Yugo Nostalgia: Osječanin osmislio novi dizajn popularnog "Jugića"

Zamišljen je kao ultralagan i jednostavan automobil koji protivreči zakonitostima kasnog kapitalizma: nema dodatne opreme i luksuznih dodataka, te služi kao prevozno sredstvo od tačke A to tačke B, sa malom potrošnjom i niskom cenom, kako prodajnom tako i onom održavanja.
Proteklih nedelja na internet portalima osvanula je informacija da je srpski dizajner Miloš Paripović osmislio zanimljiv futuristički izgled automobila Yugo, pod nazivom Zugo.
Njegovo rešenje, međutim, osvojilo je tek 5. mesto u kategoriji mladih snaga na dizajnerskom takmičenju za automobile Design Challenge 2011., a ispred njega našlo je rešenje jednog Osječanina na radu u Zagrebu - Vilima Plužarića.

»Nas trojica finalista kao polaznu tačku uzeli smo Yugo. I dok je Zugo zasnovan na parodiranju, moje rešenje puno je ozbiljniji koncept, a sva duhovitost sadržana je u igri rečima i nazivu Yugo Nostalgia«, priča Plužarić. Yugo Nostalgia zamišljen je kao ultralagan i jednostavan automobil koji protivreči zakonitostima kasnog kapitalizma. Tako nema dodatne opreme i luksuznih dodataka, te služi kao privozno sredstvo od tačke A to tačke B, sa malom potrošnjom i niskom cenom, kako prodajnom tako i onom održavanja.

»U zamenu za te 'nedostatke' želeo sam da nagradim korisnika simpatičnim oblikom i futurističkim stilom kako bi se osećao kao da poseduje neku vrstu gedžeta. Izuzetno je širok i veom kratak, ali ima mesta za dve osobe uz vozača. To je koncept povratka fundamentalnom, utilitarnom i ekonomičnom dizajnu. Pokušao sam sa kreiram Yugo kakav bi možda izašao iz studija Fiata.
Budući da je Fiat vlasnik fabrike u Kragujevcu, bilo bi lepo revitaliziovati autoindustriju ovog regiona formiranjem novog brenda upravo takvim modelom koji bi bio pogled u budućnost na bazi snova iz prošlosti«, nada se Plužarić.
Izvor: Novilist.hr
Haha, kakva igracka...
@Predrag
ovaj te pretekao! :)
P.S. obrati paznju na poslednju recenicu u tekstu!
Malo ste zakasnili, ova vijest je stara vec mjesec dana...
Ne svidja mi se ovaj njegov dizajn...
@hh
Bolje ikad nego nikad :), ali moram da napomenem da je Novilist.hr, koji je korišćen kao izvor (navedeno na kraju članka), ovu vest objavio pre tri dana.
@carobnjak
Važno je samo da postoji inicijativa ;) Yugo treba da ostane sinonim za mali, jeftin i praktičan automobil, a ne da se pretvori u igračkicu.
Evo podrške Yugo nostalgiji:
https://www.youtube.com/watch?v=8CIfq5zt8lQ&feature=related
Vremenom će biti sve veća i nadam se da će jednog dana stići naslednik ;)
@Predrag
nostalgija vremenom postaje sve manja a ne veca!
"Vreme leci sve"...
Nemoj biti toliko siguran da je Fiat potpuno iskljucio "ozivljavanje Zastave" u smislu novog, jeftinog i prakticnog vozila!
Vrhunski,
elektro motor od jedno 20 konja i zabava po gradu moze da pocne. Npr ides do pijace, parkiras ga da se napuni dok pazaris, pa umesto 80din da platis rampu, platis 180 ali si napunio baterije... itd itd, primera je mnogo a jeftin elektricni autmobil je buducnost.
@carobnjak
To je jedini način da mu oprostim grehe. Ne baš sve, ali većinu da :))
Rade
A onda pesaka odneses kese kuci, pa se vratis po napunjen automobil.. :)))
Nema gde "pijac" da stane..
Pozdravljam svaki projekat, pa tako i ovaj..
@Rade
imenjace bas tako,
jos bih dodao mogucnost da se bocno isparkirava zakretanjem tockova, stakleni krov, a posto je sirok skoro kolko je dug digo bi mu i visinu na oko 2m (za gepek ispod sedista) pa i ako se prevrne ne bi se primetilo :)
@ Panchev9
Pa možeš da mu montiraš Tule, ali ne grobić, nego onu kraću verziju.
Ma moze jugic da primi par kesa sa pijace ili iz marketa, kutije sa garderobom iz trznog centra, bebi sediste, mozda malo teze kolica za dete ali rolere i klizaljke moze. Kad bi se drzava i investitori stvarno skoncentrisali na elektro automobil do 5000e razvalili bi evropu ali....pametni projekti zavrsavaju u 99% slucajeva ovako http://www.vaseljenska.com/drustvo/srbija-bez-bumbara-u-seriji-jugoslovenska-nasa-kleca/
Ma dosta je skup na kraju ako ima elektropogon, ali ladno može da ima neki mali motor io jedno 500 do 600 cmm3 sa 2 cilindra i prevashodno pogon na TNG sa fabričkim rezervoarom od jedno 30 litara nagde lepo uklopljenim sa posebnim oblikom bas za njega i jednim dodatnim rezervoarom za benzin od 5 litra sasvim dovoljno. S obzirom da motor sigurno ne bi bio neki ultra moderni uređaj za TNG bi koštao jedno 200 eura a trošio bi maksimalno 5 litra plina po gradu.
Svaka cast autoru za ideju, ali bi na dizajnu mogao jos malo da poradi. Ja bih prednji deo jos malo produzio. Cisto zbog jos bolje aero-dinamike. Auto bi bio malo duzi, naravno, ali bi lepse izgledao, i ne bi pokvario plan da ostane mini gradski auto. A za motorizaciju bih uzeo ono sto je Vladan napisao u svom komentaru. To bi bilo najbolje resenje, dok se elektro pogon jos malo ne usavrsi, i postane jeftiniji. Samo, ko ce da investira u ovako dobar projekat!? Da je Zastava ostala, i da je u nju ulagano, umesto u ovo-danas, mozda bi ova ideja i zazivela. Pa, Lada za svoj model Oka je prepolovila svoj motor, da bi dobili ono sto sada imaju. Zastava je mogla sve svoje motore da prepolovi, i da sve prilagodi ovako necemu. Steta sto je sve otislo u nepovrat. :(