
Izvozne dozvole, koje će biti potrebne od 1. januara 2026., treba da "podstiču zdrav razvoj trgovine vozilima na novu energiju", navelo je ministarstvo u saopštenju.
Kontrole dolaze u trenutku kada Peking pokušava da obuzda sektor električnih vozila na najvećem svetskom automobilskom tržištu. Kina je takođe najveći svetski izvoznik automobila, s oko 5,5 miliona vozila prodatih u inostranstvu prošle godine, od čega je gotovo 40 % bilo električnih, navodi Vidiauto.
Sjedinjene Američke Države i članice Evropske unije su među zemljama koje su uvele carine na električna vozila proizvedena u Kini, tvrdeći da su državne subvencije tim proizvođačima dale nedozvoljenu prednost.
Poslednjih meseci Peking pokušava da odgovori na zabrinutost zbog prevelike ponude i iscrpljujućeg cenovnog rata između proizvođača električnih vozila. Kritičari kažu da je tržište električnih vozila pogođeno "involucijom", pojmom koji opisuje kompanije i industrije uvučene u besmislenu konkurenciju koja ne vodi nigde.
Posebno je tržišni lider BYD ranije ove godine bio na meti kritika kada je pokrenuo novi talas sniženja cena, a nekoliko konkurenata ga je sledilo. Wei Jianjun, predsednik Great Wall Motorsa, upozorio je da bi industrija mogla biti ugrožena ako nastavi istim putem.
Uprkos tome, kineski domaći sektor električnih vozila je zabeležio rekordnu prodaju u prvoj polovini 2025. godine, pri čemu su električna vozila činila više od 50 % ukupne prodaje putničkih automobila.
Izvor: Vidiauto.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD