Obnovljeni Saab 9-3 i u Srbiji

Ekskluzivni distributer i serviser švedskog Saaba za našu zemlju, AUTOSAB BG d.o.o. (Stevana Prvovenčanog 28, Beograd, tel.011/3974-749, www.saab.co.yu) počeo je sa prodajom redizajniranog Saaba 9-3. Odmah treba napomenuti da se ovde ne radi o potpuno novom modelu 9-3, već je više reč o detaljnom ristajlingu dosadašnjeg modela. Dizajnerski uzor za novu evoluciju 9-3 je pronađen u prošlogodišnjem atraktivnom konceptu Aero X, a treba reći da su dizajneri svoj posao uspešno obavili jer novi 9-3 zaista izgleda daleko markantnije u odnosu na staru verziju. Za to je zaslužan agresivan i dinamičan prednji deo automobila sa novim svetlima, izbačenijom i moćnijom maskom sa hromiranom rešetkom, agresivnijim branicima sa većim otvorima za vazduh i blago doteranom haubom. Izmene pozadi nisu velike ali su efektne i svode na promenjenu grafiku zadnjih svetala (sada sa prozirnim staklom) i nove branike. Unutrašnjost je na znatno višem nivou što se tiče kvaliteta materijala i završne obrade, a posebno se ističe poboljšana zvučna izolacija. U Saabu uveravaju da su i vozne osobine (upravljivost, stabilnost), bezbednost, ergonomija kao i komfor, na daleko višem nivou nego do sada. Kao i dosad, u ponudi su tri karoserijske varijante ovog modela, i to klasična sedan verzija (Sport Sedan), kabriolet i lifestyle karavan (Sport Wagon), a tu su i tri paketa opreme: Linear, Vector i Aero. Bazni Saab 9-3 Sport Sedan sa Linear opremom i najslabijim benzinskim motorom od 1,8 litra sa 122KS, u Srbiji treba platiti 26.750 evra sa PDV-om, osnovni 1,9 TiD dizelaš sa 150KS košta 31.850 evra, a najskuplji 9-3 u Sport Sedan verziji je model 2,8 V6 sa 255KS i Aero opremom, koji staje 45.900 evra. Bazna varijanta Sport Wagona (karavana), opremljena 1,8 litarskim benzincem od 122KS i Linear opremom košta 28.250 evra, dizelaš 1,9 TiD staje 34.150, a najskuplji Sport Wagon 2,8 V6 Aero sa 255KS ima cenu od 47.200 evra. I na kraju kabriolet, čije cene počinju od 43.000 evra sa PDV-om (model 2,0 Linear) i završavaju se cifrom od 57.300 evra za Saab 9-3 Cabrio 2,8 V6 Aero.
Novi Volvo C70 konačno stigao i u Srbiju

Druga generacija Volvoa C70 je od pre nekoliko dana konačno i zvanično dostupna i kupcima u našoj zemlji. Generalni uvoznik ovih švedskih automobila, beogradski Grand Motors (III bulevar 21, Novi Beograd, tel. 011/20 90 630, 20 90 632, www. volvocars.co.yu) počeo je sa prodajom ovog kabrioleta sa četiri sedišta, koji za razliku od prethodnika sa platnenim krovom, sada raspolaže sa tvrdim sklopivim krovom (za otvaranje/zatvaranje istog potrebno je 26 sekundi), boljim voznim osobinama, poboljšanom bezbednošću (veća torziona čvrstoća i ugrađene vazdušne zavese), prtljažnikom od 404 litra i bogatom paletom motora, gde se posebno ističe novi 2,0 litarski dizelaš sa 136 konja. Radi se o 2,0D četvorocilindričnim turbo-dizel motoru snage 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta. C70 2,0D sa ovim motorom postiže 205 km/h, do 100 km/h ubrzava za tačno 11 sekundi, a prosečno troši 6,1 litru dizela na 100 km (fabrički podatak). Standardno se ugrađuje i DPF filter protiv čađi. Volvo očekuje da će prodaja modela C70 sa ovim dizelašem na globalnom nivou dostići 2000 komada godišnje, odnosno 10 % svih prodatih Volvoa C70 (u Evropi se očekuje da taj procenat bude 20 %). Po rečima ljudi iz Volvoa, ovaj dizelaš predstavlja "atraktivnu kombinaciju štedljivosti i uživanja u vožnji". Osnovni C70 2,0D u Srbiji košta 38.530 evra, a najskuplji 43.230 evra. Paletu agregata čine još tri benzinca i još jedan dizelaš. Benzinci su : 2,4L sa 103kW/140KS (ubrzanje do 100 km/h traje 11 sekundi, najveća brzina 205 km/h, potrošnja 8,9 litara), sledi 2,4i sa 125kW/170KS (ubrzanje 9,1 sekundu, 220 km/h, potrošnja 9 litara) i najjači u ponudi 2,5 litarski T5 sa 169kW/230KS, kome do 100 km/h treba 7,6 sekundi, postiže 240 km/h, a troši 9,1 litar benzina na 100 km (fabrički podatak). Pored pomenutog 2,0D dizelaša, Šveđani u C70 ugrađuju i 2,4 litarski D5 dizel agregat sa 132kW/180KS, koji od 0 do 100 km/h stiže za 9,5 sekundi, ima maksimalnu brzinu od 220 km/h, a prosečna potrošnja mu po fabričkim tvrdnjama iznosi 7,3 litara na 100 km. Novi C70 se nudi sa tri paketa opreme (Kinetic, Momentum i Summum), a cene se kreću od 37.260 evra za Volvo C70 2,4 sa 140KS i Kinetic opremom, pa sve do 49.260 evra za najskuplji C70 T5 sa 230KS i Summum paketom opreme (sve navedene cene su sa PDV-om).

Posle modela V8 Vantage N400 u Coupe verziji (predstavljen na salonu u Frankfurtu sredinom septembra), britanski Aston Martin je sada kupcima ponudio i njegovu otvorenu Roadster varijantu. Kao i N400 Coupe, i N400 Roadster će biti ponuđen u limitiranom broju primeraka, tačnije samo 240 srećnika biće u prilici da sedne za njegov upravljač. N400 Roadster je specijalna verzija već poznatog modela V8 Vantage Roadster, a odlikuju ga brojna tehnička unapređenja (pojačan motor, doterano ogibljenje), standardna paleta boja bogatija je za tri nove boje (Bergwerk Black, Lightning Silver i Karussell Orange), a unutrašnjost je obogaćena za grejana kožna sedišta sa memorijom, detalje od aluminijuma, satelitsku navigaciju, Bluetooth koncekciju, cruise control, 700W Aston Martin Premium Audio System i naravno pločicu sa serijskim brojem. V8 motor zapremine 4,3 litra je pojačan na 294kW/400KS i 420Nm obrtnog momenta, a vredi napomenuti da je V8 Vantage N400 Roadster takođe opremljen i novim Sports Pack paketom, koji vozaču nudi nešto drugačije vozne karakteristike, odnosno još preciznije upravljanje. Uz Sports Pack idu i novi amortizeri i opruge, jedinstveni alu točkovi, a sem toga V8 Vantage N400 Roadster je dobio još par dizajnerskih detalja, koji ga odvajaju od standardnog modela, poput modifikovanih pragova i haube, prozirnih zadnjih svetala, prednjeg grila visokog sjaja itd. Novi V8 Vantage N400 Roadster nudi se sa Sportshift automatizovanim manuelnim menjačem ili sa klasičnom manuelnom transmisijom.

I nemački specijalista za obradu Volkswagenovih automobila Abt Sportsline imaće premijeru na predstojećem salonu tjunera u Esenu (Essen Motor Show, od 1. do 9. decembra ove godine). Njihov najnoviji proizvod je manji Touaregov brat – novi kompaktni SUV model Tiguan, koji je pretrpeo opsežna estetska i mehanička doterivanja, sve u cilju moćnijeg i napadnijeg izgleda i dinamičnijih voznih osobina. Abt-ov aerodinamički paket za Tiguan sadrži modifikovani prednji i zadnji branik sa spojlerima, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove, zadnji krovni spojler i novu masku hladnjaka. Bez novih točkova ne ide, pa je Abt za Tiguan predvideo i atraktivne petokrake aluminijumske felne od 18, 19 ili čak 20 inča. Tačka na i je novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka, koji je zaslužan ne samo za atraktivniji izgled, već i za moćniji zvuk. Da sve ne bi ostalo samo na privlačnijem izgledu, Abt Sportsline je pojačao i Tiguanove motore. Tako sada 1,4 litarski TSI benzinac, umesto fabričkih 110kW/150, razvija okruglo 147kW/200KS, slabiji 2,0 litarski TDI dizelaš razvija 125kW/170KS (serijski 103kW/140KS), dok snažniji 2,0 TDI sada ima 200 konja (fabrički 170KS). Tjuner iz Kemptena je svoj Tiguan opremio i podešavajućim sportskim ogibljenjem, a zbog jačih motora tu je i novi kočioni sistem sa diskovima 345 x 30 mm.

Volkswagen je u svom kupe-kabrio modelu Eos postojeći 1,6 litarski FSI benzinski motor zamenio novim, 1,4 litarskim TSI agregatom, koji se odlikuje većom snagom i obrtnim momentom, a u odnosu na 1,6 FSI ima i redukovanu potrošnju goriva i manju emisiju CO2. Novi motor se bazira na postojećem 1,4 TSI agregatu, koji kombinuje i turbo punjač i kompresor, s tim što ova najnovija verzija ima samo turbo punjač. Rezultat je snaga od 90kW/122KS, što je za 5kW/7KS više od dosadašnjeg 1,6 FSI motora. Ono što privlači pažnju jeste izuzetna elastičnost ovog motora sa direktnim ubrizgavanjem, jer je obrtni moment od 200Nm dostupan u rasponu od 1500 do 3500 o/min. (za poređenje 1,6 FSI ima 155Nm pri 4000 o/min.). Emisija CO2 kod novog motora iznosi 149 grama po kilometru, dok 1,6 FSI ima emisiju od 161 g/km. Novi Volkswagen Eos 1,4 TSI postiže maksimalnu brzinu od 196 km/h, prosečna potrošnja je po navodima fabrike 6,7 litara benzina na 100 km, a cena u Nemačkoj iznosi 26.950 evra. Isti 1,4 TSI motor je upravo ugrađen i u VW Passat, koji sada u odnosu na Passat 1,6 FSI uprkos većoj snazi i obrtnom momentu, troši 0,9 litara benzina manje na 100 km (limuzina u proseku troši 6,6 litara na 100 km, a karavan 6,7 litara). U Nemačkoj za Passat 1,4 TSI limuzinu treba platiti 24.625 evra, dok je karavan skuplji za 1150 evra. Drugi novi motor za Passat je 1,8 litarski TSI benzinac, sa snagom od 118kW/160KS, koji postiže maksimalnih 220 km/h i prosečno troši 7,6 litara goriva na 100 km. Passat 1,8 TSI u Nemačkoj košta 27.125 evra, a kao opciju je moguće dobiti šestostepeni automatski menjač, kao i "Park-Assist" sistem za pomoć pri parkiranju, već poznat iz VW Tourana.

Posle SEMA salona tjunera u Las Vegasu, uskoro nam predstoji još jedan sajam modifikovanih vozila, i to u nemačkom Esenu (Essen Motor Show), koji ove godine obeležava svoju četrdesetogodišnjicu i traje od 1. do 9. decembra 2007. Nemačka tjuning kuća AC Schnitzer je izabrala upravo salon u Esenu za promociju svoje verzije najnovijeg BMW-a M3 Coupe (serija E92). Iako je serijski BMW M3 i više nego atraktivan automobil, koji nudi skoro savršen odnos između trkačkih performansi i svakodnevne uoptrebljivosti, to nije sprečilo AC Schnitzera da kupcima ponudi još dinamičniju varijantu ovog modela. Ono što se na njihovom ACS3 Sport modelu odmah primećuje jeste napadniji izgled, čemu kumuju novi prednji spojler i pragovi, difuzor pozadi, diskretan zadnji krovni spojler, nova rešetka centralnog otvora za vazduh u prednjem braniku, jedinstveni AC Schnitzer petokraki aluminijumski točkovi od 19 ili 20 inča, novi (hromirani) završeci izduvnog sistema i AC Schnitzer oznake. Pomenuti prednji spojler i difuzor su od karbon fibera, pa se i svojom bojom vizuelno idelano slažu sa krovom, koji je već serijski izrađen od karbona. Unutrašnjost je bogatija za AC Schnitzer trokraki sportski volan, pedale, ručicu menjača i ručicu ručne kočnice od aluminijuma, detalje od karbona i AC Schnitzerove patosnice. AC Schnitzer ACS3 Sport BMW M3 ima i trkačko, podešavajuće ogibljenje (testirano na stazi Nirburgring), poboljšano upravljanje i AC Schnitzer "Short Shift" transmisiju. Zanimljivo je međutim da su u ovoj nemačkoj firmi odlučili da ne diraju BMW-ov 4,0 litarski V8 motor, koji i dalje razvija standardnih 420KS.

Hyundai je u Južnoj Koreji i zvanično promovisao restilizovanu Sonatu za 2008. godinu, o kojoj smo već pisali pre nekoliko dana, kada su se pre vremena pojavile prve fotografije ovog modela. Tada napisano, važi i sada. Naime, estetske promene na 4,8 metara dugačkoj limuzini nisu velike ni epohalne; tek toliko da se sačuva svežina ovog modela srednje klase i održi korak sa konkurencijom. Najznačajnije promene su zadesile prednji kraj, koji sada karakterišu veća svetla i masivnija, hromirana maska hladnjaka (valjda je cilj bio da se estetski približi većem modelu Grandeur/Azera), dok se ostatak spoljašnjih vizuelnih intervencija svodi na modifikovane branike sa hromiranim lajsnama i drugačiji dizajn točkova. Više u stvari i nije bilo potrebno, mada mnogi zameraju korejskom proizvođaču na ovakvom hromiranom grilu hladnjaka, navodeći da je sada već staro rešenje bilo dopadljivije. Mnogo više pozitivnih reakcija doživela je redizajnirana unutrašnjost, koja je sem novog, savremenijeg izgleda dobila i kvalitetnije materijale. Drastičnije promene su se desile ispod haube, budući da je obnovljena Sonata prvi Hyundaijev model, koji je dobio drugu generaciju Theta II motora. To su benzinci od 2,0 litra zapremine (u verzijama sa 137 i 158KS), sledi 2,4 litarski sa 171KS i najjači od 3,3 litra sa 242KS, dok je ljubiteljima dizelaša na raspolaganju 2,0 litarski agregat sa 150KS. U ponudi su manuelni menjači sa 5 i 6 stepeni prenosa i automatski sa 4 i 5 stepeni. Prodaja je već počela u Južnoj koreji, dok se dolazak u Evropu očekuje početkom naredne godine.

Dok Suzuki svoj kompaktni crossover model SX4 već odavno nudi i u jeftinijoj verziji sa pogonom samo na prednjim točkovima, italijanski Fiat je tek sada (18 meseci posle Suzukija) ponudio i 4x2 verziju modela Sedici, koji inače predstavlja brata blizanca pomenutog Suzukija (oba automobila se proizvode u Suzukijevoj fabrici u Mađarskoj). Kako bilo, Fiat Sedici (na italijanskom 16) sa prednjim pogonom (4x2) je za oko 2200 evra jeftiniji u odnosu na 4x4 varijantu sa integralnim pogonom, pa je recimo u Nemačkoj osnovni Sedici 4x2 sa 1,6 litarskim benzincem od 107KS i opremom Dynamic potrebno platiti 16.190 evra, a Sedici sa 1,9 litarskim MultiJet dizelašem od 120KS košta 18.690 evra. Ipak, najjeftiniji Suzukijev SX4 4x2 je i dalje prilično povoljniji, jer u Nemačkoj staje 14.500 evra, mada treba reći da taj SX4 4x2 ima i nešto slabiju opremu u odnosu na Sedici 4x2. Za podsećanje, bazni Suzuki SX4 4x2 kod nas treba platiti 14.900 evra sa PDV-om. Što se Fiata tiče, Italijani su upravo ponudili i top verziju modela Sedici 4x4 sa oznakom Luxury, a to znači kožnu unutrašnjost, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, zatamnjena stakla, vazdušne jastuke za glave putnika i pogon na svim točkovima već u standardnoj opremi. Takav Sedici u Nemačkoj košta 21.300 evra (benzinac 1,6 16V), odnosno 23.800 evra (1,9 MultiJet).

