home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Početkom naredne godine na našem auto tržištu pojaviće se nekoliko zanimljivih noviteta, a među njima posebno mesto zauzimaju Toyota Land Cruiser V8 i Mercedesova C klasa u karavan izdanju. Iako će Land Cruiser V8 zvanično stići na naše tržište u februaru naredne godine, domaći uvoznik Toyote svim nestrpljivim kupcima nudi mogućnost da ga već sada naruče. Slična situacija je i sa Mercedesom C karavan, čija će isporuka prvim kupcima u Srbiji početi u martu 2008.

Toyota je novi Land Cruiser V8 (naslednik Land Cruisera 100) u Evropi premijerno predstavila još krajem oktobra ove godine na salonu automobila u Sankt Peterburgu. Novi Land Cruiser V8 (razvijen pod motom "The King of Four-Wheel Drives"), sem novog dizajna, donosi i povećane dimenzije (dužina 4950 mm, širina 1970 mm, visina 1910 mm), više mesta u kabini (postoje verzije sa pet ili sedam sedišta), novu platformu, novi KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System) hidraulični sistem vešanja, smanjenje vibracija i buke, unapređeni pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje između prednjih i zadnjih točkova preko Torsenovog centralnog diferencijala) i poboljšanju upravljivost i stabilnost. Paletu motora čine 4,7 litarski V8 VVT-i benzinac sa 288KS pri 5400 o/min i 445Nm pri 3400 o/min. (uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem, potrošnja 14,4 litara na 100 km), kao i 4,5 litarski D-4D V8 turbo-dizel motor sa 286KS pri 3600 o/min. i 650Nm u rasponu od 1600 do 2800 o/min. Dizelaš ide u paru sa novim 6-stepnim automatskim menjačem, postiže 210 km/h, do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde, a prosečna potrošnja mu iznosi 10,2 litara dizela na 100 km (fabrički podatak). Za bezbednost putnika se brine 10 vazdušnih jastuka (uključujući i one za kolena vozača i suvozača), ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BA (pomoć pri kočenju), VSC (elektronska kontrola stabilnosti), A-TRAC (Active-Traction Control), aktivni nasloni za glavu i Pre-crash Safety sistem, a od ostale opreme treba još izdvojiti satelitsku navigaciju, Smart Entry i Smart Start sistem i Bluetooth konekciju. Kao što je napomenuto na početku, prodaja novog Land Cruisera startuje u februaru 2008., a cene u Srbiji izgledaju ovako : za 4,5 litarski V8 dizelaš u verziji sa pet sedišta, cena iznosi 81.900 evra (verzija sa sedam sedišta 85.500 evra), a za 4,7 litarski VVT-i benzinac treba izdvojiti 76.700 evra (varijanta sa pet sedišta), odnosno 78.800 evra u verziji sa sedam sedišta.

Mercedes C klasa karavan


Novi Mercedes C klase karavan (zvanično T-Model) kupci u Srbiji već mogu uplatiti kod našeg uvoznika, iako će isporuka prvih primeraka početi u martu. U ponudi je pet benzinskih i tri dizel motora. Cena osnovnog modela C 180 K sa benzincem od 156KS iznosi 36.770 evra sa PDV-om, a najjeftiniji dizelaš, model C 200 CDI sa 136KS, treba platiti 37.160 evra, takođe sa PDV-om. Kao što se i očekivalo, nekih velikih iznenađenja na polju dizajna i nema, mada su Nemci na zadnjem delu karavana upotrebili blago modifikovani dizajnerski stil u odnosu na već nekoliko meseci poznatu C klasu u formi klasične limuzine. C klasa karavan se nudi u tri paketa opreme, tačnije kao Classic, Elegance i Avantgarde, a kao i kod limuzine, i kod karavana će pomenuta najsportskija Avantgarde verzija imati drugačiju masku hladnjaka sa trokrakom zvezdom u njenom centru. Novi C karavan (kao i C limuzinu  uostalom) karakterišu agilnost, komfor, bezbednost, a sada sve to u kombinaciji sa većom prostranošću i praktičnošću. Zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji je 485 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima (deljiva u odnosu 1/3 : 2/3) iznosi svih 1500 litara, što je za 146 litara više u odnosu na stari C karavan. Novi karavan nudi i nekoliko praktičnih detalja, koji olakšavaju utovar prtljaga, kao što je npr. automatsko otvaranje/zatvaranje vrata prtljažnika prostim pritiskom na dugme, a tu je i opcija automatskog održavanja visine vozila bez obzira na težinu tereta u automobilu. Što se bezbednosti tiče, tu nema kompromisa, pa svi modeli u standardnoj opremi imaju sedam vazdušnih jastuka, zatezače sigurnosnih pojaseva, elektronske sisteme ABS, EBD, BAS, ESP, dok su skuplje verzije opremljene i sa već dobro poznatim Mercedesovim PRE-SAFE sigurnosnim sistemom. U odnosu na stari Mercedes C klase karavan, novi model ima pojačane motore (od 10kW/13KS do 15kW/20KS više), manju potrošnju (do 10,3 % manje) i manju emisiju CO2. U vezi smanjenja potrošnje, možda je dovoljan primer modela C 200 CDI, koji uz prosečnu potrošnju od tačno 6 litara (naravno ovo je fabrička tvrdnja) i rezervoar od 66 litara, ima autonomiju od preko 1000 kilometara. I C klasa karavan je takođe dostupna sa paketom Agility control, koji omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje. U ponudi je naravno i AMG paket, koji podrazumeva tvrđe i niže ogibljenje (za 15 mm), direktniji upravljač, 17-inčne alu felne i aerodinamički paket za karoseriju. Kao što je napomenuto na početku, paleta motora obuhvata obuhvata pet benzinaca i tri dizelaša. Benzinci su C 180 K (115kW/156KS i 230Nm obrtnog momenta), C 200 K (135kW/184KS i 250Nm), C 230 (150kW/204KS i 245Nm), C 280 (170kW/231KS i 300Nm) i trenutno najsnašniji C 350, koji razvija 200kW/272KS i 350Nm. Ljubiteljima dizelaša na raspolaganju su modeli C 200 CDI (100kW/136KS i 400Nm), C 220 CDI sa 125kW/170KS i C 320 CDI sa 165kW/224KS. Kasnije stiže i perjanica game – sportski model C 63 AMG sa 6,2 litarskim V8 benzincem od 336kW/457KS i 600Nm obrtnog momenta.


 



čitanja : 6482



Komentari