
Nemačka tjuning kompanija Lorinser detaljno je obradila drugu generaciju malenog gradskog automobila Smart ForTwo, koji se sada odlikuje pojačanim trocilindričnim motorima i dinamičnijim stajlingom, a sve u cilju bržeg i zapaženijeg provlačenja kroz gradske gužve. Lorinserov tjuning program za Smartove motore u praksi znači da najjači trocilindraš sa turbo punjačem umesto fabričkih 84KS sada raspolaže sa 104KS, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 180 km/h i ubrzanje do 100 km/h za manje od deset sekundi. Lorinser nudi povećanje snage i za slabije agregate, odnosno snaga baznog benzinca je sa standardnih 61KS porasla na 71KS (razvija 156 km/h), a verzija sa 71KS sada raspolaže sa 77KS i postiže maksimalnih 160 km/h. Lorinser se potrudio da ovoj gradskoj buvi podari i agresivniji izgled, što je postignuto ugradnjom drugačijeg prednjeg branika sa velikim centralnim otvorom za vazduh i širokih prednjih "suknjica", sportskim grilom, modifikovanim zadnjim branikom, hromiranim duplim izduvnim cevima, proširenim blatobranima i atraktivnim šestokrakim aluminijumskim točkovima. Manjih promena ima i u unutrašnjosti, koja je bogatija za hromirane detalje i aluminijumska kućišta za brzinomer, obrtomer i sat.
Time Magazine sastavio listu 50 najgorih automobila svih vremena

Američki Time Magazine objavio je listu 50 najgorih automobila svih vremena, počev od modela Horsey Horseless iz 1899. godine, pa sve do Chevroleta HHR iz 2004. Da li uopšte treba i napomenuti da se na listi nalazi i naš nacionalni automobil i nekadašnja izvozna nada – Yugo ? Uz svaki automobil na listi dodat je i propratni tekst i fotografija, a ukoliko Vas zaista zanima koji su to automobili zaslužili da se nađu na ovoj listi, istu možete pogledati OVDE.
Novi Volkswagen Touareg stiže 2010.

Nova, druga generacija Volkswagenovog velikog SUV modela Touareg pojaviće se u prodaji 2010. godine, a kako će najverovatnije izgledati pokazuju ove slike iz britanskog AutoExpressa. Kako bi se što bolje suprostavio snažnoj konkurenciji u ovoj klasi (BMW X5, Mercedes ML, Audi Q7), Volkswagen će novom Touaregu podariti agresivniji izgled, prostraniju unutrašnjost sa većim prtljažnikom (međuosovinsko rastojanje biće duže za 50 mm), interijer sa najkvalitetnijim materijalima i snažne motore. Zahvaljujući većoj upotrebi aluminijuma u konstrukciji, novi VW Touareg će biti lakši do 300 kilograma u odnosu na aktuelni model, što će naravno za posledicu imati i manju potrošnju goriva. Osnovni benzinski model novog Touarega imaće pod haubom V6 FSI motor sa 280KS i 360Nm, dok će najjači raspolagati sa 4,2 litarskom V8 mašinom sa 350KS i 440Nm. Za one koji preferiraju dizelaše, u ponudi će biti dva V6 TDI agregata (manji 2,7 TDI sa 190KS i 380Nm i veći 3,0 TDI sa 240KS i 550Nm), dok će Audijev V8 TDI (verzija sa 326KS i 760Nm) zameniti postojeći V10 TDI dizelaš. Sve verzije će imati šestostepenu Tiptronic transmisiju. Tu nije kraj, jer nemačka fabrika za 2012. godinu planira i hibridnu verziju ovog modela, koga će pokretati 3,2 litarski V6 benzinac, u kombinaciji sa snažnim elektromotorom (Touareg Hybrid će raspolagati i Stop&Start sistemom i sistemom za regeneraciju kočione sile).

