home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Dacia Hipster Concept
 
Dacia je predstavila koncept Hipster, nudeći 100% električnu mobilnost prilagođenu svakodnevnim potrebama, uz cilj da prepolovi ugljenični otisak električnih vozila.

Od početka 21. veka, automobilska industrija se razvijala, posebno pod uticajem regulative i elektrifikacije, ka automobilima koji su sve veći, sve teži, sve sofisticiraniji i samim tim sve skuplji.

U ovom svetu koji teži „sve više i više“, Dacia već dve decenije odlučno i uspešno teži svom cilju da omogući što većem broju ljudi pristup osnovnoj mobilnosti.

Ali šta će zaista biti neophodno sutra? Kako možemo učiniti tržište električne mobilnosti dostupnim što većem broju ljudi? Šta ako bismo počeli sa praznom stranicom? To je izazov koji je Dacia preuzela, da ponovo izmisli narodni automobil.

Dacia Hipster Concept

Romen Goven, šef naprednog dizajna i spoljašnjeg dizajna u Daciji, objašnjava: „Ovo je projekat koji najviše podseća na Daciju na kom sam ikada radio. Ima isti društveni uticaj kao i Logan pre 20 godina, i podrazumeva izmišljanje nečega što danas ne postoji.“

Dacia Hipster Concept

Da bi dizajnirali Hipster Concept, timovi su proučavali stvarne potrebe vozača i putnika i kako koriste svoje automobile u stvarnom životu. Ukratko, fokusirali su se na suštinu. Dizajneri su morali da osiguraju da Hipster Concept bude pratilac u svakodnevnom životu. Stoga su ga učinili okretnim, praktičnim i ekonomičnim.

Dacia Hipster Concept

Stefani Širon, menadžerka naprednih proizvoda u Daciji, rekla je: „Hipster Concept ima sve što biste mogli poželeti u svakodnevnom vozilu. Dugačak samo 3 metra, visok 1,53 metra i širok 1,55 metara, ima četiri prava sedišta i prtljažnik koji se može podesiti od 70 do 500 litara.“

Dacia Hipster Concept

Hipster Concept uključuje pravi kapacitet u ultrakompaktnom formatu, što je jedinstven predlog koji trenutno ne postoji na tržištu. Automobil još više podiže Dacijin pristup zasnovan na težini. Lakši je za 20% od Spring modela. Ove performanse su rezultat Dacijinog sveukupnog „Eco-Smart“ pristupa - manja težina znači manje sirovina i manje energije koja se koristi u proizvodnji. Takođe znači manju masu za kretanje, pa se samim tim troši manje energije.

Ambicija koja stoji iza koncepta je da se prepolovi ugljenični otisak tokom celog životnog ciklusa vozila u poređenju sa najboljim električnim vozilima koja su trenutno dostupna.

Dacia Hipster Concept

Koncept Hipster se podjednako dobro snalazi u gradu kao i na seoskim putevima ili prigradskim rutama. Dizajniran je za svakodnevni život, nudeći dovoljan domet za svakodnevna putovanja sa potrebom za punjenjem samo dva puta nedeljno. I ovde, Hipster zadovoljava stvarne potrebe kupaca. Na primer, u Francuskoj, 94% vozača putuje manje od 38 kilometara dnevno.

Sa Dacijinim prvim električnim automobilom, Spring, brend je bio prvi proizvođač koji je učinio električnu mobilnost pristupačnom. Sa Hipster Conceptom, Dacia želi da ide još dalje ciljajući široku publiku koja trenutno ne može da pronađe ništa što odgovara njenom budžetu. Prosečna cena novih vozila u Evropi porasla je za 77 procenata između 2010. i 2024. godine, daleko nadmašujući kupovnu moć domaćinstava.

Dacia Hipster Concept

U istoriji automobilske industrije, najuspešniji i najpopularniji automobili su se odlikovali inovativnim dizajnom. Romen Goven, šef naprednog dizajna i spoljašnjeg dizajna u Daciji, dodaje: „Naša ambicija u ponovnom osmišljavanju pravog narodnog automobila bila je da mu damo prepoznatljiv i nezaboravan dizajn. Automobil koji se može skicirati u tri poteza olovke.“

Hipster Concept se ističe po tome što je veoma jednostavan i robustan. To je blok koji čvrsto stoji na četiri točka na četiri ugla, bez prepusta ni napred ni pozadi. Ova jednostavnost se ogleda u dizajnu prednjeg dela, koji je potpuno horizontalan i uključuje elegantne farove koji Hipster Ckonceptu daju ozbiljan, ali prijateljski izgled. Prioritet je dat funkcionalnosti na zadnjem delu. Vrata prtljažnika pokrivaju celu širinu Hipster Concepta i otvaraju se u dva dela kako bi se obezbedio izuzetno praktičan pristup prtljažniku.

