Seat Toledo Concept i zvanično (dopunjeno)

Nakon Toleda I iz 1991. godine i Toleda II predstavljenog 1998. godine, 2004. se na tržištu pojavila kontroverzna treća generacija ovog španskog modela i čija proizvodnja je prestala 2009. godine.
Kupci ipak nisu mogli da prihvate dizajn zadnjeg dela Toleda III (a i preveliku sličnost sa modelima Leon, Altea, Altea XL) i zato Seat sa novim Toledom neće mnogo da rizikuje.


Četvrta generacija će naime biti nešto potpuno drugačije (i klasičnije) od prethodnika, a koncept verziju videćemo sledeće nexcelje na Salonu automobila u Ženevi.

Što se serijskog modela tiče, on će po sadašnjim najavama na tržište stići još tokom ove godine i neće se mnogo razlikovati od ovog koncepta.

Kako piše britanski Autocar, serijski Toledo (između ostalog će dobiti 1.4 TSI benzinac i 1.6TDI i 2.0 TDI dizelaše) će biti napravljen na Volkswagenovoj "AO-plus" platformi i biće sestrinski model sa budućom Škodom Rapid (koja je u formi koncepta MissionL prikazana prošle godine na Salonu u Frankfurtu).
Takođe, nemački Auto Bild piše da će novi Seat Toledo proizvoditi Škoda.

Toledo Concept je dugačak 4480 mm (165 mm više od aktuelnog Leona, ali i 164 mm manje od aktuelne VW Jette ), međuosovinsko rastojanje je 2600 mm (51 mm kraće od VW Jette), ima mesta za pet putnika, dok zapremina prtljažnika iznosi 517 litara.
Što se cene tiče, Autocar piše da će novi Toledo u Španiji koštati od
13-14.000 evra, a cifru od 13.000 evra takođe pominje i Auto Bild.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Seat i Auto Bild




