Ovako bi mogla da izgled moderna Lancia Montecarlo

Lancia je zakoračila u novo poglavlje, iako je trenutno njena ponuda ograničena na subkompaktni hatchback Ypsilon. Veći crossover Gamma i dugo očekivana Delta su na vidiku, ali ljubitelji italijanske marke još uvek čekaju nešto živahnije s oštrijom ivicom. Giroux je poradio na toj temi i na neki način "oživeo" coupe Montecarlo, predstavljajući ga u modernoj verziji nazvanoj Pu+Ra Montecarlo.

Italijanska marka u vlasništvu Stellantisa već je koketirala s idejom sportskog automobila kroz koncept Pu+Ra HPE iz 2023. godine, studiju inspirisanu Stratosom koja nikada nije stigla do proizvodnje. Girouxov Pu+Ra Montecarlo pozajmljuje neke od prepoznatljivih karakteristika tog koncepta, ali ipak ima dizajn s kojim bi verovatno mogao da uđe u prodajne salone, navodi Klix.ba.
On je odlučio da oživi svoju omiljenu Lanciju povodom njene 50. godišnjice. Originalni Beta Montecarlo je predstavljen 1975. godine kao sportski automobil s motorom smeštenim u sredini i pogonom na zadnje točkove, koji je bio dostupan u coupe i targa karoserijskim verzijama. Njegov dizajn je delo Paola Martina iz Pininfarine, koji je automobilu dao nepogrešive proporcije i karakter.

Da bi svoju viziju osvežio, Giroux je kombinovao tradicionalno ručno crtanje s digitalnim tehnikama poput Photoshopa, Blendera i alata potpomognutih veštačkom inteligencijom i tako je oživeo. Rezultat je "oštar" coupe koji odaje počast Lancijinoj bogatoj prošlosti, a koji istovremeno izgleda moderno. Ključne reference ostaju netaknute, uključujući zatamnjeni tretman nosa i prepoznatljive aerodinamičke elemente, koje je ovde reinterpretirao u providnom staklu.

Pu+Ra Montecarlo ima tanka LED svetla u obliku slova T na oba kraja, tako da je ostao veran modernom stilskom jeziku Lancije. Takođe, uključuje kružne elemente na haubi, krovu i zadnjem delu, slično konceptu Pu+Ra HPE.
Na prednjem delu, izražena brada, aerodinamička ivica i oblikovani blatobrani doprinose egzotičnom stavu coupea, dok stakla i integrisani spojler snažno podsećaju na Stratos. Profil ima čistu površinu s karakternom linijom koja polazi od crnih bočnih otvora za vazduh. Na zadnjem delu, tanka svetlosna traka nalazi se ispod još jednog diskretnog spojlera.
Istorija Montecarla se prirodno proteže na autosport, jer je njegova šasija postala osnova za legendarnu Lancia Rally 037, poslednji automobil s pogonom na zadnje točkove koji je osvojio WRC titulu. U čast tog nasleđa, Giroux je zamislio i Pu+Ra Montecarlo tako da izgleda spreman za reli, a odlikuje ga Alitalia livreja koja je odlikovala i Stratos HF.

Ova takmičarska verzija se vozi na drugačijim aluminijumskim felnama u zlatnoj boji i ima redizajnirani body kit. Promene uključuju agresivne usisnike vazduha na braniku s futurističkim LED svetlima, diskretan spliter, otvor za vazduh na haubi, nove bočne otvore za vazduh, spojler u obliku pačjeg repa, istaknutiji difuzor i zadnji deo s otvorima.

Dizajner nije precizirao pogon, iako proporcije i stilski detalji automobila nagoveštavaju električni pogonski sklop. Uprkos tome, rane skice koje prikazuju dvostruke izduvne otvore i zadnji deo reli automobila s ventilacijskim otvorima, sugerišu mogućnost hibridnog pogona s u sredini postavljenim motorom s unutrašnjim sagorevanjem.
Ipak, koliko god primamljiva bila ideja o novom Lancijinom sportskom automobilu, brend prvo mora da osigura snažnu prodaju da bi opravdao Stellantisovu investiciju. Za sada, šanse za povratak modela Aurelia, Fulvia, Stratos, Montecarlo ili 037 ostaju male. Uprkos tome, projekti poput ove dizajnerske studije pokazuju koliko uverljivo moderni coupe može da posluži kao prestižni model i podseti šta ovu marku čini tako privlačnom.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Renderi: Christopher Giroux