home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault 5 Prototype Roland Garros

Renault je povratak "petice" nagovestio još početkom 2021. godne, sa ​ istoimenim konceptom potpuno električnog vozila. Serijski model će debitovati sledeće godine, a u međuvremenu Renault koristi svoje novo partnerstvo sa Roland Garrosom da najavi i dolazak istoimene specijalne serije za novi R5, od 2024.

Specijalni Renault 5 Prototype Roland Garros odlikuje satensko bela boja, pojačana sa nekoliko detalja. Diskretna značka Roland Garrosa sa pozadinskim osvetljenjem je pričvršćena na blatobran, okviri stakala su ukrašeni satenskim hromom, a točkovi se ističu detaljima plave boje.

Renault 5 Prototype Roland Garros

Budući Renault 5 Electric će se bazirati na platformi CMF-B EV i pozajmiće do 70 odsto delova iz Clia i Captura baziranog na CMF-B platformi.

Renault 5 Prototype Roland Garros

Korišćenje postojećeg hardvera će pomoći francuskoj kompaniji da smanji troškove proizvodnje za 30 odsto u poređenju sa modelom Zoe, koji neće doživeti sledeću generaciju. Jedna velika razlika između dva mala EV biće izražena brojem baterijskih modula jer će novi R5 imati samo četiri velika modula raspoređena u jednom sloju. To će omogućiti inženjerima da skinu 15 kilograma težine.

Oni takođe obećavaju veću gustinu energije od Zoeovog paketa i povećanu krutost podvozja boljim integrisanjem baterije u platformu oko njega. Pominje se i smanjenje nivoa buke i vibracija. Sem toga, Renault je za novu "peticu" predvideo i multi-link zadnje vešanje.

Baterija će biti postavljena ispod poda kako bi se spustilo težište, čime će automobil biti agilniji.

Renault za sada ne govori ništa o snazi, samo pominje da će novi R5 koristiti električni motor sa tehnologijom izvedenom iz Megana E-Tech Electric. Imaće novu unutrašnju arhitekturu koja ne samo da će smanjiti veličinu motora već i njegovu težinu.

Nedavno je inače predstavljen i show car Alpine A290_β (A290 "beta") koji najavljuje buduću sportsku verziju električne "petice".

U pitanju je automobil dugačak 405 cm, širok 185 cm i visok 148 cm.

Očekuje se da će serijski A290 pokretati električni motor sa 160 kW/218 KS iz Renaulta Megane E-Tech Electric. Taj motor ima 300 Nm obrtnog momenta u Meganu pa bi A290 do 100 km/h trabalo da ubrzava za manje od 7 sekundi.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 1242



Komentari