Hyundai je nakon prve fabričke fotografije svog novog predstavnika u B segmentu, koji je u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji dobio ime i20, sada konačno objavio i njegove konkretnije tehničke karakteristike.
To se pre svega odnosi na njegovu paletu motora, koja obuhvata sledeće agregate: benzince 1.2 (78KS), 1.4 (100KS) i 1.6 (126KS), kao i turbo-dizelaše od 1,4 litra (u verzijama sa 75 i 90KS) i 1,6 litra sa 115 i 128KS.
Svi benzinci se standardno uparuju sa petostepenim manuelnim menjačem (četvorostepeni automatik je opcija kod 1.4 i 1.6 motora), dok su 1.4L dizelaši na raspolaganju sa manuelnim menjačem sa 5 stepeni, a jači 1,6 litarski sa šestostepenim.
Što se potrošnje i emisije CO2 tiče, kao ilustracija neka posluže podaci za 1,2 litarski benzinac, koji u proseku troši 5,2 litra na 100 km i emituje 124 grama CO2 po kilometru i za 1.6 dizelaš sa 115KS, kome je na 100 km potrebno 4,3 litra goriva (emisija CO2 mu iznosi 115 g/km).
Na pomenutoj prvoj zvaničnoj slici se vidi samo prednji deo i bokovi novog i20, a zajedno sa ovim detaljima o motorima, Hyundai je konačno objavio i oficijelne slike ovog modela i iz drugih uglova.
i20 je inače dizajniran u Hyundaijevom Evropskom dizajn centru (Riselshajm, Nemačka), koji je ovaj hatchback sa petora vrata (u januaru naredne godine stiže i njegova trovratna varijanta) oblikovao nešto dinamičnije (ističu se hromirana maska, izdužena svetla, "grba" na haubi, branik sa velikim centralnim otvorom za vazduh) u odnosu na aktuelni Hyundai Getz, od koga se i20 razlikuje i po dužem međuosovinskom rastojanju (sada 2525 mm) i većem unutrašnjem prostoru (zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji inače iznosi 295 litara).
U Hyundaiju napominju da je i20 razvijen imajući u vidu pre svega ukus i potrebe kupaca na Starom kontinentu (stil, oprema, bezbednost, ekonomičnost, vozne karakteristike, unutrašnji prostor, komfor, poboljšana zvučna izolacija), a napravljen je na potpuno novoj platformi.
Što se bezbednosti tiče, i20 će u serijskoj verziji, između ostalog, imati 6 vazdušnih jastuka, ABS i EBD sisteme (skuplje verzije imaće i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti), a Korejci očekuju da na EuroNCAP kreš testu osvoje maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika.
Zvanična svetska premijera novog i20 će inače biti održana početkom oktobra na Salonu automobila u Parizu.
haha skinuta nova opel corsa, mada ako bude jeftiniji od opelice kupujem je
Pa danas je svaki auto manje vise slican jedan drugom. Mada generalno svaka firma tera slican model samo radi restajling, Hyundai pak pokusava da pronadje tu neku dobitnu kombinaciju
Ovo je totalno peslikana nova corsa, znam jer je vozim vec 6 meseci. Hyundai je mogao da bude mastovitiji, sramota koliko su lenji!
Takve glupe komentare u negativnom smislu mogu da pricaju samo oni koji nisu nikad vozili hyundai...ja trenutno imam getz-a i planiram da ga zamenim novim i20 ili i30,a ovo bi trebalo da bude naslednik ili redizajniran getz. Istina je da podseca na korsu na prvi pogled ali samo na prvi. Mene mnogo vise podseca na hyundai u globalu! Korsa nikada nije imala takav oblik farova,hyundai jeste tako da bi se moglo reci da je opel taj koji je krao ideje... Jedino za cega mogu reci da mi se ne svidja na i20 su rucke na vratima,a to je jedino u cemu se podudara sa novom korsom.
ja vozim getz-a vec neko vreme,i jako sam zadovoljan...podseca malo na corsicu,al opet ima i svoj look :)
rado bih ga uzeo....prelep je...
Veliki konkurent I20 je Fiat Punto Classic 188.Ja licno mislim da je Fiat Punto classic bolji nego li Hyundai I20.
Posto sam cuo da su delovi za Hyundai I20 skupi Jer jedan far kosta 20.000 dinara ja mislim da se vise isplati kupovati Fiat Punto Classic 188.
Totalno preslikana opel corsa.hyundai je trebao da bude bolji i komotniji.FIAT Punto classic 188 je bolji i od hyundai-a i20 i bolji od corse i bilo kog drugog automobila.
@milan
zasto? Treba argumentovati kad nesto tvrdis jer se na svim testovima i20 odlicno pokazao. Vece mane su tvrdo ogibljenje i preskupo odrzavanje sto donekle kompenzuje 5-godisnja garancija. Punto classic i i20 nikako ne mogu biti konkurenti jer ih deli barem 9 godina!
ma gde i20 i punto classic mogu da se porede?! Ja ovaj punto ne bih kupio ni pod razno! Jos 700 eura i uzme se sandero. Nikako ne volim kad izadje novi model, a fabrika nastavi da prodaje stari i dalje.
@Damko
tako je, samo sto jos nasa zastava nije izbacila novi model pa je dobar i stari, mada ni taj ne zasluzujemo!
@milan
a sto to ti znas sto niko od nas ne zna?!? bas me za nima :)
E vidis, ja bas VOZIM Punta, ali italijanskog! To si mogao dosada da ukapiras...