
Kad su potonji u pitanju, stvari su veoma ozbiljne. Dva dizajnerska studija biće zatvorena, a udarac će pogoditi NDA (Nissan Design America) u San Dijegu u Kaliforniji i NDLA (Nissan Design Latin America) u Sao Paulu u Brazilu. Dodatno, kompanija namerava da smanji opseg kreativnog rada u Ujedinjenom Kraljevstvu i Japanu, navodi Index.hr.
Podsetimo, dizajnerski studio u San Dijegu otvoren 1979. godine kao prvi Nissanov dizajnerski centar izvan Japana. Među brojnim modelima u ovom dizajnerskom studiju je inalizovan i legendarni 300ZX.
U budućnosti će pogon u Acugiju u Japanu služiti kao glavni dizajnerski studio za globalna tržišta. Studio Six u Los Anđelesu postaće glavni američki centar za Nissan i Infiniti modele. Londonski studio nastaviće da podržava regiju Afrika, Bliski istok, Indija, Evropa i Okeanija (AMIEO) a sarađivaće i s partnerskom kompanijom Renault.
Studio u Šangaju ostaće glavni centar za vozila namenjena kineskom tržištu, dok će Creative Box u Tokiju i dalje biti zadužen za "projekte na polju dizajna životnog stila". Iako broj otkaza nije naveden, direktor Ivan Espinosa je izjavio da su rezovi deo velikog smanjenja broja zaposlenih kojim će se ukupan broj radnika smanjiti za čak 20.000.
Nissan je potvrdio da će restrukturisanje dizajnerskih studija u "pet agilnih centara" biti završeno do kraja marta 2026. Osim što će uštedeti, japanski proizvođač tvrdi da će taj potez omogućiti "brže donošenje odluka, dublju kreativnu saradnju i agilniji odgovor na promene na tržištu".
Vest o restrukturisanju dizajnerskih studija dolazi nekoliko meseci nakon što je Nissan najavio "pojednostavljenje dizajna" u cilju smanjenja troškova za oko 60 milijardi jena (oko 409 miliona dolara). Takođe je najavio smanjenje složenosti delova do 70 posto u sklopu ambicioznog plana oporavka "Re:Nissan".
Nova strategija će direktno uticati na razvoj vozila ubrzavanjem procesa da bi se smanjili troškovi. Cilj je konstruisati automobil sledeće generacije za samo 37 meseci, čime bi se vreme razvoja skratilo za 15 meseci. Derivati bi trebalo da budu gotovi za 30 meseci, odnosno čak 20 meseci brže nego pre. Dodatno pojednostavljenje će se postići smanjenjem broja platformi s 13 na samo sedam do sredine sledeće decenije.
Izvor: Index.hr / Motor1.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Nissan