Električni NEVS Emily GT sa dometom od 1000 km

NEVS, kompanija za električne automobile nastala iz pepela Saaba pre više od decenije, otkrila je sofisticirani model koji je razvijala pre nego što su ga kineski vlasnici stavili u „režim hibernacije“.
Kako navodi britanski Autocar, za Emily GT se tvrdi da može da pređe više od 1000 km između punjenja, zahvaljujući ogromnoj bateriji od 175 kWh. U planu su bile i baterije kapaciteta od 140 kWh i 105 kWh, kao i bežično punjenje od 11 kW.

Motori u točkovima od po 121 KS daju Emily GT ukupno 484 KS.
Varijanta Emily visokih performansi je takođe bila u pripremi, sa planiranom snagom od 653 KS. Ovo bi smanjilo njegovo vreme ubrzanja od 0 do 100 km/h sa 4,6 na 3,2 sekunde.

Izveštava se da je upečatljiv stajling (koji ima veliku sličnost sa poslednjim Saabom 9-3 i Saabom 9-5) kreirao neimenovani Italijan, a rafinirali su ga bivši dizajneri Saaba.

Vlasnik NEVS-a, Evergrande Group, prvobitno je planirao seriju od 20 prototipova. Međutim, Evergrande je dospeo u finansijske probleme 2020. godine, pa je napravljeno samo šest vozila.

Evergrande je prošlog meseca stavio NEVS u „hibernaciju“, pošto nije uspeo da obezbedi kupca. Od 340 zaposlenih u švedskoj firmi, 320 je otpušteno.

Polestar je potpisao ugovor o zakupu dela NEVS-ove fabrike Trollhattan, koja je ranije bila dom Saaba. Polestar će koristiti ovaj objekat kao bazu za istraživanje i razvoj za svoje buduće električne modele.

Nova izvršna direktorka NEVS-a Nina Selander sada traži kupca za projekat Emily i podstakla je zainteresovane da kontaktiraju kompaniju. „Na prodaju je. Takođe mi je zadoovljstvo što mogu da vam ga pokažem“, kaže Selander.

Direktor programa Emily i bivši inženjer Saaba Peter Dahl dodaje da je projekat još oko godinu i po dana od toga da bude spreman za proizvodnju. Rekao je: „Sve je na mestu da se produži dalje za proizvodnju. Prototipovi su potpuno u voznom stanju, osim što nedostaju vazdušni jastuk i sistem za automatsko kočenje.”
Emily prototipovi koriste bateriju od 52 kWh iz NEVS 9-3, električnu konverziju istoimenog Saaba.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Plnt.se / screenshot Vimeo