Scout Traveler & Scout Terra
Volkswagen je 2022. najavio da će oživeti američki off-road brend Scout koji je kupio 2021. godine, sa fokusom na kreiranju autentičnih električnih terenskih vozila (SUV i kamionet).
Vozila su sada i zvanično predstavljena u koncept formi, a tim što će SUV model Traveler i pick-up Terra krenuti u proizvodnju tokom 2027. godine.
Nemci su još ranije najavili da će kompanija Scout Motors biti odvojena od glavne marke Volkswagen i biće „napravljena na novom konceptu tehničke platforme“ koji će doneti „novi pick-up i kredibilitet čvrstog SUV-a“ iznad trenutne ponude Volkswagen modela.
Firma cilja na 10% tržišnog učešća u segmentima robusnog SUV-a (R-SUV) i pick-upa u SAD. Kako navodi Volkswagen, elektrifikacija im pruža istorijsku priliku da uđu u veoma atraktivan pick-up i R-SUV segment kao grupa, naglašavajući ambiciju da postanu relevantni igrač na američkom tržištu.
Scout SUV je ranije proizvodio International Harvester, koji je tradicionalno pravio poljoprivredna i komercijalna vozila. Proizvodio se između 1961. i 1980. godine kao kompanijin prvi putnički automobil, a bio je dostupan i kao pick-up.
U vezi dimenzija, novi Traveler je dugačak 5280 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 3058 mm, dok je Terra dugačak 5821 mm i raspolaže sa rastojanjem između točkova od 3774 mm. Ovde i podatak da točkovi mogu da budu do 35 inča.
Sem potpuno električnih verzija, Terra i Traveler će nuditi i EREV opciju sa produženjem dometa. Baterijsko-električne verzije imaju par elektromotora, ali podatak o snazi nijje saopšten. Poznato je da će imati oko 1350 Nm obrtnog momenta, kao i da će od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzavati za samo 3,5 sekundi.
U osnovi ovog para je električna arhitektura od 800 volti, a BEV varijante će nuditi do 350 milja dometa (563 km). Takođe usvajaju severnoamerički standard punjenja (NACS) i podržavaju punjenje od 350 kW.
Tu je i EREV verzija. U Scoutu kažu da je saslušali zabrinutost klijenata u vezi sa mogućnošću punjenja električnih vozila pa je zato dodata EREV opcija, nazvana Harvester. O ovom pogonskom sistemu su saopšteni samo neki ograničeni detalji, ali kompanija kaže da će uključivati mali benzinski motor koji će puniti visokonaponsku bateriju, povećavajući domet na više od 500 milja (804 km).
Što se tiče unutrašnjosti, ističe se dvokraki volan sa ravnim dnom i blago zakrivljenim vrhom, kao i digitalna instrument tabla i ekran infotainmenta.
Svi modeli Scouta će se proizvoditi u Sjedinjenim Američkim Državama, a maloprodajne cene za Terra i Traveler će počinjati manje od 60.000 dolara. Cene za Terru mogu da padnu na 51.500 dolara nakon podsticaja, dok će Traveler biti dostupan za 50.000 dolara nakon podsticaja.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs