Corvette Centennial Design Concept
Misteriozni koncept automobil, koji je nekoliko puta uhvaćen na setu filma
Revenge of the Fallen (drugi deo Transformersa), jeste Corvette Centennial
Design Concept. (Dalje)
Andrea Pininfarina (51), izvršni direktor kompanije za autodizajn
"Pininfarina SpA" i najveći italijanski dizajner sportskih
automobila, poginuo je danas u saobraćajnoj nesreći. (Dalje)

Honda će ove jeseni američkim kupcima ponuditi blago redizajnirani pick up model Ridgeline, verziju za 2009.
Velikih razlika u odnosu na originalnu varijantu iz 2005. baš i nema, što u praksi znači modifikovani prednji i zadnji kraj (novi branici, svetla, prednji gril u stilu nove Honde Pilot). I u unutrašnjosti ima par izmena, a najviše se ističu novi volan i doterana instrument tabla, kao i bogatiji spisak standardne i opcione opreme.
Za pogon je i dalje zadužen isti 3,5 litarski V6 VTEC V6 benzinac, ali simbolično pojačan za 3KS i 3Nm obrtnog momenta (sada raspolaže sa 250KS pri 5700 o/min. i 335Nm pri 4000 o/min.) i u paru sa modifikovanom petostepenom automatskom transmisijom.
U ponudi će biti RT, RTS i RTL verzije, a cene startuju od oko 28.000 dolara (18.250 evra) za osnovni RT model i kreću se do 36.000 dolara (23.470 evra) za model RTL.

Nakon modela Splash, iz Suzukija stiže još jedan gradski mališan – novi Alto, odnosno serijska verzija koncept vozila A Star, koga su prvi mogli da vide posetioci ovogodišnjeg Salona automobila u Nju Delhiju (kasnije je bio izložen i na salonu u Ženevi).
Evropska publika će novi Alto moći da vidi na ovogodišnjem Salonu automobila u Parizu, od 4. do 19. oktobra (za novinare se otvara već 2.10.), dok će prodaja startovati tokom sledeće godine.
Naravno, izgled pomenute koncept verzije je delimično izmenjen prilikom konverzije u serijski model, pa auto sada deluje nešto klasičnije, mada i dalje dovoljno privlačno da ravnopravno konkuriše u A segmentu tržišta (Renault Twingo, Fiat 500, Kia Picanto, Hyundai i10, Chevrolet Spark, novi Ford Ka...).
Iako za sada nema zvaničnih detalja (biće poznati do salona u Parizu), za pogon će prema ranijim informacijama biti zadužen potpuno novi 1,0 litarski benzinski motor, koji će zadovoljavati Euro5 standard i emitovati 109 grama CO2 po km.
Infiniti G37 Cabrio na salonu u Los Anđelesu

Infiniti (luksuzni brend japanskog Nissana) će u prvom kvartalu naredne godine ponudu u svojoj G seriji, pored limuzine i kupea, proširiti i otvorenom, kabriolet varijantom sa tvrdim sklopivim krovom iz tri dela (ovde i napomena da će svetsku premijeru imati već ovog novembra na salonu automobila u Los Anđelesu).
G37 Cabrio bi trebalo da pokreće 3,7 litarski V6 benzinac sa 328 konja i 365Nm obrtnog momenta. Kao i G37 Coupe, i Cabrio će imati međuosovinsko rastojanje od 2850 mm, pogon je na zadnjim točkovima, a kupcima bi na raspolaganju trebao biti izbor od dva menjača: manuelni sa 6 ili automatik sa 7 brzina.
Kao i Coupe, i G37 Cabrio će imati bogatu standardnu i široku listu dodatne opreme. To u praksi znači serijski ABS, EBD, BAS, ESP, najmanje 6 vazdušnih jastuka, Infiniti I-key, Bose audio sistem sa sedam zvučnika, Bluetooth konekciju, cruise control, el. podesiva sedišta, parking senzore napred i pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, aluminijumske točkove od 18 inča...

