Škoda Octavia Concept na sajmu u Minhenu

Izvršni direktor Škode Klaus Zelmer je za britanski Autocar rekao da će to biti „novi korak“ za brend u njegovom dizajnu, ali će i dalje „jasno biti prepoznatljiv kao Škoda“.
Koncept karavana, koji će biti predstavljen na salonu automobila u Minhenu u septembru, biće baziran na SSP platformi Volkswagen grupe, koja je dizajnirana za sledeću generaciju električnih automobila koji će slediti one na aktuelnoj MEB arhitekturi.
Zelmer je rekao da je brend odlučio da sačeka sa lansiranjem električne Octavije na toj novoj arhitekturi jer aktuelna MEB nije dobro prilagođena nižim limuzinama i karavanima i više je dizajnirana za podignute krosovere.
Škoda je takođe smatrala da će modelu biti potrebne automatizovane funkcije vožnje sledeće generacije koje se nude na SSP platformi.
Novi koncept Octavije će pomoći u „daljem razvoju i težnji brenda“, ali će takođe „ostati veran našim korenima“, umesto da bude znak da brend pokušava da se izvuče iz mejnstrima.
Serijska verzija koncepta se međutim ne očekuje do kraja decenije. Međutim, Zelmer je nagovestio da postoji opcija da se novi električni karavan prodaje zajedno sa ažuriranom verzijom aktuelnog modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem kako bi se obezbedilo da brend nastavi da nudi kompletan asortiman pogonskih sklopova.
„Možemo da imamo dva automobila paralelno. Sve zavisi od raspoloženja kupaca, posebno na tržištu flotnih vozila. Držaćemo sve mogućnosti otvorenim“, rekao je on.
Plug-in hibridna verzija Octavije će takođe biti ponovo lansirana, rekao je Zelmer, nakon oživljavanja na tom tržištu.
Zelmer je potvrdio da će osvežavanje modela Fabia, Scala i Kamiq zadržati te automobile u prodaji i „posle 2030. godine“. Ovo poništava prethodnu odluku da se postepeno ukinu i zamene novim električnim automobilom početnog nivoa, Epiq, koji će stići sledeće godine.
Sada postoji „paritet cena, ali ne i paritet troškova“ za električne automobile i automobile sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, rekao je Zelmer, a ključni fokus razvoja električnih vozila je smanjenje troškova gde god je to moguće.
Još jedan novi električni Škodin model koji će stići sledeće godine je serijska verzija koncept automobila Vision 7S sa sedam sedišta, koji će biti novi „vodeći model“ brenda. Zelmer je rekao da brend još uvek radi na imenu za automobil, ali da se interno zove „Space BEV“ zbog količine unutrašnjeg prostora.
Nakon toga, Zelmer je rekao da će Škoda biti „na vrhuncu našeg portfolija“ i da je predstavljanje bilo kojih drugih modela malo verovatno. Ovo uključuje sve modele koji „govore srcem, poput kabrioleta“, jer je Zelmer rekao da je „pun fokus na našem portfoliju koji pokriva veliki deo tržišta“.
Zelmer bi takođe „voleo ponovo da vidi Yetija, jer misli da taj automobil ima tako sjajan karakter, tako dobro ime i lojalnu bazu“, ali nema planova za takav model.
Takođe nema planova da Škoda lansira bilo koja komercijalna vozila, potvrdio je Zelmer.
Međutim, rekao je da postoji potencijal da Škoda razmotri dovođenje svojih modela proizvedenih u Indiji, uključujući Kushaq, u Veliku Britaniju kao deo trgovinskog sporazuma između Indije i Velike Britanije i da „troškovi proizvodnje i standardi kvaliteta u Indiji nude priliku da budu konkurentni po ceni i da se koristi obim“ sa ovim modelima. Ali Zelmer je priznao da bi moglo biti previše preklapanja sa postojećim Škodinim modelima da bi ta opcija bila održiva.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs