home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW i Vision Dee Concept

BMW Group deli svoju viziju budućeg digitalnog iskustva, unutar i izvan vozila, na Consumer Electronics Show (CES) u Las Vegasu. BMW i Vision Dee je futuristička limuzina srednje veličine s novim i smanjenim dizajnerskim jezikom. Naziv 'Dee' označava Digital Emotional Experience (Digitalno emocionalno iskustvo) - a to je upravo njegov cilj: stvoriti još jaču vezu između ljudi i njihovih automobila u budućnosti.

Buduće digitalne funkcije će ići daleko iznad nivoa glasovne kontrole i sistema pomoći vozaču s kojima smo danas upoznati. BMW Head-Up-Display se proteže celom širinom vetrobranskog stakla, pružajući pogled na sledeću generaciju vozila. Od 2025. dalje ova inovacija će biti dostupna u modelima NEUE KLASSE.

BMW Group je takođe poboljšao svoju upotrebu tehnologije promene boje. Nakon što je na prošlom CES-u predstavio BMW iX Flow koji sadrži E Ink, s mogućnošću promene iz crne u belu, BMW i Vision Dee sada može da uredi svoju spoljašnjost u do 32 boje, navodi Tportal.hr.

BMW i Vision Dee Concept

'S BMW i Vision Dee, pokazujemo šta je moguće kada se hardver i softver spoje. Na taj način možemo iskoristiti puni potencijal digitalizacije kako bismo automobil pretvorili u inteligentnog saputnika. To je budućnost za proizvođače automobila – i, takođe, za BMW: spoj virtuelnog iskustva s istinskim užitkom u vožnji,' rekao je Oliver Zipse, predsednik Upravnog odbora BMW AG. 'U isto vreme, BMW i Vision Dee je još jedan korak na putu prema NEUE KLASSE. S ovom vizijom gledamo daleko u budućnost i naglašavamo ogromnu važnost digitalizacije za naše buduće generacije proizvoda.'

BMW i Vision Dee Concept

Sa svojim inteligentnim, gotovo ljudskim sposobnostima, BMW i Vision Dee prati vozače ne samo kroz stvarne situacije na putevima, već i u njihovom digitalnom okruženju.

BMW i Vision Dee Concept

BMW Mixed Reality Slider: u virtuelni svet u pet koraka

BMW Mixed Reality Slider, u kombinaciji s naprednim Head-up ekranom, jeste digitalni vrhunac i centralna operativna kontrola BMW i Vision Dee. Koristeći shy-tech senzore na ploči s instrumentima, vozači mogu sami odlučiti koliko digitalnog sadržaja žele videti na naprednom Head-Up ekranu. Izbor u pet koraka se kreće od analognih, preko informacija vezanih uz vožnju, do sadržaja komunikacijskog sistema, do projekcije proširene stvarnosti, sve do ulaska u virtuelne svetove. Paralelno, prozori s mogućnošću zatamnjivanja se takođe mogu koristiti za postepeno izbleđivanje stvarnosti. Mešovita stvarnost se može se doživeti u BMW i Vision Dee na impresivan način koji uključuje različita čula bez potrebe za dodatnim alatima, stvarajući novu dimenziju užitka u vožnji za korisnika.

Napredni BMW Head-Up-Display: u NEUE KLASSE od 2025.

BMW Grupa je poznata u automobilskom sektoru kao pionir za Head-Up-Display i sistematski je usavršavala ovu tehnologiju tokom poslednje dve decenije. U BMW i Vision Dee, projekcija preko cele širine vetrobranskog stakla omogućava prikaz informacija na najvećoj mogućoj površini – koja postaje prepoznatljiva kao ekran tek nakon što se aktivira. Na ovaj način, BMW Group demonstrira ogroman potencijal projekcijske tehnologije, a BMW i Vision Dee vizuelizuje kako bi napredni Head-Up-Display takođe mogao da se koristi u budućnosti za ekran i operativni koncept. Standardna proizvodna verzija BMW-ovog Head-up-Displaya koji se proteže celom širinom vetrobrana koristiće se u modelima NEUE KLASSE od 2025. nadalje.

BMW i Vision Dee Concept

Scenario dobrodošlice s glasovnim i fizičkim ikonama

Digitalno iskustvo već počinje izvan vozila, s personalizovanim scenarijem dobrodošlice koji kombinuje grafičke elemente, svetlosne i zvučne efekte. Prirodni jezik služi kao najjednostavniji, najintuitivniji oblik interakcije, omogućavajući savršeno razumevanje između ljudi i njihovih vozila. Prednja svetla i zatvorena BMW 'bubreg' rešetka takođe čine zajedničku figitalnu (fuziju fizičkog i digitalnog) ikonu na jedinstvenoj površini, omogućavajući vozilu da proizvodi različite izraze lica. To znači da BMW i Vision Dee može da razgovara s ljudima i, u isto vreme, vizuelno izrazi raspoloženja poput radosti, čuđenja ili odobravanja. BMW i Vision Dee takođe može da projektuje sliku vozačevog avatara na bočno staklo kako bi dodatno personalizovao scenario dobrodošlice.

Svetska premijera tehnologije E Ink u punoj boji

Nakon spektakularnog debija BMW iX Flow koji sadrži E Ink na CES-u 2022, BMW Group sada otkriva verziju u punoj boji tehnologije E Ink u BMW i Vision Dee koja će se koristiti kao spoljašnja obloga vozila prvi put u svetu.

BMW i Vision Dee Concept

BMW i Vision Dee, umesto jednostavnog izmenjivanja crne i bele, sada prikazuje višebojnu, potpuno promenjivu i individualno konfigurabilnu spoljašnjost. ePaper film od partnera BMW Grupe, E Ink, nanosi se na telo da bi se stvorio ovaj čarobni prikaz boja. Moguće je prikazati do 32 boje.

BMW i Vision Dee Concept

Površina karoserije BMW i Vision Dee je podeljena na 240 E Ink segmenata, od kojih se svaki kontroliše pojedinačno. To omogućava generisanje i menjanje gotovo beskonačne raznolikosti uzoraka u roku od nekoliko sekundi. Proces laserskog sečenja koji se koristi za obrezivanje filmova i dizajn elektronske kontrole su razvijeni u saradnji s kompanijom E Ink. Prilagođavanje ove tehnologije za zakrivljene površine i programiranje animacija su razvili interni inženjeri BMW Grupe – omogućavajući oblik koji omogućava oblik prilagođavanja jedinstven u celom automobilskom sektoru širom sveta.

Reduktivni dizajn – iznutra i spolja

Dizajn BMW i Vision Dee je namerno smanjen da bi se pažnja usmerila na digitalno iskustvo i DNK marke BMW. Spoljašnji izgled je definisan klasičnim dizajnom limuzine s tri kutije koji čini srž marke BMW. Tradicionalni elementi dizajna, poput bubrežaste rešetke BMW-a, dvostrukih kružnih prednjih svetala i Hofmeisterovog preloma, ponovo su osmišljeni, s figuralnim ikonama koje zamenjuju analogne elemente. To BMW-u i Vision Dee daje vlastiti digitalni, ali ljudski karakter.

BMW i Vision Dee Concept

U unutrašnjosti, digitalizacija ide ruku pod ruku s smanjenom upotrebom materijala, upravljačkih kontrola i ekrana da bi se obezbedilo da ništa ne ometa digitalno iskustvo i novi osećaj poboljšanog užitka u vožnji. Nekonvencionalni dizajn upravljača stvara dodirne tačke koje oživljavaju kada im se približite ili ih dodirnete i kojima može da se upravlja pomeranjem palca. Ove fizičke dodirne tačke kontrolišu izbor sadržaja koji se projektuje na vetrobransko staklo i, zajedno s Head-Up ekranom, podržavaju načelo 'ruke na volanu, oči na putu'.

Još jedna prekretnica na putu prema NEUE KLASSE

Budućnost BMW Grupe je električna, kružna i digitalna. BMW i Vision Dee predstavlja digitalni aspekt ove trojke i biće još jedna prekretnica na putu prema sledećoj generaciji vozila, NEUE KLASSE. BMW Group će tokom 2023. pružiti daljnje uvide i uvide u revolucionarni koncept vozila NEUE KLASSE.

Izvor: Tportal.hr / BMW

Foto: BMW

Video: BMW / CNET







čitanja : 802



Komentari