BMW M modeli sakriveni u podzemnoj garaži

Sem BMW-a E46 M3 Touring, grupa novinara je juče bila u prilici da vidi brojne druge BMW-ove M modele, sakrivene u podzemnoj garaži u Garchingu u Nemačkoj.


Među njima su E28 M5 Sedan, E34 M5 Cabriolet, E36 M3 Compact (sa 321KS), E36 M3 GTR, E39 M5 Touring, M8 (ima V12 motor sa 580KS), Ur-Roadster (2,3 litarski motor iz E30 M3 modela), E30 Pickup, X5 Le Mans (oko 700KS i 720 Nm, od 0-100 km/h za 4,7 sec, 311 km/h)...















Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto : Bmwblog.com i Carmagazine.co.uk
Joj...ko me vukao za jezik za ovaj crveni model...malo sam povratio u sebi :D Ali petica kabriolet je stvarno bila prelepa za svoje godine.
Onaj X5 Le Mans mi se oduvek svidjao. Bio je test u Top Speedu davno.
Ovaj crveni sa slike je ruzan kao i ovaj zardjali pik-ap stari. Takodje i ova sivo-plava 5-ca karavan sa povisenim krovom. Kompakt mi nije nesto,nikad mi se nije svidjao.
Ostali su dobri,a najvise se izdvajaju M8 i X5 Le Mans,za njima M3 GTR.
Pa M3 pickup je vec postojao znaci!Verovatno ce i ovaj novi pickup zavrsiti na isti nacin.
Ovi stari Bmw-ejci izgledaju seljacki max. Doduse samo ih ovde mozes i videti, na ulici tesko. Ili otpad ili se raspada. :D
@McLaren
Zarad dusevnog zdravlja svih na ovom blogu, molim te preskoci komentarisanje ovakvih tema.
E zanimljive garaže...
Tamo je cela gomila BMW-a. Vire i neke X-šestice i trojke i koje kakve druge ali mi nije jasna svrha držanja ovih automobila u podrumu?! Trebalo bi ih staviti negde na neko vidno mesto.
@milan
Vidi se na fotki novi M3 pikap...već su mu našli mesto u garaži!! :))
Kad se Noj postidi, on zabije glavu u zemlju, najžešće da je ovaj M3 pickOFF truo, raspada se. Ili nisu čuli za ventilaciju ili nisu hteli da kopiraju Mercedesov muzej, nego hteli da budu originalni.
E sad možda je ideja o UNDERGROUND mitu koji se vezuje za BMW ili nemaju m*da da pokažu svoj ponos kao gore spomenuti Tata
@Dejan L
Izguglaj malo o "BMW WELT", pa ces videti da u odnosu na to Mercedesov muzej izgleda kao da ga je pravio arhitekta pripravnik!
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=507953
And we are happy....and we are happy...ta na na na naaaa....yes, we are happy...ta na na na naaaa....
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=507953
ta na na na naaaaa... ta na na na naaaaa....thats why we happy....ta na na na naaaa
@toma
Ti si brate podetinjio načisto uz ove klince na blogu!!!! :))))
Heheheh...pa pola od njih nema dva pišanja pored auto puta a o elementarnom statističkom znanju i da ne pričamo. Jedino što im se da priznati je puna doza isključivosti!!!
A znaš za ono: Ako bu**li dozvoliš da te dovede na njegov nivo tamo te dobije na iskustvo!!! :)))
hehehehe...mislim volim i ja da malo proćaskam sa pojedinin napaljenim i tvrdokornim fanovima ali nemoguće je njima uterati bilo šta u glavu a kamoli istinu potkočenu argumentima tako da svaka argumentovana konverzacija u startu gubi svoj smisao....e sad...suma sumaris, kad se sve sabere i oduzme...ako si im rekao!!!!!
ta na na na naaaaa....thats make me happy....ta na na na naaaaa.... xDDDD
P.S
I ako si im pokazao BMW muzej. To je nešto ubedljivo najlepše od autoindustrije što čovek može na planeti pogledati....
@Gagiba
Kakav muzej?
Tamo ima aktuelna generacija modela i prosla.
Gledaj jos jedan u nizu domaci zadatak i rekord. :)
https://www.youtube.com/watch?v=79XVdJRKhE0
A muzej je ovo :
https://www.youtube.com/watch?v=YubKXWnjU8c
125 godina liderstva i inovacija se nalazi u njemu. :)
Izumitelj,pronalazac automobila.
Toga o cemu ti danas pricas.
