Porsche 960 Vision Turismo

Nije svaki uspešan model serijske proizvodnje razvijen u linearnom postupku dizajniranja. Ponekad može doći do niza slučajnosti, koje dizajnera vode kroz nekoliko zaobilaznih puteva do konačnog cilja.
Priča o Porscheu Taycanu, prvom potpuno električnom serijskom sportskom automobilu marke – takođe je počela nesporazumom.

„Kada sam prolazio, video sam shematski prikaz Porschea 918 na dizajnerskoj crtaćoj ploči u našem studiju. Flomasterom je precrtana linija koja jasno pokazuje padajuću konturu ”, prisetio se Michael Mauer. “Krajičkom oka izgledao je poput spoja zadnjih vrata. Bio sam zapanjen!”

Rođena je ideja o super sportskom automobilu s četiri sedišta. Sledeće pitanje bilo je pitanje odgovarajućeg pogonskog sistema, koji omogućava ostvarivanje posebno sportskih ambicija: da li ovog uzbudljivog sportistu može da pokreće centralno postavljeni motor? Ili bi trebalo da dobije motor smešten pozadi u skladu s tradicijom marke – kao prvi puni četvorosed Porsche 911?

“S obzirom na pitanje proporcija i pojave teme o električnoj mobilnosti, otkrili smo da bi ideja mogla da se još bolje realizuje s čisto električnim pogonskim sklopom”, seća se Michael Mauer. Zato je prva evolucijska faza Porschea Taycan razvijena od super sportskog automobila s četiri sedišta.
Porsche Vision Turismo (960 Turismo) je takođe postavio nove trendove u pogledu stila: kontinuirana svetlosna traka s Porscheovim logom na zadnjoj strani usvojena je kao fiksni element u identitetu marke i sada se može naći na gotovo svim modelima. Novi identitet dizajna električnih vozila je takođe dalje razvijen i definisan na bazi prednjih svetala.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Porsche