home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Citroen Oli

Nakon što je Citroen pre nekoliko dana predstavio svoj modifikovani logo (inspirisan originalnom verzijom iz 1919. godine), francuski proizvođač je danas prikazao i novi električni koncept automobil Oli na kome je novi logo primenjen po prvi put.

Taj automobil prikazuje i novi slogan „Ništa nas ne pokreće kao Citroen“.

Citroen Oli

Ovo je inače tek deseti znak sa duplim ševronom za 103 godine, pripremljen povodom velikog osvežavanja francuskog brenda.

Citroen Oli

Novi znak će se na Citroenovim serijskim vozilima vozila naći „od sredine 2023. godine pa nadalje“, što podrazumeva i novi C3 koji će se pojaviti sledeće godine.

Citroen Oli

Izvršni direktor Citroena Vincent Cobee ističe: „Pošto krećemo u verovatno najuzbudljivije poglavlje u našoj slavnoj 103-godišnjoj istoriji, pravo je vreme da Citroen usvoji moderan i savremen izgled. „Naš novi identitet je elegantan simbol napretka dok svoje klijente pokrećemo u odvažnim, naprednim vozilima koja izazivaju tradicionalna pravila industrije, a emocionalno obezbeđujući da njihovo celokupno iskustvo – posebno na električni pogon – bude pristupačnije, udobnije i prijatnije bez obzira na njihovo želje i potrebe.'

Citroen Oli

Što se tiče Oli concepta, ovo vozilo se odlikuje neobičnim stilom koji je fokusiran na pristupačnost i održivost. Koncept je napravljen od recikliranih materijala, a opisuje se kao "laboratorija na točkovima".

Citroen Oli

Nekonvencionalni stil karoserije uključuje vertikalno prednje staklo, takozvana  samoubilačka vrata za lak pristup šarenoj kabini, futurustičke točkove od čelika i aluminijuma, kao i gume Goodyear Eagle GO dizajnirane za dugovečnost.

Citroen Oli

Novi logo je ofarban u Infra-Red boju, u skladu sa okvirom vetrobranskog stakla, akcentima na braniku i točkovima, kao i kabinom. LED farovi u obliku slova C imaju integrisane ulaze, a LED zadnja svetla prate isti obrazac. Takođe, na vratima je prisutan i par zaštitnih elemenata u stilu Airbumpa.

Citroen Oli

U zadnjem delu vozila je posebni prostor, koji je napravljen od recikliranog kartona, sakriven ispod zadnjeg vetrobrana koji se otvara prema gore. Odeljak se može ukloniti i proširiti sa 679 mm na 1050 mm u dužinu, zahvaljujući preklopnim vratima prtljažnika. Sa širinom od 994 mm i maksimalnom visinom od 582 mm kada panel nije na svom mestu, ovaj prostor može da primi veće predmete od konvencionalnog prtljažnika.

Citroen Oli

U unutrašnjosti su četiri pojedinačna sedišta sa pomenutom Infra-Red bojom. Sedišta, napravljena od termoplastičnog poliuretana (TPU) sa 3D štampanom mrežicom na naslonima, postavljena su na cevaste ramove pričvršćene za pod preko izolacionih prstenova koji apsorbuju udarce. Oni koriste mnogo manje delova nego u konvencionalnom automobilu, što je takođe slučaj sa instrument tablom.

Umesto više velikih ekrana osetljivih na dodir, dizajneri Citroena su dodali mesto za pametne telefone, pet prekidača za klimatizaciju, USB utičnice i praktičnu policu napravljenu od elastolana. Međutim, postoji jedan ekran za projektovanje informacija pod nazivom Smartband, koji se nalazi na dnu vetrobranskog stakla. Sve funkcije se kontrolišu preko džojstika postavljenog na volanu.

Oli Concept integriše filozofiju “Advanced Comfort”, dok nudi obilje praktičnosti. Modularni pod je napravljen od jednodelne ekspandirane termoplastične poliuretanske pene (E-TPU), koja se može zameniti. Citroen je dodao i vodootporni premaz koji se može očistiti crevom zahvaljujući čepovima za ispuštanje. Paneli vrata su takođe pojednostavljeni sa velikim korpama za odlaganje i jednostavnim dizajnom.

Ciljana težina Olija je 1000 kg, a zahvaljujući maloj potrošnji od 10 kWh/100 km ima procenjeni domet od 400 km. Baterija je od 40kWh i može da se napuni od 20-80 posto za 23 minuta.

Koncept takođe podržava mogućnost “Vehicle to Grid” (V2G) i “Vehicle to Load” (V2L), što znači da može da skladišti energiju i prodaje je nazad u mrežu ili da napaja električne uređaje preko integrisane utičnice. Citroen nije objavio podatke o snazi ili broju električnih motora, ali je poznato da je brzina ograničena na 110 km/h, dajući prednost efikasnosti umesto performansama.

Citroen Oli jeste koncept vozilo, ali francuska kompanija ističe da treba očekivati da vidimo njegove „ideje, detalje dizajna i napredak enterijera predstavljene u budućim serijskim modelima“.

Ivan Mitić – Autoblog.rs




čitanja : 762



Komentari