The best or nothing.
@Dejan L
Ova kola i ne treba da budu u muzeju, nisu se nikad ni prodavala. Tako da ne predstavljaju gotovo nista u istoriji BMW-a.
Sa druge strane ocigledno je da se ova kola voze, a za to je svaki M napravljen.
Svaki M treba da zivi na stazi, a ne u muzeju :)
Na primeru M8 se vidi koliko je BMW ispred konkurencije. Ma taj auto je bio i ispred vremena uopste, jer do pre 7-8 godina nisu ni postojali GT automobili od preko 500ps.
pitbull, oni ih gase stalno. :-) samo nesto mastaju ceo zivot. hehe
@ Dejan L
Kad nešto ne znaš, onda ne pričaj o tome.
Rekao si: "Kad se Noj postidi, on zabije glavu u zemlju, Ili nisu čuli za ventilaciju ili nisu hteli da kopiraju Mercedesov muzej, nego hteli da budu originalni."
Eto koliko ti znaš o auto indudtriji. Ti nisi znao da BMW ima muzej. BMW-ov muzej je najlepši muzej u auto industriji. To je jedna fascinantna građevina.
Evo ti dve slike BMW-ovog muzeja, pa se sam uveri.
http://www.autospies.com/images/users/Agent009/main/BMW%20Museum.jpg
http://europeforvisitors.com/germany/cars/images/bmw_welt_rendering_museum_and_hochhaus_panorama_400_bmwp0026512.jpg
Ostatak možeš pogledati ovde:
https://www.youtube.com/watch?v=Rv2Esa2foig&feature=related
I još nešto, BMW se povezuje sa podzemljem jedino u Srbiji.
Mada, to i ovde polako počinje da bledi.
@ PITBULL
Nekad si objektivan, pristrasan a nekad jednostavno imamo različita mišljenja ili ukuse.
Ovaj put si bio pristrasan.
Slažem se da Mercedes ima najbogatiju istoriju, to niko ne može da ospori. Ali, to ne znači da BMW nema istoriju. Kako možeš raći: "Tamo ima aktuelna generacija modela i prosla"?
Onda, to ne znači da BMW ne može imati lepši muzej od Mercedesa.
Eno postavio sam gore Dejanu L dve slike i video. Postaviću i tebi.
http://www.autospies.com/images/users/Agent009/main/BMW%20Museum.jpg
http://europeforvisitors.com/germany/cars/images/bmw_welt_rendering_museum_and_hochhaus_panorama_400_bmwp0026512.jpg
Video sadrži više delova. Ako si zainteresovan, odgledaj sve.
https://www.youtube.com/watch?v=Rv2Esa2foig&feature=related
@Cvele
Sorry,nisam video da imaju i stariji modeli.
Gledao sam jedan klip gde prikazuju BMW WELT i samo novije modele.
U svakom slucaju,nikako ne moze da ima lepezu modela kao Benc jer je prvi auto nastao 1935-e a Mercedes 1896-e.
I jos pogledaj kako je izgledao taj prvi auto koji je bio licenciran a kako su izgledale Mecke u to vreme.
Mercedesov muzej je kao da putujes kroz vreme,sto je valjda i svrha muzeja.
I samo da znas,ja nekad kad nesto kazem za BMW to je vise shala nego sto zaista tako mislim. Najvise volim Mecku,tu price nema,pa onda Audi pa BMW.
Kod BMW-a me nervira jedino sto nikako da promene onaj retro cajger i volan.
Slabiji enterijer ima od ova dva.
I ne svidja mi se ovaj novi pravac kojim je krenuo (sto se tice dizajna).
Inace,posto sam imao X5 3.0d i 330d (oba 2001 god),ne mogu da ga ne volim,posebno zbog X5 koji me odusevio.
@ PITBULL
Napravio si grešku. Prvi BMW-ov automobil se proizveo 1927.god.
1935. godine BMW je već proizbodio ozbiljne automobile, kao što je ovaj:
http://www.opelparty.de/Bilder/2007/old19.jpg
Ili ovaj sportski rodster:
http://www.madle.org/ve09bmw319.jpg
http://www.artvalue.com/photos/auction/0/43/43118/bmw-vehicles-1935-bmw-319-sport-1867674.jpg
Mada, i pre 1927. su imali neke konceptne modele koji nisu ušli u serijsku proivodnju.
Onda, BMW je pre automobila proizvodio avionske motore i motocikle. Tako da su oni i pre bili upoznati sa proizvodnjom agregata.
Sve to se nalazi u BMW-ovom muzeju.
@cvele
Moram nešto da ti priznam. Puno mi je zamimljivija istorija u kojoj je neko vladao avionskim motorima i motorciklima od one koja sastavlja traktore i teške kamione. To je definitivno zanimljiva stvar. :))
PITBULL
Nije BMW tako siromašan sa istorijom kao što si mislio.
Ono što je BMW-a najviše unazadilo u njegovoj istoriji je drugi svetski rat. U ratu on počinje da radi za vojnu industriju i manje se posvećuje automobilizmu. Da bude još gore, nakon rata su kažnjeni jer su radili za nacističku vojsku i bio im je zabaranjen rad skoro 10 god.
Nakon tolike pauze bilo im je teško da se uhvate u koštac sa knkurencijom. Upali su u veliku krizu, čak je malo falilo da ih Mercedes kupi. :)
I kad su skoro odlučili da stave katanac pojavio se jedan čovek sa proektom čuvenog BMW-a 2002.
Predložio im je da pokušaju još sa tim modelom.
Poslušali su ga i isplatilo im se. Model 2002 se prodavao neverovatno dobro. zahvaljujući tom modelu BMW ostvaruje dobar profit, vraća dugove i uspeva da nastavi sa proizvodnjom ekskluzivnih automobila.
Eto ti još malo istorije. ;)
@Cvele
Zanimljivo da krenu od jednog modela i da za nepunih pola veka toliko oduvaju konkurenciju!!!!!!
Stvarno interesantna industrijska priča....tolike ostaviti iza sebe za tako kratko vreme?!
Verujem da će PITBULL ovo sa zadovoljstvom pročitati... ;)
@ Gagiba
Upravo zbog te svoje istorije, mnogi piloti su zaljubljenici u BMW.
BMW-ovi agregati i dan danas imaju elemente koji su preuzeti iz avionskih agragata. To jo ono što ih krasi. :)
@gagiba
"ta na na na naaa, thats make me happy" - to pokusavam da artikulisem pesmu koju slusa "the stig" u topgearu dok vozi M3 u onom testu gde j**e konkurente ko mlade majmune. Nisam ja uopste podetinjio, mada ni u tome nema nista lose ako je razlog tome uzivanje u voznji. A osim BMW-a zna se sta jos samo moze da donese (da ne kazem doveze) uzivanje u voznji. Naravno Mercedes kamion, mada bi i neki MB traktor mogao da povuce neku jacu prikolicu punu zadovoljstva.
@Cvele
Znam da njegova "autoindustrija" pocinje 1935-e sa modelom Dixi.
Kupili su neku fabriku i po licenci poceli da prave taj Dixi koji je inace radjen i sa znakom Datsuna i Austina,isto po licenci...
Mercedes je the greatest,hteo to neko da prizna ili ne.
BMW i Audi su dobri,ali najbolji je samo jedan...
Procitaj istoriju Merca,da se najezis. Svaku mogucu komponentu je patentirao i izmislio Merc.
Sve sto danas svaki auto ima,sve.
Pa i 90-ih u slonu imas pregrst tehnologije koju su BMW i Audi ubacili tek u sledecem veku :)
Tek negde 2003-e.
A Merc je imao to jos 1991.
Mislim treba biti realan pa priznati.
E sad kad je vec sve moguce izmislio Merc a ostali prekopirali,nemaju vise toliko toga da izmisle,vec je sve izmisljeno.
Ali opet zadaju domace. :)
Mercedes je jos 1999-e ubacio ABC (Activ-body control) sistem preuzet iz F1 koji sprecava naginjanje auta.
Ni dan danas to niko nema od konkurenata. 99-a godina ej!
@toma
Sad mi malo bi lakše...
U jednom trenutku sam se zabrinuo!!!! :)))))
@cvele
Imam drugara, pilot hilihoptera, trenutno se odvikava od ruleta :) a glavni motiv mu je BMW!! :)))
Zaluđen njim načisto...E kad već to pomenu sa avionima, primetio sam da većina fanova BMW-a tripuje da je logo BMW elisa i da vuče poreklo sa propelera zapravo je istina da simbolizuje Bavarsku zastavu! :) Mada jeste malo egzotičnije priča sa elisom, navlači malo PITBULLA na razmišljanje o avionu na zemlji!! :)))
@Gagiba
Ja sam bas cuo tu pricu da znak simbolizuje propeler. I to cini mi se negde "zvanicno",neki izvestaj ili reportaza.
Nego mnogo drugova su ti "sumnjivog" zanimanja i hobija. :)))
@pitbull
"Mercedes je jos 1999-e ubacio ABC (Activ-body control) sistem preuzet iz F1 koji sprecava naginjanje auta.
Ni dan danas to niko nema od konkurenata. 99-a godina ej!"
Ti si decko notorna lazovcina, non stop plasiras neke informacije koje su totalna laz i neistina. BMW je taj sistem predstavio skoro istovremeno kao i mercedes, jedino sto je morao da saceka izlazak nove sedmice da bi ga implementirao, a posto je tadasnja generacija s klase izasla pre BMW 7-mice, tako se i taj sistem nasao u MB godinu ipo dana pre BMW-a. Tako da nemoj vise tako neprovereno da kenjas, posto bi neko ko nije upoznat sa tvojim likom i delom na ovom blogu, mogao da te shvati za ozbiljno:
Mercedes je jos 1999-e ubacio ABC (Activ-body control) sistem preuzet iz F1 koji sprecava naginjanje auta.
Ni dan danas to niko nema od konkurenata. 99-a godina ej!
Sistem je ocenjen kao efikasniji od tog mercedesovog, i skoro duplo laksi. Slika je iz novijeg kataloga, ali slobodno proveri na netu, da se taj sistem pojavio na prosloj sedmici, i postojao je i na staroj petici i sestici, i na novoj sedmici, petici, sestici... a sta cemo sa adaptivnim volanom (2003), integralnim upravljanjem (prvi put na seriji 8, sad na svim novim modelima) headup display, prvi serijski integrisani kolor lcd sa navigacijom, - to su sve mnogo vazniji sistemi nego duvanje toplog vazduha u vrat (sto bi rekla Kristina iz maratonaca: prestani da mi duvas u vrat ko neka mazga). Tako da ubuduce se dobro raspitaj pre nego nesto nazvrljas...
@Tomy Jerry
Kako se zove taj sistem u BMW-u?
Ja jos nisam cuo niti video da ga ima. BMW ima samo vazdusno ogibljenje,kao i A8. (Air-matic kod Mercedesa) Ali ABC nema.
greska u brzom kucanju:
link koji nedostaje gore
http://img703.imageshack.us/i/adaptivdrive.jpg/
zaboravio sam u klipbordu onu pitbulovu nebulozu pa je pejstovao, i nisam obratio paznju. Sorry.
@pitbull
to sto ti nisi cuo da ga ima, znaci da si zatvoren u tom tvom svetu gde vladaju MB i AMG, i da nisi cuo jos mnogo drugih stvari.
@ Gagiba
Mislim da nisi u pravu. Logo BMW-a, ipak, predstavlja beli propeler koji se vrti na plavom nebu. E sad, verovatno su namerno izabrali da ta elisa bude bele boje i da ih to podseća na bavarsku zastavu.
Evo ti tekst iz Wikipedije:
"zaštitni znak je krug plavo bele boje, prikazan od strane BMW kao kretanje aviona sa propelerom, i označava bele elise kako se vrte na plavom nebu."
@toma
Pa gde se seti Kristine??!!! :)))))
E šou, nasmeja me. A stvarno, ja zaboravih na ovu PITBULL-ovu glupost sa naginjanjem. U novi X3 je instaliran antibalast sistem koji sprečava naginjanje napred nazad i uz standardni sistem kontrole karoserije vozi novu trojčicu kroz krivinu kao po šinama. Znači u punoj neutralnosti. A PITBULL se iščuđava kako to još niko nema od konkurencije??!!Ehehehee..joj šuo...Kristina je čudo, kad god se setim tog filma ne mogu da prestanem da se smejem!!! :)))
@PITBULL
To je verodostojna priča ali nemoguće je zaboraviti propeler. Svaki vozač BMW zna tu priču. A i ti si bio vozač... :))
A ovaj drugar je dileja. Vozi hilihopter ali i voli da se zeza maksimalno. Al je preforsirao rulet... :))))
@tomy jerry
Kako se zove BMW-ovo vazdusno oslanjane? Koje se nalazi u 7-ci?
@gagiba, cvele
gagiba je u pravu sto se tice loga, barem prema ovoj prici:
https://www.youtube.com/watch?v=znBnNJ1Fv08
@cvele
Ne znam koliko su pouzdane informacije na Wikipediji. Moje informacije su druge prirode i ja lično bih voleo da su one netačne ali za sad ću ostati pri njima, dok ne nadjem valjan demanti... :)
@pitbull
ostavio sam ti link sa slikom iz kataloga. U prosloj semici se cini mi se zvalo dynamic drive, a sada se iporucuje u paketu koji se zove adaptiv drive.
