home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Peugeot za frankfurtski salon autombila (11. – 23. septembar) sprema jedan zaista impresivan koncept automobil na bazi novog modela 308. Koliko god da je obični 308 hatchback bio kritikovan zbog prevelike sličnosti sa prethodnikom 307 i manjim modelom 207, toliko će 308 RC Z Concept oduševiti svojim dizajnom, koji nalikuje na zver, spremnu da skoči svakog trenutka. Ukratko bi se dizajn mogao opisati kao moćan, dinamičan i beskompromisan. Osim već poznate prednje "njuške" ovog francuskog lava, pažnju privlače veliki lukovi blatobrana, 19-inčni alu točkovi (gume Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19), zanimljivo oblikovan i nizak krov (zato ovo i jeste 2+2 coupe sa pomoćnim zadnjim sedištima), originalna zadnja (LED) svetla i dvostruki (centralni) završetak izduvnog sistema. Uostalom slike dovoljno govore. Unutrašnjost nije toliko originalna kao spoljašnjost, mada je upotrebom aluminijuma, hroma i kože dobijen čist i elegantan dizajn interijera. Naime, 308 RC Z zadržava isti prednji panel kao i serijski 308, sem nekoliko sitnica u vidu sata postavljenog umesto centralnog otvora za ventilaciju ili doterane centralne konzole. Najviše pažnje u stvari zaslužuju nova sportska sedišta, koja su naravno obložena kožom. Bez obzira što Peugeot 308 RC Z opisuje kao kompaktni 2+2 coupe, mnogi su skloni da poveruju da ovaj koncept u stvari predstavlja najavu budućeg Peugeota 308 u CC (Coupe-Cabrio) verziji. 308 RC Z ima isto međuosovinsko rastojanje (2630 mm) kao i klasični 308, dok dužina iznosi 4276 mm, širina  1840 mm (+25 mm), a visina samo 1320 mm. Zahvaljujući obilatoj upotrebi aluminijuma i karbona (zadnje staklo je od polikarbonata), 308 RC Z je težak samo 1200 kg, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 235 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje tačno 7 sekundi. Pri tom, prosečna potrošnja iznosi 6,7 litara na 100 km, a emisija CO2 160g/km. Motor je zajednički proizvod BMW-a i grupacije PSA, odnosno 1,6 litarski turbo benzinac, koji serijski razvija 129kW/175KS, a ovde je pojačan na 160kW/218KS i 280Nm obrtnog momenta (sa overboostom ta vrednost se penje na 300Nm). Publika u Frankfurtu će zaista imati šta da vidi.



čitanja : 2415



Komentari