Novi Lotusov sportski 2+2 model sa centralnom smeštenim motorom Evora (ime je dobio po gradu na jugu Portugala), tek što je imao svetsku premijeru na salonu automobila u Londonu, a iz ove britanske fabrike već se najavljuju njegove nove varijante. Preciznije, Lotusov šef Michael Kimberley je za britanski Autocar potvrdio da će kupcima ukupno biti ponuđeno 6 verzija Evore, uključujući i kabriolet (stiže krajem 2011. godine), jača varijanta 3,5 litarskog V6 motora (sa 320 umesto standardnih 280KS), kao i najsnažniji Evora S model sa više od 400 konja (ovaj potonji bi konkurisao i Porscheu 911 Turbo, a do stotke bi stizao za manje od 4 sekunde).
Inače, standardnu Evoru (na slikama) pokreće 3,5 litarski VVT-i motor poreklom iz Toyote Camry, koji je za Evoru pojačan i raspolaže sa 206kW/280KS i 342Nm obrtnog momenta.
Što se performansi tiče, u Lotusu navode da je Evori od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) potrebno manje od 5 sekundi, a da maksimalna brzina iznosi 257 km/h.
Na spisku standardne opreme se, između ostalog, nalaze i ABS, traction control, elektronska kontrola stabilnosti, kožna sedišta, navigacioni sistem sa 7-inčnim ekranom (osetljivim na dodir), LED osvetljenje, dok će se u zavisnosti od tržišta na spisku serijske ili opcione opreme naći i klima uređaj, Bluetooth, sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima, iPod konekcija...
Britanski proizvođač namerava da svake godine napravi po 2000 primeraka Evore, s tim što je početak prodaje najavljen za proleće 2009 (po ceni od oko 70.000 evra).

Izvor : Tanjug
Švedski proizvođač automobila "Saab", koji posluje u okviru američkog automobilskog giganta "Dženeral motors" (GM) završio je poslovnu 2007. godinu sa finansijskim manjkom, ali je gubitak bio niži nego godinu ranije, piše finansijski dnevnik "Dagens indastri"
"Saab" je prodao 125.000 vozila u 2007, oko 7.800 manje nego 2006. godine.
Gubitak "Saaba" za 2007. godinu bio je 2,2 milijarde kruna (jedan evro=9,4 švedske krune), u poređenju sa manjkom od 2,9 milijardi kruna u 2006, piše list pozivajući se na godišnji izveštaj auto-grupacije.
Ukupan promet, uključujući i prodaju rezervnih delova, dostigao je 21,7 milijardi kruna, u odnosu na 24 milijarde kruna u 2006.
Izvršni direktor "Saaba" Jan-Ake Jonson izjavio je da je kompanija ostvarila dobit na poslovima u Evropi, ali da je prodaja u SAD bila dosta lošija.
"Zadovoljan sam što smo uspeli da poboljšamo rezultate, uprkos smanjenju prodaje," rekao je Jonson i dodao da je to postignuto zahvaljujući smanjivanju troškova i isporukom proizvoda koji donose veću zaradu. On očekuje da će kompanija početi da posluje sa profitom u 2009. ili 2010. godini, nakon što se lansiraju novi modeli automobila.
Američki GM sarađuje sa "Saabom", jednim od najmanjih evropskih proizvođača automobila, još od početka devete decenije minulog veka, a potpunu kontrolu nad tom kompanijom preuzeo je pre osam godina.

I dosadašnji tjuning paket američke kompanije Heffner Performance za povećanje snage Lamborghinijevog V10 agregata je vlasnicima Gallarda pružao vrhunske performanse, ali kako to već obično biva, i od dobrog ima bolje.
Tako je Jason Heffner sada izradio ekstremni primerak Gallarda, koji raspolaže sa svih 694kW/942KS i 1032Nm obrtnog momenta!! Nažalost, podaci o performansama ovog Gallarda nisu objavljeni, ali ih je lako zamisliti...
Naravno, ovakav Gallardo je pretrpeo opsežne izmene u odnosu na fabrički primerak (između ostalog, tu su dva turbo punjača, novi klipovi, usisni i izduvni sistem, kvačilo, pumpa za vodu, pumpa za gorivo...), a dodati su i novi elementi poput zadnjeg difuzora i zadnjeg krila (oba od karbon fibera i u stilu Gallarda Superleggera).