@toma
Dobar klipić, nisam ga gledao! :)
PITBULL nikako da ne otvori link inače će saznati nešto novo o istoriji!! :))
@toma
Pa to nije ABC sistem.
Vazdusno ogibljenje i ABC su dva razlicita sistema.
Jedan amortizer za ABC kosta 1250 eura.
Za airmatic (vazdusno ogibljenje kao sto imaju 7-ca i A8) je dosta jeftiniji.
@pitbull
aaaa vazdusno oslanjanje... za to nisam siguran da je BMW ikad koristio. BMW je na staroj sedmici koristio neki hibridni sistem. Mislim da je i Mercedes kasnije presao na neki hibridni sistem, dakle nije potpuno vazdusno, nisam siguran....
@pitbull
da, mercedesov ABC je integrisan u amortizere tj. ima veze sa vazdusnim amortizerima, kod BMW-a je to malo drugacije, na zadnjoj osovini je neko vratilo, a na njegovoj sredini je neki zupcanik koji se uvija u jednu ili drugu stranu u zavisnosti od naginjanja, i zatim skracuje levi ili desni deo i tako povlaci auto na jednu ili drugu stranu. Kad se pojavio, kostao je 4000evra, a sad je verovatno malo jeftiniji. Inace mnogo je laksi i brze reaguje od Mercedesovog ABC-a, bio je neki test cini mi se AMS-ov, a ja sam citao prevod u VG ili nekom drugom nasem casopisu, vise se ne secam posto je to bilo jos 2001.
@toma
Mercedes sa ABC sistemom se ne naginje,uopste.
Jos nisam video takvog BMW-a.
Ako ima slobodno pokazi.
izvolte,iz 99-te jos uvedeno.
https://www.youtube.com/watch?v=ZzyCy88kEyU
@PITBULL
Opet si pogrešio. Njegova auto industrija je počela ranije. Dixy se proizbodio u BMW-ovoj fabrici sa BMW-ovim znakom od 1928.
Dali si znao?
Da je prvih godina novo-nastala BMW kompanija se bavila sklapanjem V12 avionskih motora za potrebe Austro-Daimler-a, koji je kasnije postao Mercedes-Daimler.
Još tada im je BMW proizvodio motore.
Da je BMW-a osnovao Gustav Otto, čij je otac izumitelj četvorotaktnih motora, a on je pre osnivanja BMW-a držao avio kompaniju. Kasnije se on udružuje sa kompanijom "Rapp Motorenwerke" i tada nastaje BMW. Što znači, da se osnivač BMW-a bavio proizbodnjom agregata i ranije.
Kao što je postojao Karl Benz koji se udružio sa Dajmlerom i tako je nastao Mercedes.
Svi su oni petljali između sebe.
Tako da... BMW ima veoma bogatu istoriju proizvodnje agregata.
Naravno, Mercedes ima bogatiju istoriju kao automobilska kompanija. Ja to ne osporavam.
@Cvele
U pravu si. Negde sam gledao to godiste pa mi ostalo u memoriji.
http://www.bmwdrives.com/bmw_history/bmw-1920.php
U svakom slucaju,to je 42 godine posle Mercedesa !!!
Za to vreme,mnogo istorije je obelezio Mercedes,sto na trkama,sto po patentima.
Najbrzim vozilom na svetu,BlicenBenc,kojeg 10 godina nije uspelo da nadmasi nijedno vozilo,avion niti bilo sta po brzini.
@pitbull
https://www.youtube.com/watch?v=hw2dr6ZbENA
evo ti simpaticnog dokaza.
A zasto ti jednostavno u youtube ne ukucas "BMW dynamic drive" pa gledaj do mile volje.
Znam nije lako kad covek shvati da zivi u zabludi, ali sta ces, sto pre shvatis neke stvari, oporavak ce biti brzi...
@Gagiba
Ja sam uvek nailazio na podatak da logo predstavlja propeler. Mada, znam da su to boje bavarske zastave pa sam predpostavljao da je iz tog razloga izabrano da boja propelera bude bela.
Onda, Wikipedija je zvanična enciklopedija na kojoj bi trebali svi podatci da budu tačni.
Sad si me totalno zbunio. :o
Nije valjda da sam čitav život bio u zabludi?
@cvele
pa i ja sam bio u istoj zabludi dok nisam video onaj kratki dokumentarac:)