Baš dobro izgleda ovaj. Neznam na koju Škodu liči, ali je dobar.
Samo, mogao bi malo manje da košta. Čisto da razbije monotoniju.
Ali zaključno, ovaj kocept ,,opće nije loš!" haha
ja Seate nisam voleo uopšte, ali ovi noviji koncepti su strašni.
@MasterHaosis
Lici na Skodu MissionL sto ,naravno,nije lose,sasvim je ok ovaj novi Spanac.
Lepo, odmereno. I unutrašnjost je poželjna. Pritom ne liči ni na koga iz VW familije, što mu je dodatni plus.
Dobar je u svakom slucaju i skladan taman. Ovaj medjuosovinski razmak obecava dobru ponudu prostora a s obzirom da je to VW-ova skola cenim da ce bit dobra organizacija prostora. Iako se spekulisalo da ce Rapid biti identican onom iz Indije, ovaj koncept je dokazao suprotno da ce biti verni Mission L koji mi je za nijansu lepsi od ovog Toleda.
@Orlo
da, u pravu si!
Ovo je promena politike : "novi Toledo će u ponudi ove marke zauzeti mesto između Leona i Exea. "
Exeo je nasledio prethodni Toledo, i svi oni su bili D segment.
Ovaj novi Toledo je prakticno sedan C segmenta (kao Jetta, Fluence itd.)
@milan
i tebi da odgovorim za Toledo i Octaviu, sve su to modeli na bazi Golfa. Duzina nije jedino merilo kom segmentu ce auto da pripada, gleda se pozicioniranost u okviru game, cenovni okvir itd.
Ja sam uvek govorio da Octavia pripada nekoj medjuklasi, bas zbog duzine. U svemu ostalom ona je C segment.
Sacekajmo da vidimo nove modele Skode, jer i tu postoji konfuzija. Skoda nema Hatchback C segmenta kao sto je Golf, postoji najava da ce nova Octavia biti takva...
@Orlo
zbrka je nastala zbog toga sto ima 2 modela pod nazivom Rapid (ne znam zasto to rade?) : ovaj koncept i "Polo sedan" za Indiju...
A tu su jos i Mission L, pa Vision, lud zbunjenog... :)
Sasvim solidno, lep enterijer, zadnji kraj, ma kompletan dizajn je dobar, bez preterivanja, experimentisanja, mogli bi oni vrlo fino proci na trzistu sa ovim modelom.
P.S. svaka cast za cenu (ako bude istina), bice na nivou "poludelih Korejaca", a Evropljani ipak daju prednost svojim markama...
@Dejan L
da, ovo bih uzeo pre Skode (bez razmisljanja), nisi bio u pravu za cenu od 16 hiljada! :)
Izlazak Toleda pre Rapida se moze "dijagnosticirati" i kao podizanje Seata i spustanje Skode od njihovog gazde - VW-a..
@carobnjak
To ce biti cena za 1.4 sa osnovnom opremom dok 2.0 TDI verovatno ide iznad 23-24 hiljade evra.
čarobnjak, i Audi A3 je na bazi Golfa.
milane, pa da, slažem se.
@milan
lepo pise OD 13 000...
@Panchev9
tako nekako, ovaj model je verovatno "spasilac" Seata...
@milan
to ce biti cena za 1.2 TSI!
Pise da ce IZMEDJU OSTALOG dobiti i 1.4 TSI...
čarobnjak, ne glupiraj se sa Seatom doktore, nego lepo uzmi kaficu, pa polako na čitanje eseja od sinoć. Mnogo si propustio. haha
Trebao si nam sinoć, bio nam je neophodan poznavalac italijanske auto industrije oko nekih činjenica i nedoumica.
A što si rekao da je ovaj model spasioc Seata, i ja mislim, da će dosta da ga izvuče, samo ne vidim da je Seat u nekoj krizi pa da mu treba spasavanje, ali mislim da je najslabiji u VW grupaciji. To da.
Ali neće zadugo, ako VW okupira i Suzuki jadni, koji samo svaljuje krivicu na VW za svoju nesposobnost, i ništa ne radi, eto ti goreg od Seata.
@MasterHaosis
kako Seat nije u krizi kad je VW pretio (samom sebi) da ce da ga ugasi?
Nisi u pravu za Suzuki, to je dobra marka!
Izgleda da si dosta literature propustio...
P.S. sto se "eseja" tice nisam talentovan za to...
@ Carobnjak 02 Mar 2012, 12:03
I prethodni toledo je bio C segment. Altea sa repom, odnosno povišeni leon sa repom.
@Ex Italo fan
nije tacno! C segment je bio Leon. Altea i Toledo su ubrajali u MPV.
Uostalom, Toledo je imao cene preko 20 000 eura, shodno D segmentu...
@Ex Italo fan
pogledaj "SEAT car timeline, 1980s–present" :
http://en.wikipedia.org/wiki/Seat_Toledo
(Nalazi se na dnu stranice)
gde jasno stoji:
-small familly car: Leon 1, 2
-mide size car: Toledo 1,2,3
to znaci da Leon i Toledo nikada nisu bili isti segment, sto je i logicno za pozicioniranje unutar jedne marke, a lako se moze videti i po cenama...
@carobnjak
Nemaju drugu limuzinu pa je sada Toledo pozicioniran izmedju Leona i Exea(koji je D segment) a Toledo prethodni je bio C segment. E sada kako ce da ga definisu ne znam, ono sto si ti pomenuo mid size i sl su americke oznake, jer iskreno radjen je na platformi za manje vozilo kao B-segment limuzina zajedno sa buducom Fabijiom sedan - Rapid. U ostalom sve limuzine C-segmenta su 4.5 metara pa navise (Jetta, Cruze, Fluence, Octavia itd) a ovaj se dimenzijama tacno uklapa sa npr Aveo sedan, Rio sedan...dimenzije odgovaraju prethodnom(limuzinskoj veziji) Toleda a vozila su rasla u poslednje vreme.
A sto se tice Skode mozda ubace novi Rapid limuzinu jer po medjuosovinskom parira Octaviji a Octviu transformisu u hatchback kao po Vision D...videcemo. ;)
@Orlo
nemoj ti da racunas dimenzije danas i pre 10 godina!
Nekad se znalo da je C segment tzv. "klasa 4 metra" a danas ti je to B segment!
Sustina je da je ovaj novi Toledo dosta kraci od prethodnih i sada sve dolazi na svoje mesto!
Ni linea nema istu cenu kao Grande punto, ni jeta kao golf, pa pripadaju istom segmentu. Ili ti smatraš da je linea C, jeta D segment.