BMW je objavio da je danas u fabrici u engleskom Oksfordu prestala proizvodnja Minija Cabriolet. Poslednji primerak je verzija Cooper S Cabrio Sidewalk u White Silver metalik boji i namenjen je kupcu u SAD-u, koje je jedno od najvećih tržišta ovog brenda u vlasništvu bavarskog BMW-a.
U fabrici Oksford je inače od proleća 2004. godine ukupno proizvedeno 164.000 primeraka Minija Cabrio, od toga 79.500 verzije Cooper Cabrio sa 85kW/115KS, sledi Cooper S Cabrio sa 56.500 komada (ima motor od 125kW/170KS) i 28.000 primeraka najslabijeg (66kW/90KS) modela Mini One Cabrio.
Naravno, ljubiltelji ovog malog automobila ne treba da strahuju, jer BMW već radi na novoj generaciji Minija Cabrio (na drugoj slici njegov prototip), koji bi po poslednjim podacima trebalo da se na tržištu pojavi u martu naredne godine (mada se premijera očekuje nešto ranije).
Poput aktuelne konvencionalne varijante sa tvrdim krovom (predstavljena 2006. godine), i nova Cabrio verzija donosi dizajn veoma sličan prethodniku, kao i nešto povećane dimenzije (što će najviše pozdraviti putnici na zadnjim sedištima). Bez obzira na modu ugradnje metalnih sklopivih krovova, i novi Mini Cabrio zadržava klasični platneni multifunkcionalni krov ali koji i dalje ima širok C stub, tako da od poboljšanja vidljivosti nema ništa. Pokretaće ga već poznati benzinci od 1,4 i 1,6 litra sa 95KS (Mini One), 120KS (Mini Cooper) i 175KS (Mini Cooper S), a možda i 1,6 litarski dizelaš sa 110KS (Mini Cooper D). Pomenuti dizelaš inače emituje samo 104 grama CO2 po kilometru, a treba reći da će Cooper varijante imati i opciju sportskog, tvrđe podešenog ogibljenja. Što se cena tiče, očekuje sa da novi Mini Cabrio u odnosu na brata sa limenim krovom bude skuplji za oko 10% (što znači da će cene u Velikoj Britaniji počinjati od nepunih 15.000 funti).

Izvor : www.blic.co.yu
Obavezno osiguranje vozila će od 11. avgusta biti skuplje deset procenata. U osiguravajućim društvima kažu da je prvobitni predlog bio da osiguranje poskupi 20 odsto, ali da je u dogovoru sa Narodnom bankom Srbije dogovoreno da se ono prepolovi. Predviđeno je da se posle devet meseci razmatra mogućnost novog poskupljenja.
- Za svaku vrstu osiguranja postoji odgovarajući tarifni sistem, a njime je predviđen odnos premija i štete. Ukoliko šteta prevazilazi premiju, stvaraju se uslovi za povećanje premije, kako se ne bi ugrozio rad osiguravajućih društava - objašnjava za „Blic“ Milomir Milivojević, izvršni direktor „Takovo osiguranja“.
On ističe kako su osiguravajuća društva najpre insistirala da osiguranje
poskupi 20 odsto.
- Međutim, ipak smo se sa Narodnom bankom Srbije dogovorili da to za sada bude
10 procenata, a nakon devetomesečnog perioda bismo videli da li se stvari
popravljaju. Tada bismo odlučili da li je neophodno da pravimo novu korekciju.
Milivojević dodaje da ceo tarifni sistem, inače, ima takozvani bonus i malus,
pri čemu oni koji nemaju prekršaje mogu da ostvare popust, odnosno bonus do 30
procenata, dok malus predstavlja kaznu za jedan ili više prekršaja, pa se
predviđa povećanje premije.
On, međutim, očekuje da se primenom novog zakona o obaveznom osiguranju u
saobraćaju to promeni i da oni koji prave manje prekršaja plaćaju manje.
Cene osiguranja putničkih vozila
snaga motora u KW |
stara cena |
nova cena |
do 22 |
4.821 |
5.303 |
22-33 |
5.759 |
6.334 |
33-44 |
6.704 |
7.374 |
44-55 |
7.649 |
8.413 |
55-66 |
8.588 |
9.446 |
66-84 |
9.848 |
10.832 |
84-110 |
11.732 |
11.849 |
preko 110 |
13.931 |
14.070 |
Toyota Winglet : japanski odgovor na Segway
Iz Toyote stiže odgovor na već dobro poznati Segway. Radi se o Toyoti Winglet, koja će se kupcima (od 2010. godine) u stvari nuditi u tri različite verzije : L, M i S. U zavisnosti od verzije, Winglet je težak od 9,9 do 12,3 kg, autonomija mu iznosi od 5 do 10 km, dok svi modeli imaju najveću brzinu od 6 km/h (pomenuti Segway može 20 km/h).

