Volvo Concept Recharge

Volvo je još ranije saopštio da će do 2030. godine preći na proizvodnju samo električnih vozila, a najavio je i da će nova, treća generacija SUV-a XC90 stići tokom 2022. godine, i to sa elektropogonom.
Sada je stigao i Volvo Concept Recharge, kao najava (Volvo to naziva "manifestom") sledećih generacija njihovih električnih modela.

Concept Recharge je napravljen na SPA2 platformi i predstavlja značajan pomak u EV dizajnu za marku, koja je do sada proizvodila električne modele bazirane direktno ili u velikoj meri na vozilima sa unutrašnjim sagorevanjem - XC40 Recharge i novom C40.

Concept Recharge pokazuje da Volvo može da uvede nove proporcije svojim modelima, kada automobili koji koriste novu potpuno električnu platformu počnu da se proizvode, počev od sledeće generacije XCC90.

„Naš Concept Recharge predstavlja manifest za potpuno električnu budućnost Volvo automobila, kao i za novi tip vozila“, objašnjava Robin Page, šef dizajna u Volvou.

„Prikazuje nove i moderne proporcije koje idu ruku pod ruku sa povećanom svestranošću i pokazuje šta tehnologija može da omogući u pogledu dizajna.“
Dimenzije nisu otkrivene, ali oblik karoserije više liči velikom, povišenom karavanu nego klasičnom SUV-u. Vozilo se ističe i visokom linijom pojasa i takozvanim samoubilačkim vratima.

Volvo ukazuje na položaj točkova, dugačko međuosovinsko rastojanje i male prepuste, kako bi se maksimalizovao unutrašnji prostor. Pod je potpuno ravan, a baterija je integrisana ispod njega.

Concept Recharge takođe predstavlja Volvov sledeći dizajnerski jezik, tako da je i pregled vozila koja dolaze, pored sledećeg XCC90. Volvo rešetka je zamenjena jer više nije potrebna za hlađenje motora. Na njegovom mestu je nova struktura „štita“, uz koju su preoblikovane verzije farova „Torov čekić“ koji se koriste na postojećim Volvoima.
Pozadi su vertikalno integrisana zadnja svetla, ali sa novim integrisanim aerodinamičnim krilima, za veću aero efikasnost.
Concept Recharge je ujedno i pregled onoga što se može očekivati od enterijera kod Volvo modela sledeće generacije. Šef dizajna Page opisuje enterijer kao „skandinavsku dnevnu sobu“, oslanjajući se na upotrebu održivih i prirodnih materijala. Centralni deo čini ogromni novi 15-inčni ekran osetljiv na dodir, uz sledeću generaciju informativno-zabavnog sistema „Volvo OS“.
Concept Recharge je i pregled onoga što Volvo ima u planu na polju autonomne vožnje i bezbednosne tehnologije. Krov je opremljen Lidar senzorom koji je napravio Luminar, a Volvo kaže da je ta tehnologija „kritični“ deo njihovih planova za buduće funkcije autonomne vožnje.
Volvo takođe radi i na tehnologiji nove generacije baterija koje će do sredine ove decenije omogućiti autonomiju do 1000 km.
Na kraju, poznato je da će novi Volvo XC90 koristiti SPA2 platformu koja zamenjuje platformu SPA (Scalable Product Architecture) kod aktuelne generacije XC90, nudeći prostraniji i moderniji enterijer.
Za novi XC90 se najavljuju i naprednji sistemi asistencije vozaču, pa Luminar lidar, kao i sistem Highway Pilot koji će omogućiti autonomnu vožnju na autoputevima, dok na više detalja moramo još da sačekamo.
Ivan Mitić - Autoblog.rs