Mani me neke šuplje priče iz osamdesetih na Vikipediji. To što Seat nije imao predstavnika u D segmentu pre eksea, ne znači da je C segment sa repom automatski D.
Altea i toledo su MPV na bazi leona, znači povišeni C segment, kao C-max, modus, golf+.
@Ex Italo fan
Linea je samo 1000 eura skuplja od Punta, a ti se raspitaj kolika je bila razlika izmedju Leona i Toleda...
Upravo je to sustna sto si rekao : Seat nije imao tipicnog predstavnika D segmenta pa je tu ulogu igrao Toledo...
P.s. Linea je sedan B segmenta...
@ carobnjak
To što su oni želeli da prodaju auto C segmenta po ceni D segmentan e znači da si u pravu. To je svakako doprinelo, uz katastrofalan izgled "repa" do katastrofalne prodaje. Ako ti veruješ VW-PR bajke, to je tvoja stvar.
Mislim da u tekstu ima nelogicnosti, sam seat je zbunio davanjem imena toleda, limuzini b klase. Samo na slikama se vidi da je ovo po prostoru i opremi izmedju ibize i leona, tj fabie i octavie. Tako da su samo zbunili ovim imenom. Ovo je klasicna linea :)
@Ex Italo fan
o cemu ti pricas?
Ako je tebi visoka cena za Toledo, na nivou konkurenata D segmenta, bajka, gde ti zivis?
Nisam nigde napisao da opravdavam tu cenu, niti da je Toledo zasluzeno D segment!
Upravo je ta cena kao i nedefinisanost i razlog trzisnog neuspeha, to su i oni shvatili, pogledati buduci model...
Ako je Exeo 4661mm dugacak, onda se automobil sa 4480mm, po Seat logici naziva Toledo.. Sve iz razloga sto je Exeo "ex Audi A4" i nece imati "duzi" model u svojoj gami..
Tako da je rec Toledo u Seat terminologiji izgubio na "znacaju" ( tj. na duzini ).. :)))
Ako je koncept ovako zastareo u dizajnu kakav ce tek biti u serijskoj proizvodnji, kasni jedno bar pet godina.
@ carobnjak
Pričam o bajci VW-a da je toledo D segment i da ga treba platiti na tom nivou, koja im na tržištu nije prošla. Ali ne čudi me da ima i ljudi koji veruju u to, pa neki još veruju i u bajku da je Alfa Romeo još uvek premijum.
@Ex Italo fan
svako od nas veruje u neku bajku, sve dok se ne probudi, a tada prelazi na drugu...
@Ex Italo fan
U pravu si za segment, ovaj toledo je limuzina C segmenta.
@carobnjak
Slazem se da je cena ok, jos neka akcija kad bude...
@Damko
svi se slazemo da je ovaj (gore) Toledo C segment.
Diskusija je bila o starim modelima, sta su...
P.S. ima specijalno pitanje za tebe kod Twinga! :)
čarobnjak, za mene nije dobra marka ona koja kuka nego koja pokazuje rezultate, kao što su na primer Fijat, VW i drugi.
Izgleda da sam zaboravio kad je VW pretio da će Seat da ugasi.
Kako bilo, izgleda da će ovaj model da ih baš povrati.
čarobnjak, ja nisam dičan baš da delim modele ovako po segmentima, ali ako se svi slažete da je C segment, onda se i ja slažem.
@carobnjak
Ja se ne slazem. I dalje tvrdim da je ovo B-segment limuzina, a to sto Seat nije odavno imao manju limuzinu nakon Toleda i Cordobe pa sada bi da nakaleme nesto i jednim udarcem ubiju dve muve.
Toledo se odavno ne proizvodi, mislim na limuzinu, a od tada su auti rasli tako da ovaj sa dimenzijama skoro identican sa Toledom 2 a isto tako bi i troskove da smanje da ne bi razvijali novi model na skupljoj osnovi od buduceg Golfa 7, pogotovu sto je gubitas u VW koncernu.
Orlo
Ovi podaci ne idu u "B" segment -
Toledo Concept je dugačak 4480 mm (165 mm više od aktuelnog Leona, ali i 164 mm manje od aktuelne VW Jette ), međuosovinsko rastojanje je 2600 mm (51 mm kraće od VW Jette), ima mesta za pet putnika, dok zapremina prtljažnika iznosi 517 litara.
@Panchev9
A ovo jel ti ide u B-segment:
Kia Rio ima u duzini 4.360 mm medjuosovinsko rastojanje 2.570 mm i gepek od 500 litara ili Aveo sedan 4.397 mm duzina i 2.525 mm medjuosovinsko dok je gepek takodje 500 l?
Uostalom VW koristi A0 platforme iskljucivo za B-segment vec godinama. Indijski Polo/Vento ili ti Skoda Rapid su nista drugo do Polo sa gepekom. A ovaj se ni po cemu ne razlikuje samo su je blago modifikovali, misilim na platformu, kako bi zadovoljili potrebe za malom limuzinom kod Skode i Seata za Evropsko trziste.
@Orlo
ne znam, ali ako tako bude, "zbrka" sa Toledom se nastavlja, pa ce ispasti da sam u pravu da je on uvek bio neka "medjuklasa".
U istoriji je bilo vise takvih primera koji su bili izmedju C i D segmenta. Pored Toleda i Octavie, isti "problem" su imali Mitsubishi Carisma, Rover 200/400, Volvo 440/460 itd.
Za Rio, Aveo, Thaliu i sl. je situacija jasna jer su to samo sedan varijante postojecih hatchback-ova.
Znaci Segment B, podsegment Sedani.
Ovde je situacija sasvim drugacija! Od kojeg HB je nastao ovaj Toledo?
I tu nastaje problem ...
P.S. ako vec pominjes duzinu, svi sedani C segmenta imaju oko 4.5 metra, pa se i ovaj Toledo sa 4.48m potpuno uklapa. Ne mogu biti svi iste duzine! I Yaris je 20cm kraci od konkurenata, pa sta?
Vise puta sam pisao da se odredjenom modelu dodeljuje segment na osnovu pozicioniranja unutar game...
I po tebi bi onda ovaj Toledo u gami Seata zauzimao mesto ISPOD Leona???
Besmisleno!
P.S.2
evo jos jedan primer:
Seat nema novu Cordobu kao sedan varijantu Ibize, koja bi predstavljala Sedan B segmenta.
Ali zato ima Ibizu karavan, a karavani najcesce imaju identicnu duzinu kao i sedan istog imena.
U ovom slucaju to ti je "samo" 4.22m!
A Toledo je 4.48m, sasvim dovoljno za visu klasu!