U nemačkoj kompaniji Alpina su još pre nekoliko meseci rešili da se poigraju sa modelom D3 Bi-Turbo (pa su u njega ugradili četvorocilindrični 2,0 litarski bi-turbo dizel motor iz BMW-a 123d), a sada je posle sedana i karavana na red došao i Coupe, koji je ovih dana postao dostupan i britanskim kupcima (tih kupaca ipak neće biti previše, jer je za ovu godinu za Veliku Britaniju predviđeno samo 100 komada Alpine D3 Bi-Turbo Coupe).
Umesto standardnih 150kW/204KS i 400Nm, ovaj 2,0 litarski agregat ovde razvija 157kW/214KS i 450Nm obrtnog momenta (specifična snaga iznosi 107 konja po litri zapremine, dok je odnos snaga/težina 146KS po toni). To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 6,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 244 km/h.
Alpina D3 Bi-Turbo Coupe po fabričkim podacima ima kombinovanu potrošnju od samo 5,4 litara na 100 km i emituje 143 grama CO2 po kilometru (to je podatak sa verziju sa manuelnim menjačem, dok sa automatikom potrošnja iznosi 5,6 litra, a emisija CO2 je 148g/km).
Od menjača zavisi i cena, pa tako D3 Bi-Turbo Coupe sa manuelnom transmisijom košta 32.950 funti (41.605 evra), a sa automatikom 34.540 funti (43.600 evra).
Kao i svaki BMW Alpina, i D3 Bi-Turbo Coupe ima Alpinin aero body kit (u ovom slučaju prilično diskretan), sportsko ogibljenje, novi sportski izduvni sistem i karakteristične Alpinine aluminijumske točkove.

Nemački tjuner se posle nedavne obrade BMW-a X6 (o tome više OVDE), pozabavio i BMW-ovim SAV (Sports Activity Vehicle) modelom X5, koji posle tretmana u ovoj kompaniji dobija novi izgled eksterijera i enterijera, kao i pojačani 3,0 litarski dizel motor. Naime, pomenuti agregat umesto serijskih 210kW/286KS, sada raspolaže sa 228kW/310KS i 680Nm obrtnog momenta.
Za dinamičniji i još sportskiji izgled brine se novi aerodinamički paket, koji sadrži modifikovane branike sa integrisanim spojlerima, moćnije pragove, otvore za vazduh na haubi motora, proširene blatobrane, a tu je i novi sportski izduvni sistem i čitava paleta novih točkova (najveći su od 22 inča).
Naravno, ni unutrašnjost nije zaboravljena, pa je ista bogatija ne samo za trokraki AC Schnitzer sportski upravljač, već i za i aluminijumske pedale, brojne dekorativne elemente od karbona i aluminijuma, kao i AC Schnitzer patosnice.
Šekil O´Nil nabavio Smart ForTwo

Šta mislite, šta vozi 216 cm visok i 147 kg težak centar Feniks Sansa, Šekil O´Nil? Verovali ili ne, od nedavno je ovaj poznati košarkaš postao vlasnik i jednog malenog Smarta ForTwo Cabrio (nije valjda dotle došlo da i on mora da štedi na gorivu?), a ako slučajno ne verujete da stvarno može da se smesti u samo 2,70 metara dugačak autić, tu je slika kao dokaz.

Konsolidovani italijanski dizajn studio Bertone (trenutno imaju 20 projekata, uključujući rad za auto kompanije iz Evrope i Kine, kao i dizajniranje enterijera za luksuzne jahte, avione i helikoptere) razmišlja da pokrene ograničenu proizvodnju njihovog zanimljivog koncept automobila Bertone BAT 11, prvi put promovisanog u martu ove godine u Ženevi.
Ako naime sve bude išlo po planovima, Italijani će izraditi seriju 25 do 50 primeraka ovog automobila, mada za sada nije poznata ni okvirna cena.
BAT 11 Concept (BAT je skraćeno od Berlinetta
Aerodinamica Tecnica) se inače bazira na Alfinom sportskom modelu 8C
Competizione, dok je inspiracija za njegov zaista zanimljiv izgled pronađena u
studijama B.A.T. 5, B.A.T. 7 i B.A.T. 9, koje je Nuccio Bertone napravio između
1953. i 1955. godine.