Hyundai Santa Fe Blue Hybrid i Hyundai i20 Blue
Zaista brojnom spisku proizvođača koji će sledeće nedelje na Salonu automobila u Parizu predstaviti neki od svojih hibridnih automobila, pridružio se i Hyundai. Korejski proizođač je naime još ranije najavio Santa Fe Hybrid za Pariz, a sada su poznati i konkretniji detalji o ovom hibridnom vozilu, čije je puno ime Santa Fe Blue Hybrid.
Najkraće rečeno, Santa Fe Blue Hybrid kombinuje 2,4 litarski četvorocilindrični Theta motor, litijum-polimerske baterije i elektromotor od 30kW/41KS i 205Nm obrtnog momenta.
Kako bi još više smanjili potrošnju, inženjeri korejske fabrike su reprogramirali i elektronsku kontrolnu jedinicu motora, produžili prenosne odnose u šestostepenom menjaču i dodali stop-start sistem, kao i gume sa manjim otporom kotrljanja.
Rezulta svega nabrojanog je potrošnja koja u kombinovanom ciklusu iznosi 6,2 litra na 100 km i emisija CO2 od 148 grama po kilometru.
Inače, po fabričkim podacima, Santa Fe Blue Hybrid može da postigne najveću brzinu od 170 km/h.
Hyundai i20 Blue
Sem standardnog i20 (o tome više OVDE), Hyundai je za salon u Parizu pripremio i ekološki prihvatljiviju studiju i20 Blue concept, koji se odlikuje smanjenom potrošnjom i emisijom CO2. Kako bi to postigao, Hyundai je na i20 Blue conceptu upotrebio već oprobani recept: poboljšanje aerodinamike vozila, spuštanje vešanja za 15 mm, upotreba guma sa manjim otporom kotrljanja, produženi prenosni odnosi u menjaču i sl. Hyundai i20 Blue inače pokreće 1,4 litarski CRDi dizelaš sa 66kW/90KS i 220Nm obrtnog momenta (uparen sa šestostepenom manuelnom transmisijom, umesto sa standardnom petostepenom), troši 3,75 litara goriva na 100 km, dok mu emisija CO2 iznosi samo 99 grama po kilometru. Maksimalna brzina iznosi 176 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje oko 13 sekundi.