 500, renomirana italijanska fabrika automobila predstavila je 4. jula u Torinu novu generaciju popularnog „Fiće“, za mnoge ikonu autoindustrije.

Autor : Goran Sarić




Ovlašćeni uvoznik i distributer francuskog Citroena za Srbiju, kompanija Vitro Group (www.vitrogroup.co.yu), svečano je pre dva dana otvorila novi savremeni prodajno-servisni centar u Radničkoj ulici 22 u Beogradu, preko puta Ade Ciganlije. Novi centar (nazvan C_Ada) je veličine 8000 kvadrata, a u njemu se sem prodajnog salona, nalazi i servis, linija za tehnički pregled, služba rezervih delova i centar za tehničku obuku.



Nova Toyota Matrix

1 Nov 2007 - 00:45 Noviteti Link

Toyota je na SEMA salonu u Las Vegasu juče i zvanično predstavila potpuno novu, drugu generaciju svog crossover utility modela Matrix, namenjenog prodaji u Severnoj Americi. U Toyoti ističu da su prilikom razvoja novog Matrixa posebnu pažnju posvetili sportskijem izgledu i poboljšanju voznih osobina. Komfornija i praktičnija unutrašnjost je u odnosu na stari model potpuno redizajnirana i njen izgled ostavlja daleko bolji prvi utisak nego spoljašnjost (komentari na netu nisu baš pozitivni), a uprkos nižem krovu prostranost novog Matrixa je na nivou odlazećeg modela. Toyota će u novi Matrix ugrađivati dva motora : 1,8 litarski sa 132KS pri 6000 o/min. i 173Nm obrtnog momenta pri 4400 o/min., kao i veći 2,4 litarski DOHC sa 158KS pri 6000 o/min. i 220Nm pri 4000 o/min. U ponudi će biti manuelni petostepeni menjač (uz oba motora), slabiji 1,8 L agregat će moći da se dobije i sa četvorostepenom, a jači 2,4 L sa petostepenom automatskom transmisijom. Američki kupci će od februara 2008. godine (kada tamo počinje prodaja) moći da biraju između tri paketa opreme : Standard, S i XRS. Svi modeli su standardno opremljeni sa frontalnim i bočnim vazdušnim jastucima, vazdušnim zavesama, disk kočnicama na svim točkovima, ABS-om, EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), dok su VSC (elektronska kontrola stabilnosti) i  traction control standard samo na modelu sa XRS paketom opreme (uz model Matrix S je kao opciju moguće dobiti i AWD integralni pogon). Zavisno od verzije, veličina točkova se kreće od 16 do 18 inča, dok dimenzije izgledaju ovako : dužina se kreće od 4366 do 4394 mm (u zavisnosti od verzije), širina iznosi 1765 mm, visina se kreće od 1549 do 1560 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2601 mm.

 



Uvoznik Volkswagena, Audija i Seata za našu zemlju, beogradski Porsche SCG (Savski nasip 7, Novi Beograd, tel. 011/3042-400, internet : www.volkswagen.co.yu, www.audi.co.yu, www.seat-scg.com), od danas pokreće novu zimsku servisnu akciju za vlasnike pomenutih marki, koja će trajati sve do 15. decembra. Kako bi vaš Volkswagen, Audi ili Seat zadržao kvalitet i dugotrajnost i da biste u budućnosti bili sigurni u njegovu ispravnost, Porsche SCG vas poziva da u periodu održavanja zimske servisne akcije posetite neki od Volkswagenovih, Audijevih, odnosno Seatovih ovlašćenih servisa, koji će pored atraktivne zimske provere vašeg vozila za samo 790 dinara, imati da vam ponudi širok spektar dodatne opreme i originalnih delova po izuzetnim akcijskim cenama. Ovlašćeni servisi jedini garantuju kvalitet izvršenih radova i ugrađenih delova, u skladu sa uputstvima samog proizvođača, a osim dvogodišnje garancije na izvršene radove, ovlašćeni serviser takođe nudi i dvogodišnju garanciju na sve ugrađene delove. Svaka stranka koja dođe na servisnu akciju dobija poklon ali ostvaruje i mogućnost da na kraju akcije postane jedan od dobitnika specijalnog poklona, uređaja za navigaciju.



Američki Fisker Automotive za naredni NAIAS salon automobila u Detroitu (januar 2008.) najavljuje promociju svoje nove sportske limuzine (ili je možda bolje reći kupea sa četiri vrata), koji za sada još nema pravo ime. Sem intrigantnog dizajna, čiji detalji mnoge podsećaju na Corvettu i Maserati GranTourismo (potpisuje ga Henrik Fisker, autor izgleda BMW-a Z8, Aston Martina DB9 i V8), ovaj automobil pažnju privlači i hibridnim pogonom (elektromotor u kombinaciji sa benzinskim ili dizel motorom), razvijenog u saradnji sa kalifornijskom kompanijom Quantum Fuel Systems Technologies. Inače, sa pogonom samo na elektromotor, nova Fiskerova sportska limuzina ima autonomiju od 80 kilometara, dok u kombinaciji sa benzinskim ili dizel agregatom autonomija iznosi svih 1000 kilometara. Fisker Automotive namerava da počne prodaju ovog automobila tokom četvrtog kvartala 2009. godine, i to po ceni od oko 80.000 američkih dolara (oko 55.400 evra), a planirana je proizvodnja od 15.000 komada godišnje.




«Prethodni   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11