home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Toyota GR Yaris Rally2 H2 Concept
 
Istražujući čistije alternative tradicionalnim motorima, Toyota nastavlja da razvija niz rešenja pogonskih sklopova koja uključuju više od samo hibrida, plag-in hibrida, vozila na električni pogon i vodoničnih gorivnih ćelija.

Jedan od njenih nekonvencionalnijih napora uključuje modifikovani SUS motor koji radi na tečni vodonik.

Kako navodi Carscoops, GR Yaris H2 Concept je napravljen da ispuni propise WRC klase Rally2. Ima isti široki body kit i istaknute aerodinamičke komponente kao i varijanta Rally2 sa benzinskim pogonom, zajedno sa sličnim podešavanjem šasije.

Iako izgleda uzdržanije od vrhunskog Rally1 automobila u WRC-u, dizajn i dalje nosi snažno prisustvo motosporta. Vizuelno, koncept sa vodoničnim pogonom je obeležen jedinstvenom grafikom i ventilisanim zadnjim panelima umesto tradicionalnih bočnih stakala.

Razvoj reli automobila sa vodoničnim pogonom se odvijao u centrali Toyote TGR-WRT u Jiveskili, Finska, a testiranja su sprovedena i na šljunku i na asfaltu.

Kompanija nije otkrila sve tehničke detalje, mada ga verovatno pokreće modifikovana verzija postojećeg 1,6 litarskog trocilindričnog motora sa turbo punjačem.

Korišćenje tečnog vodonika kao goriva rezultira „skoro nultom emisijom“ iz izduvne cevi. Istovremeno, motor zadržava zvuk vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, koji je veoma popularan među reli entuzijastima.

Iz tih razloga, Toyota veruje da vodonik ima potencijal da postane „jedna od opcija za budućnost motosporta u ugljenično neutralnom društvu“.

Toyota GR Yaris Rally2 H2 Concept će imati svoj dinamičan debi na reliju Finske, na etapi Harju u četvrtak i petak. Za volanom će biti četvorostruki svetski šampion u reliju Juha Kankunen, koji trenutno obavlja funkciju zamenika šefa tima u TGR-WRT.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 125



Komentari