Volkswagen slavi veliki i značajan jubilej. Naime, jubilarni, 15-milioniti VW Passat sišao je juče sa proizvodnih traka Volkswagenove fabrike u Emdenu. Ovde i napomena da se broj od 15 miliona odnosi na sve Passate proizvedene širom sveta u ukupno 13 VW-ovih fabrika, a od tog broja na pomenutu fabriku u Emdenu, kojoj je pripala čast da proizvede jubilarni primerak, otpada 5,9 miliona primeraka. Jubilarni model je model Passat BlueMotion Variant sa 1,9 litarskim TDI motorom sa 77kW/105KS i "arctic blue silver" metalik bojom. Inače, da bi proizveo 15 miliona Passata, Volkswagenu su trebale 34 godine, a za to vreme predstavljeno je šest generacija ovog uspešnog modela; poslednja početkom 2005. godine.

Na skorašnjem salonu automobila u Los Anđelesu (L.A. Auto Show) Cadillac će izložiti i svoj prvi hibridni model Escalade Hybrid, koji će se u prodaji pojaviti u leto naredne godine. Možda je zanimljivo napomenuti da Cadillac (odnosno General Motors) razmišlja da Escalade Hybrid ponudi i nama u Evropi, a odluka o tome će biti donesena u narednih šest meseci. Ukratko, Escalade Hybrid pokreće veliki 6,0 litarski V8 benzinski motor u kombinaciji sa hibridnim 2-Mode Hybrid sistemom (sa dva elektromotora), a njihova kombinovana snaga iznosi 332KS pri 5100 o/min. i 497Nm obrtnog momenta pri 4100 o/min. (isti hibridni sistem već pokreće ranije predstavljene Chevrolet Tahoe Hybrid i GMC Yukon Hybrid). Prilikom vožnje manjim brzinama (pre svega u gradu), Escalade Hybrid može da se vozi samo na struju, a kada je potrebno više snage, uključuje se i benzinski motor. Zahvaljujući tome, Cadillac tvrdi da je potrošnja u gradskim uslovima vožnje manja za svih 50% u odnosu na standardni Escalade. Cadillac je u Escalade Hybrid ugradio i sisteme poput regeneracije kočione sile prilikom kočenja i Stop/Start sistem. Pomenuti benzinski V8 motor je opremljen i AFS (Active Fuel Management) sistemom, koji može da isključi četiri cilindra kada je potrebno manje snage. Dakle, novi hibridni sistem ne samo da dozvoljava da se Escalade Hybrid vozi isključivo na struju prilikom manjih brzina, već omogućava da 6,0L V8 benzinac može da radi i u ekonomičnijem "četvorocilindričnom" modu.