Verna svojoj stručnosti u dizajnu i ceni, Dacia Hipster Concept ima inovativan dizajn zadnjih svetala. Postavljena iza prozora vrata prtljažnika, ne zahtevaju sopstvenu staklenu ploču. U skladu sa ovim pristupom, Hipster Concept je dizajniran sa jednom bojom karoserije i samo tri ofarbana dela - prednji deo automobila i bočni elementi ulaza na vratima.

Robustnost dizajna koncepta dodatno je pojačana velikodušnom bočnom zaštitom u Starkle-u - materijalu delimično dobijenom od reciklirane plastike, koji su kreirali Dacijini inženjeri - i prednjim i zadnjim zaštitnim elementima koji su ofarbani u skladu sa Dacijinim pristupom „Robustan i otvoren“.

Hipster Concept nije kao drugi automobili. Ide direktno na stvar, i to je očigledno od trenutka kada ga prvi put vidite. Spoljna kvaka na vratima je zamenjena trakom, koja je lakša, jeftinija i podjednako praktična.

Dacia Hipster Concept

Unutrašnjost je optimizovana da ponudi izuzetan prostor s obzirom na svoje kompaktne spoljašnje dimenzije. Unutrašnjost pažljivo prati veoma kubne oblike karoserije, posebno sa veoma vertikalnim prozorima i vetrobranskim staklom, kako bi se maksimalno iskoristio raspoloživi prostor. Zastakljeni prednji deo krova pruža svetlost, doprinoseći osećaju prostora. Radi smanjenja troškova i težine, bočni prozori su klizni.

Četiri odrasle osobe mogu udobno da sede unutra. Položaj sedenja za vozača i suvozača je identičan onom u Daciji Sandero, što obezbeđuje udobnost i bezbedan pogled na put. Pristup zadnjim sedištima je olakšan širokim otvorom vrata i suvozačevim sedištem koje se naginje napred. Dacia je posebnu pažnju posvetila dizajnu sedišta kako bi kombinovala udobnost i jednostavnost korišćenja sa smanjenjem težine i troškova. Njihov dizajn je pojednostavljen vidljivim okvirom u kombinaciji sa posebno toplom tehničkom mrežastom tkaninom. Prednja sedišta su spojena u klupu, jednostavnu i prijatnu karakteristiku koja je još jedan znak poštovanja prema kultnim popularnim automobilima iz prošlosti. Konačno, ažurni nasloni za glavu još jednom pomažu u optimizaciji težine.

Dacia Hipster Concept

Dizajniran za stvarni život, Hipster Concept je prilagođen svim svakodnevnim situacijama. Zahvaljujući preklopnom zadnjem sedištu, kapacitet prtljažnika može varirati od 70 litara sa četiri putnika do 500 litara sa dva putnika.

Radi poboljšanja udobnosti i bezbednosti, instrument tabla uključuje dva vazdušna jastuka za vozača i suvozača. Da bi se što preciznije odgovorilo na specifične potrebe svakoga, unutrašnjost Hipster Xoncepta je „YouClip-nativna“. Opremljena samo najneophodnijim stvarima kao standardom, ova unutrašnjost se može prilagoditi korišćenjem YouClip dodatne opreme koju je razvila Dacia.

11 YouClip tačaka za pričvršćivanje raspoređeno je po instrument tabli, panelima vrata i unutrašnjosti prtljažnika. Mogu da prime razne dodatne opreme, kao što su držači za čaše, nasloni za ruke, plafonska svetla i tako dalje.

Povezivanje i digitalna tehnologija su sada neophodne karakteristike, koje pomažu u pojednostavljivanju i optimizaciji svakodnevne upotrebe vozila, posebno sa doking stanicom za pametne telefone, koja ostaje verna Dacijinoj BYOD (Bring Your Own Device) filozofiji. Omogućava besprekorno povezivanje između pametnih telefona i vozila.

Pametni telefon čak postaje digitalni ključ za otključavanje i pokretanje automobila. Kada vozač sedne, doking stanica deluje kao multimedijalni ekran za prikazivanje njegove omiljene aplikacije za navigaciju. Takođe služi kao audio sistem vozila, povezan sa prenosivim Bluetooth zvučnikom koji je kompatibilan sa YouClipom.

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs







čitanja : 66



Komentari