Audijev SUV model Q7 sa hibridnim pogonom stiže na tržište krajem 2008. godine, a pokretaće ga hibridni sistem, koji se sastoji od 3,6 litarskog FSI V6 benzinskog motora i elektromotora (FSI benzinac razvija 206kW/280KS i 375Nm obrtnog momenta, a elektromotor dodatnih 38kW/51KS i do 285Nm). Snaga se preko šestostepenog Tiptronic menjača prenosi na sva četiri točka (40 % napred, 60 % nazad), dok je potrošnja Q7 Hybrida (a samim tim i emisija CO2) smanjena za preko 20 odsto u odnosu na standardni Audi Q7 3,6 FSI. Po fabričkim podacima Q7 Hybrid ima emisiju CO2 od 237 grama po kilometru, dok emisija CO2 sadašnjeg Q7 3,6 FSI iznosi 309 g/km. Zahvaljujući kombinovanoj snazi oba motora, Q7 Hybrid do 100 km/h ubrzava za 7,6 sekundi (aktuelni Q7 3,6 FSI treba 8,5 sekundi), dok mu ubrzanje od 60 do 120 km/h u petom stepenu prenosa iznosi skoro 12 sekundi. Kada se ovaj hibrid kreće samo pomoću el. energije, moguće je preći 2 kilometra (sa brzinom do 50 km/h) pre nego što se uključi benzinski motor da bi napunio baterije. Kao i standardni Audi Q7, i ovaj hibridni model takođe ima mesta za tri reda sedišta i veliki prtlajžnik, a treba napomenuti da su za razliku od nekih ranijih hibridnih automobila, elektromotor i baterije u Audiju Q7 Hybrid izuzetno male težine. Naime, baterije su teške 69 kg, a hibridni modul sa elektromotorom samo 40 kg.

Mitsubishi je saopštio da će se evropska premijera najnovije desete generacije sportskog modela Lancer Evolution (EVO X) održati na predstojećem salonu automobila u Bolonji (Bologna Motor Show), koji se održava od 5. do 16. decembra 2007. Da podsetimo, novi Lancer Evolution pokreće četvorocilindrični 2,0 litarski DOHC MIVEC turbo motor sa 217kW/295KS, koji se u odnosu na prethodnika odlikuje manjom težinom, boljim odzivom i manjom emisijom štetnih gasova, a uparen je sa novim novim Twin Clutch SST 6-stepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom. Novi Twin clutch SST menjač (Sport Shift Tansmission) po navodima fabrike nudi brže "šaltovanje" i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač. Osim novog i atraktivnijeg spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda, novi Lancer Evolution privlači pažnju i novom tzv. globalnom platformom, koju već koriste novi Outlander i MPV model Delica D5, a kasnije će poslužiti za još nekoliko novih Mitsubishijevih automobila. Za privlačan i agresivan izgled zaslužni su velika prednja maska, "opaki" farovi, dugačka hauba i relativno kratak zadnji deo. Novi Lancer Evolution raspolaže sa Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. U Mitsubishiju napominju da se u odnosu na prethodni EVO IX, novi EVO X odlikuje osetno poboljšanim voznim osobinama, preciznijim upravljanjem i smanjenim vibracijama i bukom. Sem toga, EVO X ima i širi trag točkova i duže međuosovinsko rastojanje, niže težište, za 20 mm skrećen prednji prepust i odličnu distribuciju težine. Prodaja u Evropi bi trebalo da počne sredinom naredne godine, kada će biti poznata i cena.
Popusti i posle sajma
Iako je sedmi novosadski "Auto-Show" završen, mnogobrojni domaći prodavci automobila i dalje odobravaju značajne popuste i pogodnosti. Izdvajamo najzanimljivije:
ŠKODA : Prodavci ovih čeških automobila (u Beogradu npr. AutoČačak RJ Beograd, Treći bulevar 9a, tel. 011/30 72 820, www. autocacak.co.yu, u Zemunu AK Vidovdan, Glavna 11-13, tel. 011/219-7496, www.vidovdan.com) odobravaju sniženje u iznosu od tačno 1000 evra za novu Škodu Fabiju (Fabia II). Osnovni model (1,2 litarski benzinac sa 60KS i opremom Classic) umesto 10.561, košta 9561 evra, dok recimo Fabia sa 1,4 litarskim dizelašem od 70KS umesto 13.759, staje 12.759 evra sa PDV-om.
PEUGEOT : Domaći uvoznik francuskog Peugeota, beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu) i tokom novembra nudi model Peugeot 307 1,6E iz posebne serije D.Sign sa motorom od 110KS, za koga se odobrava popust u visini od 2000 evra, a košta 17.150 evra sa PDV-om. Ova 307-ica u opremi ima automatski klima uređaj, ABS, putni kompjuter, el. podizače stakala, el. retrovizore sa grejanjem, radio/CD, parking senzore pozadi, aluminijumske točkove, metalik boju, svetla za maglu i tzv. Look paket. Ova ekskluzivna ponuda važi samo za ograničeni broj automobila.
FORD : Uvoznik Forda za Srbiju, Grand Motors (Novi Beograd, Treći bulevar 21, tel.011/20 90 600, 20 90 610, www. ford.co.yu) odobrava popust u visini PDV-a za kupovinu Fordovih modela Fiesta, Fusion i Focus. Posebno je zanimljivija ponuda Fieste sa 1,3 litarskim motorom od 70KS i bogatim paketom opreme (pet vrata, klima uređaj, ABS, radio/CD, servo volan, kodirani ključ, elektro paket, daljinsko centralno zaključavanje, vazdušni jastuci za vozača i suvozača), koja sada umesto 13.690 evra staje 11.190 evra sa PDV-om. Količina ovih Fiesti je naravno ograničena, ali je zato isporuka odmah. Najjeftiniji Focus 1,4 Ambiente sada staje 13.390 evra, dok je za Fusion 1,4 sa klimom, ABS-om i radio/CD-om potrebno izdvojiti 12.990 evra. Inače, Grand Motors od nedavno nudi i ugradnju italijanskih BRC gasnih uređaja (LPG) u novi Ford Mondeo (sa 1,6 litarskim benzincem od 125KS). Cena ovog Mondea sa pogonom na tečni naftni gas i bogatim paketom opreme (automatska klima, Bluetoot Handsfree sistem, putni kompjuter, 7 vazdušnih jastuka, metalik boja i dr.) iznosi 24.900 evra sa PDV-om. Ugradnja BRC uređaja (sa sekvencijalnim ubrizgavanjem gasa i STACO rezervoarom) obavlja se u servisu Grand Motorsa u Beogradu. Ovde i podsećanje na to da Ford u našoj zemlji za svoje automobile daje garanciju u trajanju od četiri godine.
SUBARU : Japanski Subaru ove godine slavi 40 godina prodaje svojih automobila u Evropi, pa je tim povodom ovlašćeni distributer ove marke za našu zemlju, firma Nicos C. Kattamis Ltd (Nemanjina 40/11, Beograd, tel.011/3650-047, 3650-083, www.subaruserbia.co.yu), ponudio ograničenu količinu modela Forester po ceni, koja je za svih 5000 evra niža u odnosu na redovnu (osnovni Forester 2,0X npr. sada umesto 24.950 košta 19.950 evra). Ponuda se odnosi samo na prvih 100 kupaca i važi samo do kraja ove godine. Subaru inače u našoj zemlji ima još tri dilera. To su Graditelj Group u Novom Sadu (Bulevar Slobodana Jovanovića 4a, tel. 011/ 48 08 400), Čurćić Export-Import Ltd u Beogradu (Vojvode Skopljanca 29, tel. 011/247 2222) i Interspeed Holding kompanija a.d. u Beogradu (Hajdukov Veljkov venac 4-6, tel. 011/3971-277). Podsećamo da je od nedavno i kod nas dostupna nova generacija Subaru Impreze. Domaći distributer je odredio zaista povoljnu cenu za osnovni model Impreza 1,5R sa 107KS i manuelnim petostepenim menjačem, koji uprkos Subaruovom simetričnom integralnom pogonu (Symmetrical AWD) i reduktoru finalnog prenosa u standardnoj opremi (ali bez klime), treba platiti samo 13.950 evra sa PDV-om, što je svih 3000 evra manje od najjeftinijeg starog modele Impreze ! Paleta agregata pored pomenutog 1,5 litarskog benzinca sa 79kW/107KS, za sada obuhvata još jedan benzinac, i to zapremine 2,0 litra, koji razvija 110kW/150KS. Osnovna verzija Impreze sa 2,0 litarskim motorom i manuelnim menjačem kod nas košta 20.950 evra sa PDV, dok za varijantu ove jače Impreze sa automatskom transmisijom treba izdvojiti 21.950 evra. Inače, najskuplja Impreza u Srbiji staje 25.950 evra sa PDV-om (2,0L motor, automatik i najviši paket opreme).
VOLKSWAGEN : U godini Golfa, povodom jubileja - 25 miliona proizvedenih Golfova, firma Porsche SCG, generalni uvoznik Volkswagen vozila za našu zemlju (tel.011/3042-400, www.volkswagen.co.yu), pokrenuo je prodajnu akciju koja je počela 1. oktobra. Pod sloganom „Gospodar grada“, Volkswagen za Golf promoviše novi paket opreme, pod nazivom King Paket. U paketu nalaze se klima uređaj Climatronic, radio MP3, četvoro vrata sa elektropodizačima prozora, aluminijumske flene od 16 inča i centralni naslon za ruku. Ušteda na ovom paketu iznosi 435 evra. Pored ovog paketa, u periodu od 01. oktobra do 11. novembra, Volkswagen u Srbiji poklanja i besplatnu metalik boju (čime se štedi 450 evra), a u saradnji sa Porsche Leasingom dobija se i besplatan kasko na godinu dana. U akciji učestuju svi Volkswagen dileri u Srbiji. Od nedavno se i kod nas prodaje Volkswagen Polo sa pojačanim trocilindričnim 1,2 litarskim motorima, koji umesto 54 i 64KS, sada razvijaju 60, odnosno 70KS. Međutim, cena za ove modele je ostala ista, pa osnovni Polo sa 60 konja staje i dalje 9998 evra sa PDV-om, kolika je bila i cena za stari model sa 54KS. Novost u ponudi VW-a u Srbiji je i Golf V u Variant (karavan) verziji. Njegove cene kod nas startuju od 20.537 evra (sa PDV-om), koliko košta osnovni benzinski model 1,6 sa 122KS i paketom opreme Trendline, bazni dizelaš 1,9 TDI sa 105KS i opremom Trendline staje 21.687 evra, a najskuplji je Golf Variant 1,4 Bi-turbo sa 170KS, DSG menjačem i Sportline opremom, koji treba platiti 27.721 evro (sa PDV-om). Doplata za metalik boju je 454 evra.
SEAT : Tek što se kod nas pojavila u prodaji, Seat Altea Freetrack već je na popustu (u iznosu od 1530 evra). Tačnije, dizel varijanta 2,0 TDI sa 170KS, 4x4 pogonom i bogatom opremom (TFT monitor, Climatronic, ESP, Portable DVD plejer...) , umesto 31.080, sada košta 29.550 evra sa PDV-om. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, tel.011/3530 421, 3530 422, 3530 423, 3530 424, www.seat-scg.com).
Zimska servisna akcija za Volkswagen, Audi i Seat od 1.11. do 15.12. 2007.
Uvoznik Volkswagena, Audija i Seata za našu zemlju, beogradski Porsche SCG (Savski nasip 7, Novi Beograd, tel. 011/3042-400, internet : www.volkswagen.co.yu, www.audi.co.yu, www.seat-scg.com), od 1. novembra je pokrenuo novu zimsku servisnu akciju za vlasnike pomenutih marki, koja će trajati sve do 15. decembra. Kako bi vaš Volkswagen, Audi ili Seat zadržao kvalitet i dugotrajnost i da biste u budućnosti bili sigurni u njegovu ispravnost, Porsche SCG vas poziva da u periodu održavanja zimske servisne akcije posetite neki od Volkswagenovih, Audijevih, odnosno Seatovih ovlašćenih servisa, koji će pored atraktivne zimske provere vašeg vozila za samo 790 dinara, imati da vam ponudi širok spektar dodatne opreme i originalnih delova po izuzetnim akcijskim cenama. Ovlašćeni servisi jedini garantuju kvalitet izvršenih radova i ugrađenih delova, u skladu sa uputstvima samog proizvođača, a osim dvogodišnje garancije na izvršene radove, ovlašćeni serviser takođe nudi i dvogodišnju garanciju na sve ugrađene delove. Svaka stranka koja dođe na servisnu akciju dobija poklon ali ostvaruje i mogućnost da na kraju akcije postane jedan od dobitnika specijalnog poklona, uređaja za navigaciju.
HONDA : Uvoznik Honde za našu zemlju, firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33, Novi Beograd, tel.011/2010-915, 2010-901, www.deltaauto.co.yu), nudi najmanji Hondin model Jazz po ceni, koja sa popustom od 500 evra iznosi 13.660 evra sa PDV-om. Osim toga, na poklon se dobijaju i bočni vazdušni jastuci vredni 300 evra. Ova ponuda se odnosi na osnovni Jazz 1,4 5D PE LS, koga pokreće benzinski motor zapremine 1339 kubika sa snagom od 61kW/83KS i koji postiže maksimalnih 170 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h iznosi 12,5 sekundi. Po fabričkim podacima ovaj auto dužine 3,84 metra i volumenom prtljažnika od 380 litara, prosečno troši 5,7 litara benzina na 100 km. U standardnoj opremi ovog Jazza se, sem pomenutih bočnih vazdušnih jastuka, nalaze i frontalni vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo volan podesiv po visini, branici i ručke u boji karoserije, vozačevo sedište podesivo po visini, nasloni za glavu pozadi, ABS+EBD, deljivo zadnje sedište u odnosu 60/40, automatska klima, radio CD uređaj, daljinsko centralno zaključavanje, el. podizači prednjih stakala, el. podešavanje retrovizora sa grejačima i audio komande na volanu. Posebna ponuda važi i za Hondu Accord sa bogatijim paketom opreme Sport, kod koga se gratis dobijaju 17-inčne alu felne, CD šaržer za 6 diskova, Premium ozvučenje i svetla za maglu.
CHEVROLET : Kupci Chevroleta Lacetti mogu da uštede do 2500 evra, zavisno od verzije. Maksimalni popust od 2500 evra važi za Lacetti 2,0 dizel sa 122KS i četvora vrata, koji sada treba platiti 15.340 evra (sa PDV-om). U opremi ovog modela se između ostalog nalaze automatski klima uređaj, ABS, kontrola proklizavanja itd. Na popustu od 1500 evra su i modeli Lacettija sa benzinskim agregatima, tačnije verzija sa 1,6 litarskim motorom i 110KS košta 14.640 evra. Zvaničan sajt : www.gm-chevrolet. co.yu
KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/316-6903 i 316-5494, www.kia.co.yu) još uvek odobrava velike popuste na automobile ove marke, pa tako sniženje za Rio iznosi do 2200, za Sorento i do 5000 evra (pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), dok su Ceed i Ceed SW (karavan) jeftiniji za iznos PDV-a, tačnije za 18 %. Tako osnovni Ceed hatchback (1,4 litarski benzinac) sada košta 13.127, najjeftiniji Ceed dizel 1,6 CRDi staje 16.093 evra, a Ceed SW 14.822 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam !) godina.
HYUNDAI : Naš zastupnik za ove korejske automobile (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/291 03 36, www.hyundai-auto.co.yu) nudi modele Atos i Getz po posebnim, akcijskim cenama. Tako osnovni Atos košta 6990 evra, a bazni Getz 8699 evra. Za terenac Hyundai Santa Fe nema posebnih popusta, ali naš uvoznik verziju ovog modela sa automatskim menjačem, prodaje po ceni verzije sa ručnim menjačem, što konkretno znači sa Santa Fe sa 2,2 litarskim CRDi dizel motorom od 150KS i opremom Privilege sada staje 36.570, umesto ranijih 38.930 evra (sve navedene cene su sa obračunatim PDV-om). Ovde i podsećanje da Hyundai za svoja vozila odobrava petogodišnju garanciju.
MAZDA : Mazda je premijerno na salonu u Novom Sadu izložila novu malu Mazdu2, a istovremeno je uvedena u ponudu i najjeftinija verzija ovog automobila. Taj osnovni model nema metalik boju i košta 9990 evra sa PDV-om (sa metalik bojom cena je 10.399 evra). Što se ostalih modela tiče, za Mazdu3, Mazdu5, Mazdu6 i Mazdu BT-50 odobravaju se značajni popusti ali samo za automobile koji se nalaze na lageru i koji će biti isporučeni do kraja godine. Tako za Mazdu3 važi sniženje od 1500 evra, za Mazdu5 i BT-50 popust je 2000 evra, a za Mazdu6 2300 evra. Mazde u Srbiji prodaju firme Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/3280 37 22), zatim AC Auto iz Zemuna (Cara Dušana 236, tel. 011/316 29 28) i Grand M iz Novog Sada (Bulevar Vojvode Stepe 50, tel. 021/542 800).
MITSUBISHI : Velauto Investment iz Beograda (Đuje i Dragoljuba bb, tel.011/2321-055, internet : www.velauto.co.yu) za Mitsubishi L200 sa 2,5 litarskim DI-D dizel motorom odobrava popust u iznosu od 560 evra, odnosno ovaj pick-up umesto 27.550 evra, sada košta 26.990 evra (cene su bez PDV-a).
NISSAN : Trenutno je aktuelna ponuda u kojoj se do 15. novembra model Note nudi sa popustom od 1000 evra, a za terence Patrol, Pathfinder i Murano popust iznosi 3000 evra. Nissan kod nas prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111, internet : www.nissan.co.yu
JEEP, DODGE i CHRYSLER : Zastupnik Jeepa i Chryslera za Srbiju, kompanija Chrysler Balkans d.o.o. (Masarikova 5, Beograd, tel. 011/30 19 351), spustila je cene za Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD, Dodge Avenger i Chrysler Grand Voyager. Tako sada za Jeep Grand Cherokee i Dodge Avenger 2,0 SE važi sniženje od 5 %, dok je definitivno najzanimljivija ponuda za Chrysler Grand Voyager. Naime, sem osnovnog popusta od 5%, za Grand Voyager možete dobiti dodatnih 5 odsto sniženja ukoliko imate troje dece, a ukoliko kupac ima četvoro dece, popust iznosi svih 15%.
BMW : U okviru posebne ponude, kupci BMW-a serije 5 dobijaju na poklon xDrive pogon na svim točkovima, tačnije model 530xd sa 3,0 litarskim dizelašem i 235KS, umesto 53.140, sada treba platiti 50.740 evra sa PDV-om, što znači da se pomenuti automobil prodaje po ceni jeftinijeg 530d bez integralnog pogona. Generalni uvoznik bavarskog proizvođača za Srbiju je beogradski Delta Motors d.o.o. (Kralja Milana 31a, tel. 011/3640 351, www.bmw.co.yu).
SSANGYONG : Novosadska firma Asta (Partizanska 40, tel. 021/443-236) i zemunski Auto Trend (Cara Dušana 266, tel. 011/3073-300, 3073-342) i posle sajma automobila u Novom Sadu odobrava sniženje od 10 odsto za model Ssangyong Actyon pick-up sa 2,0 litarskim dizelašem i 141KS. Popust iznosi skoro 3000 evra, odnosno bazna verzija ovog modela košta 26.190 evra (ranije 29.100 evra).
TOYOTA : Toyota je počela svoju novu akciju nazvanu "Toyotina jesen", koja traje od 15.10. do 31.12.2007. Toyotini ovlašćeni partneri su pripremili (po posebnoj ceni) ponudu usluga i opreme da biste bez brige stupili u hladne zimske dane. Ponuda podrazumeva povoljnije cene kompleta točkova sa zimskim gumama, Bluetooth Handsfree sistema, Garmin navigacije, parking senzora, alarma, konekcije za iPod, kao i pregled automobila po posebnim cenama. Toyotine automobile kod nas prodaje Toyota Srbija d.o.o., Savski Nasip 7, Novi Beograd (besplatna Toyotina info linija tel. 011/0-800-300-000, www.toyota.co.yu).
HUMMER : Ovlašćeni distributer i serviser za ove američke terence u našoj zemlji, beogradska firma H.M.R. d.o.o. (Lazarevački drum 25, tel. 011/35 43 423 i 35 43 340, internet : www.hmr.co.yu), povodom 15 godina od prvog prodatog "civilnog" Hummera, nudi najmanji Hummer H3 sa osnovnim Base paketom opreme i 3,7 litarskim motorom od 244KS po nižoj ceni, koja sada umesto redovnih 50.866 evra, iznosi 45.999 evra sa PDV-om.
ZASTAVA : Od popusta za Zastavine automobile izdvajamo onaj za Zastavu 10, koji traje do 16. novembra i iznosi 13%. Kupovinom ovog modela u akcijskom periodu, u zavisnosti od verzije, može se uštedeti do 1066 evra. Call centar : 034/306 400, www.zastava10.com

Kompanija Chrysler LLC (Chrysler, Dodge i Jeep) je saopštila da će iz svoje ponude izbaciti četiri modela : Chrysler PT Cruiser Cabrio, Chrysler Pacifica, Chrysler Crossfire i Dodge Magnum (na slici). Mada je prodaja obe varijante PT Cruisera u septembru pala za 27%, u Chrysleru su odlučili da PT Cruiser u standardnoj varijanti ipak ostane u ponudi (PT Cruiser je inače treći Chryslerov najprodavaniji model). Sem smanjenja palete modela, Chrysler se odlučio na još bolniji korak – otpuštanje radnika, i to njih blizu 12.000. Chrysler LLC, koji zapošljava preko 130.000 ljudi širom sveta, objavio je da preduzima korake kako bi do kraja 2008. godine smanjio broj zaposlenih za skoro 20 odsto, a sve u cilju "efektnijeg takmičenja sa japanskim brendovima".

Ford je proširio paletu motora u modelima Mondeo, Galaxy i S-Max novim 2,3 litarskim benzincem. Ovaj četvorocilindraš razvija 118kW/160KS i 208Nm pri 4200 o/min. i popunjava dosadašnju rupu u ponudi između 2,0 litarskog benzinaca sa 107kW/145KS i 2,5 litarskog 5-cilindraša sa 162kW/220KS. Mondeo sa novim motorom ubrzava do 100 km/h za 10,5 sekundi, postiže maksimalnih 207 km/h, a po fabričkim podacima u proseku troši 9,3 litara na 100 kilometara (emisija CO2 iznosi 223 grama po kilometru). U Nemačkoj za novi Mondeo 2,3 treba platiti 27.075 evra, S-Max košta 28.600, a Galaxy 2,3 30.375 evra.

Nemački tjuner Vath Motorentechnik GmbH poradio je na performansama i atraktivnijem izgledu novog Mercedesa C 320 CDI. To je postignuto povećanjem snage njegovog šestocilindričnog dizel motora sa standardnih 165kW/224KS i 510Nm obrtnog momenta na 202kW/275KS i 605Nm (u paru sa sedmostepenim automatskim menjačem) i novim aerodinamičkim paketom. Rezultat je ubrzanje od mirovanja do 100 km/h za 6,5 sekundi i maksimalna brzina elektronski ograničena na 260 km/h (serijski model do 100 km/h stiže za 7,7 sekundi, a može do 250km/h). Što se ostalih promena tiče, one se odnose na nove Vathove točkove od 19 inča (sa gumama širine 235 mm napred, 265 mm nazad), pojačani kočioni sistem (napred diskovi od 360 mm, nazad 330 mm), spušteno ogibljenje i već pomenuti novi aero body paket (uključuje novi prednji spojler, difuzor pozadi, spojler na poklopcu prtljažnika i novu masku hladnjaka bez tradicionalne trokrake zvezde). Uz detalje od karbona i nove patosnice u kabini, to bi bilo to.

Ovo su prve zvanične slike novog BMW-a serije 1 Coupe sa M sportskim paketom (M Sport Pack), namenjene vlasnicima "Jedinice" koji žele još dinamičniji, pa i ekskluzivniji izgled svog automobila. M Sport Pack donosi sportski podešeno ogibljenje i estetsko doterivanje eksterijera i interijera. Ovo potonje podrazumeva atraktivnije branike sa integrisanim spojlerima (napred sa velikim usisnicima za vazduh), aluminijumske točkove od 18 inča (sa gumama 205/50 napred, 225/45 nazad), sportska sedišta sa alkantarom, multifunkcionalni M kožni sportski volan i sportsku ručicu menjača, par aluminijumskih aplikacija u kabini i M oznake. Cene za M Sport Pack se u zavisnosti od modela kreću u rasponu od 2100 (za model 123d Coupe sa 204KS i 400Nm) do 3300 evra (model 120d Coupe sa 177KS i 350Nm), dok je za najjači BMW 135i Coupe (sa 306KS i 400Nm) novi M Sport paket već deo standardne opreme. Na slikama BMW 123d Coupe M Sport Pack sa posebnom "LeMans" plavom bojom karoserije.

RENNtech, jedan od vodećih američkih tjunera za Mercedesove modele, vlasnicima Mercedesa E 63 AMG (ali i CLS 63 AMG i S 63 AMG) ponudio je svoj kit za povećanje snage 6,2 litarskog V8 motora, koji se ugrađuje u pomenute automobile. Zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora i novom sportskom izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika, RENNtech je iz ovog motora izvukao dodatnih 48KS i 68Nm obrtnog momenta (sada 562KS i 698Nm). U saopštenju se nažalost ne navode podaci o ubrzanju do stotke i maksimalnoj brzini (standardni E 63 AMG inače do 100 km/h stiže za 4,5 sekunde i postiže elektronski ograničenih 250 km/h). Osim pomenutih Mercedesa, RENNtech se sada po prvi put poigrao i sa nekim Porscheovim automobilom. Radi se o Cayennu, tačnije o modelima Cayenne Turbo i Cayenne Turbo S, koji su u režiji RENNtecha dobili reprogramirane elektronske kontrolne jedinice motora (snaga pojačana do maksimalno 535KS i 779Nm) i spušteno ogibljenje za 50 mm (sa digitalnim modulom koji vozaču daje izbor od 8 nivoa podešavanja visine vozila). Uskoro će RENNtech za Cayenne Turbo i Cayenne Turbo S ponuditi i nove točkove sa karakterističnim RENNtech dizajnom.

Suzuki je u Velikoj Britaniji obogatio ponudu dizel agregata, koji se ugrađuju u kompaktni crossover model SX4. Radi se o Peugeotovom 1,6 litarskom DDiS turbo dizel motoru, koji raspolaže snagom od 66kW/90KS i 215Nm obrtnog momenta, uparenim sa petostepenim manuelnim menjačem i pogonom samo na prednjoj osovini (postojeći 1,9 litarski DDiS dizelaš sa 120KS se nudi sa pogonom na svim točkovima). Novi SX4 1,6 DDiS od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,2 sekunde, postiže maksimalnih 175 km/h, po fabričkim podacima u kombinovanom ciklusu troši 5,1 litar dizela na 100 km, a emisija CO2 iznosi 139 grama po kilometru. Cena za SX4 1,6 DDiS u Velikoj Britaniji iznosi 11.999 funti ili 17.267 evra.


Juče su se pojavile prve fotografije restilizovane Hyundaijeve Sonate za 2008. godinu. Kao što se odmah primećuje, estetske promene na 4,8 metara dugačkoj limuzini nisu velike ni epohalne; tek toliko da se sačuva svežina ovog modela srednje klase i održi korak sa konkurencijom. Najznačajnije promene su zadesile prednji kraj, koji sada karakteriše pre svega masivnija, hromirana maska hladnjaka (valjda je cilj bio da se estetki približi većem modelu Grandeur/Azera), dok se ostatak spoljašnjih vizuelnih intervencija svodi na veća prednja svetla, modifikovane branike sa hromiranim lajsnama i drugačiji dizajn točkova. Više u stvari i nije bilo potrebno, mada mnogi zameraju korejskom proizvođaču na ovakvom hromiranom grilu hladnjaka, navodeći da je staro rešenje bilo dopadljivije. Mnogo više pozitivnih reakcija doživela je redizajnirana unutrašnjost, koja je sem novog, savremenijeg izgleda dobila i kvalitetnije materijale. Od motora će u ponudi biti benzinci 2,0 VVTI (163KS i 197Nm), 2,4 VVTI (179KS i 230Nm) i 2,0 4D-VGT dizelaš sa 151KS i 314Nm (na nekim tržištima nudiće se i 3,3 litarski V6 benzinac). Za kraj smo dodali i video sa zanimljivom reklamom za novu Sonatu.
Honda Legend u prodaji

Izvor : www.blic.co.yu
Uvoznik Hondinih autombila za Srbiju, kompanija Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) prikazala je ovaj prestižni model japanske fabrike još na Salonu automobila u Beogradu, ali je zbog velike potražnje na prioritetnim tržištima tek sada u prilici da krene u prodajnu ofanzivu na našem tržištu. Obezbeđena je dovoljna količina vozila od kojeg se očekuje da bude adekvatna alternativa premium limuzinama iz programa Audija, BMW-a i Mercedesa. Legend je dugačak 4955 milimetara, ima stalni pogon na sva četiri točka, automatski menjač s manuelnom opcijom biranja i snažan V6 motor (3,5 L, 295 KS) koji mu omogućava dostizanje elektronski limitirane brzine od 250 kilometara na sat i ubrzanje do stotke za samo 7,3 sekunde. Cena na našem tržištu startuje od 55.350 evra, s uračunatim svim dažbinama.

Nova Impreza WRX STI tek je predstavlena na salonu automobila u Tokiju, a iz britanske kompanije Prodrive stiže najava da će od marta sledeće godine kupcima Impreze WRX STI u Velikoj Britanji ponuditi kit za povećanje snage njenog 2,5 litarskog motora (nazvan Prodrive Performance Pack). U serijskoj verziji pomenuti četvorocilindrični bokser motor razvija ravno 300KS pri 6000 o/min. i 406Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min., dok će Prodrive kit povećati snagu na svih 400 konja, a ubrzanje do 100 km/h spustiti na ispod 4,5 sekundi. Za one kupce, koji žele i nešto više, Prodrive najavljuje i promene na kočionom sistemu i ogibljenju, a na raspolaganju će biti i novi body kit i različiti aluminijumski točkovi. Loša vest je da će Prodrive kit za Imprezu WRX STI, kako sada stvari stoje, biti dostupan samo kupcima u Velikoj Britaniji, i to po ceni od 4500 evra. S druge strane, bez obzira na veliko povećanje snage motora, kupci će na taj Prodrive Performance Pack dobiti fabričku garanciju u trajanju od tri godine.