Kao što je i najavio pre nekoliko meseci, JE DESIGN, nemački specijalista za obradu Volkswagenovih modela, predstavio je novi Wide Body aerodinamički kit za moćniji i dinamičniji izgled Volkswagenovog Touarega. Atraktivan body kit sadrži novi prednji spojler sa dodatnim svetlima, komplet pragova sa usisnicima za vazduh (zbog kojih auto izgleda još niži nego što jeste), modifikovan zadnji branik i proširenja blatobrana. Bela boja automobila na slikama se fantastično uklapa u ove dodatne elemente, pa Touareg izgleda opasno čak i kada stoji. JE DESIGN je spustio ogibljenje za 35 mm, ugradio novi sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi (po dve na svakom ćošku automobila i prečnika 84 mm) i aluminijumske distancijere, koji su zaslužni za širi trag točkova (napred za 60, a pozadi za 80 mm). Šlag na torti su desetokraki 22-inčni točkovi sa gumama 295/30 R 22. Unutrašnjost je bogatija za detalje od karbona, multimedijalni paket sa 7-inčnim monitorima u naslonima za glavu, DVD plejer, najkvalitetniju kožu (različitih boja) i alkantaru. Naravno, JE DESIGN povećava i snagu Touaregovih motora, pa tako 2,5 litarski TDI motor umesto serijskih 128kW/174KS raspolaže snagom od 152kW/206KS. I maksimalni obrtni momenat je viši, pa sada kod ovog modela iznosi 460Nm. Ali to je tek početak... Touareg sa V10 TDI motorom od 5,0 litra zapremine (serijski 230kW/313KS) dobija dodatnih 29kW/39KS, odnosno ovaj Touareg se diči sa ponosnih 259kW/352KS i masivnim obrtnim momentom od 855Nm, umesto standardnih 750Nm. To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 7,4 sekunde i maksimalnih 234 km/h (serijski model ubrzava za 7,8 sekundi i postiže 225 km/h). Tu je i 3,0 litarski V6 TDI (fabrički 165kW/225KS i 500Nm) kome JE DESIGN diže snagu za 45kW/61KS i 50Nm (sada 210kW/286KS i 550Nm). Ovaj poslednji Touareg postiže 210 km/h maksimalne brzine, dok mu do stotke treba 8,9 sekundi (serijski model 201 km/h i 9,9 sekundi ubrzanja).

U evropskom Fordu su baš rešili da na kašičicu objavljuju slike i detalje o svakoj varijanti redizajniranog Focusa ponaosob. Tako je prvo sredinom septembra na salonu automobila u Frankfurtu predstavljen Focus u hatchback verziji, juče su se pojavile prve fotografije i detalji o novom sportskom Focusu ST, a danas i za karavansku varijantu, nazvanu Focus Wagon (na nekim tržištima Break ili Clipper). I tu još nije kraj, jer Ford tek treba da promoviše i restilizovani Focus u klasičnoj limuzinskoj verziji i Focus CC (Coupe-Cabrio). Kako bilo, i na novom Focusu Wagon za 2008. primenjen je Fordov tzv. kinetički dizajn zbog čega sada automobil veoma podseća na veći Ford Mondeo. Najviše promena u odnosu na dosadašnji model ima na prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), mada manjih izmena ima i na bokovima (vrata su dobila karakterističan pregib, odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (branik, nova grafika zadnjih svetala, koja su sada u LED tehnologiji i hromirana lajsna iznad registarske tablice). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, kvalitetnijim materijalima i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Paletu motora čine benzinci od 1,4 litra (80KS), 1,6 L (100 i 115KS), 1,8 L (125KS), 2,0 L (145KS), a dizelaši su 1,6 TDCi (90 i 109KS), 1,8 TDCi (115KS) i 2,0 TDCi u verzijama sa 110 i 136KS. Od noviteta treba izdvojiti novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom i Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa. Dok će prodaja novog Focusa hatchback sa troja i petora vrata početi u januaru naredne godine, ovaj Wagon će se naći na tržištu na proleće 2008., ali su već sada poznate njegove cene. Bar za Veliku Britaniju, gde osnovni Ford Focus karavan košta 14.895 funti (21.358 evra), a najskuplji 19.445 funti ili 27.882 evra. Većina varijanti je skuplja za 250 funti (358 evra) u odnosu na još aktuelni model, ali je sada ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti deo serijske opreme u svim modelima.

Dodge će 13. novembra na salonu autombila u Los Anđelesu promovisati još jednu verziju svog Vipera SRT10, nazvanu ACR (American Club Racer), koja u osnovi predstavlja pravi trkački auto registrovan za svakodnevni saobraćaj. ACR paket podrazumeva pre svega poboljšanje aerodinamike i smanjenje težine ovog automobila. Ovo potonje je postignuto ugradnjom lakših aluminijumskih točkova, Michelin Pilot Sport Cup pneumatika, Stoptech kočnica i izbacivanjem audio sistema, prostirke iz prtljažnika, prednjih svetala za maglu, zvučne izolacije poklopca motora, zvučnika (na njihovo mesto su postavljeni paneli od karbon fibera)... ACR paket takođe znači i podešavajuće KW ogibljenje, novi prednji spojler i ogromno karbonsko zadnje krilo, koje može da se postavi u sedam različitih pozicija. Motor je ostao standardni Viperov 8,4 litarski aluminijumski V10, koji razvija ravno 600 konja i 758Nm obrtnog momenta, uparen sa Tremec T56 šestostepenim manuelnim menjačem. Viper SRT10 ACR će se pojaviti u prodaji u drugom kvartalu naredne godine, i to po ceni manjoj od 100.000 američkih dolara. U ponudi će biti pet boja za karoseriju : Viper Red, Viper Black, Viper Violet, Viper Bright Blue Metallic i Viper Very Orange, dok su aluminijumski Sidewinder točkovi u crnoj boji, kako bi se uklopili u atraktivan stajling eksterijera.

Mercedesova E klasa sa inovativnom BLUETEC tehnologijom uskoro će biti dostupna i kupcima u Evropi. Naime, posle pozitivnih iskustava iz Amerike (gde se E klasa BLUETEC prodaje od jeseni prošle godine), Mercedes je odlučio da i evropskim kupcima ponudi model E 300 BLUETEC sa ovom tehnologijom, kojom je nemačka kompanija kod dizel motora postigla drastično smanjenje emisije štetnih gasova i koja zadovoljava buduće Euro5 standarde (stupaju na snagu 2011. godine). Mercedes tvrdi da je zahvaljujući ovoj tehnologiji (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi), motor u modelu E 300 BLUETEC jedan od "najčistijih i najefikasnijih agregata na svetu." E 300 BLUETEC pokreće 3,0 litarski V6 motor sa 155kW/211KS i 540Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1600 i 2400 o/min.), uparen sa sedmostepenom 7G-TRONIC automatskom transmisijom. E 300 BLUETEC prema fabričkim podacima troši između 7,2-7,5 litara dizela na 100 km i emituje 189-199 grama CO2 po kilometru. Maksimalna brzina iznosi 244 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h traje 7,2 sekunde. Ova E klasa se osim smanjenjem emisije štetnih gasova, može pohvaliti i dinamičnim voznim karakteristikama, komfornim ogibljenjem, prijatnom unutrašnjošću i izuzetnim bezbednosnim standardima. Prodaja u Zapadnoj Evropi startuje u decembru, i to po ceni, koja u Nemačkoj iznosi 50.397 evra (što je za 1190 evra skuplje u odnosu na konvencionalni Mercedes E 320 CDI sa istim motorom, koji ima 10kW/13,6KS više).

Na nedavnom SEMA salonu tjunera u Las Vegasu, publika je mogla da vidi i jedan zaista zanimljivo preuređen Toyotin Yaris. U režiji firme Five Axis, Toyotin mališan je ostao bez krova i drugih elemenata karakterističnih za standardni model. To znači da ovaj trkački Yaris Club raspolaže sa veoma malim vetrobranom, pokrivenim suvozačkim delom automobila, pravim trkačkim sedištem za vozača, zaštitnim lukom iza glave vozača, posebnom "Ivory White" bojom karoserije sa crvenom trakom, novim točkovima od 17 inča (sa Yokohama gumama, dimenzija 255/45R17) i mnogobrojnim detaljima sa Toyote Vitz (Yaris u Japanu). Ovo potonje se odnosi na prednji i zadnji branik, zadnja svetla i svetla za maglu. Osim ovih vizuelnih doterivanja, Toyota Yaris Club privlači pažnju i svojim 1,5 litarskim motorom kome su u firmi Five Axis dodali TRD/TTE kompresor, pa sada ovaj četvorocilindraš umesto fabričkih 106 konja, razvija 166KS. Paket promena zaokružuju i sportski podešeno ogibljenje, pojačani kočioni sistem (diskovi prečnika 282 mm) i novi sportski izduvni sistem.