BMW E32 Secret Seven project sa V16 motorom

Sem BMW modela M5 Cabrio E34 i M5 E39 Touring, koji nikada nisu zaživeli, ovih dana pažnju ljubitelja ove nemačke marke privlači i priča o unikatnom BMW-u serije 7 E32, u koji je pre više od 20 godina ugrađen V16 motor.
Naime, tajni projekat Secret Seven je podrazumevao ugradnju V16 agregata u tadašnju seriju 7 (E32), koji je iz zapremine od 6,7 litara (6651 kubika) izvlačio 408KS pri 5200 o/min. i 624 Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Drugim rečima, 108 konja više u odnosu na tadašnji 5,0 litarski V12 u modelu 750i.

V16 motor je bio završen krajem 1987. godine, a u BMW 750i je ugrađen u maju sledeće godine. Zanimljivo da je motor bio uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem iz BMW-a serije 8 (predstavljena krajem 1989.). Što se performansi tiče, Secret Seven V16 E32 je od 0 do 100 km/h ubrzavao za šest sekundi, a mogao je do maksimalnih 280 km/h.
Ceo projekat je inače bio poznat i kao Goldfish, i to zbog boje automobila u koji je ugrađen ovaj V16 motor.
V16 je bio u potpunosti spreman za proizvodnju, ali vrh bavarske kompanije na kraju ipak nije dao zeleno svetlo za serijski "BMW 767i".
nisu imali gde da stave rezervoar od 500 litara, pa zbog toga nije krenuo u proizvodnju.
Ne bih ja manisao ni 750-ici ;) ali ovo je stvarno vrh, samo opet, koliko bi trosio. 50 L? :)
E 32 za mene najlepša sedmica do sad.
Zanimljivo je da nije imao haubu i masku (široke bubrege) kao 750i već kao sve ostale "slabije" sedmice ili me slika vara?
Šteta što nije izašao u proizvodnju da parira mečki 6.9 i čudno je što ga nisu gurnuli na američko tržište,bolesni ameri gotive te malolitražne motore.
Da ga posedujem morao bih da uzmem kredit kad dođe na red zamena svećica!
@djenka: secam se da u 750 staje 13 ili 14 l tecnosti ;) i oko 10 L ulja ;) pa ti vidi ;)
@dmc,
a troši benzina toliko da pravi virove po rezervoaru a na auspuh mu ispada po 100 kinti!:)