Uskoro u Srbiji : Toyota Land Cruiser V8 i Mercedes C klasa karavan
Početkom naredne godine na našem auto tržištu pojaviće se nekoliko zanimljivih noviteta, a među njima posebno mesto zauzimaju Toyota Land Cruiser V8 i Mercedesova C klasa u karavan izdanju. Iako će Land Cruiser V8 zvanično stići na naše tržište u februaru naredne godine, domaći uvoznik Toyote svim nestrpljivim kupcima nudi mogućnost da ga već sada naruče. Slična situacija je i sa Mercedesom C karavan, čija će isporuka prvim kupcima u Srbiji početi u martu 2008.
Toyota je novi Land Cruiser V8 (naslednik Land Cruisera 100) u Evropi premijerno predstavila još krajem oktobra ove godine na salonu automobila u Sankt Peterburgu. Novi Land Cruiser V8 (razvijen pod motom "The King of Four-Wheel Drives"), sem novog dizajna, donosi i povećane dimenzije (dužina 4950 mm, širina 1970 mm, visina 1910 mm), više mesta u kabini (postoje verzije sa pet ili sedam sedišta), novu platformu, novi KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System) hidraulični sistem vešanja, smanjenje vibracija i buke, unapređeni pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje između prednjih i zadnjih točkova preko Torsenovog centralnog diferencijala) i poboljšanju upravljivost i stabilnost. Paletu motora čine 4,7 litarski V8 VVT-i benzinac sa 288KS pri 5400 o/min i 445Nm pri 3400 o/min. (uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem, potrošnja 14,4 litara na 100 km), kao i 4,5 litarski D-4D V8 turbo-dizel motor sa 286KS pri 3600 o/min. i 650Nm u rasponu od 1600 do 2800 o/min. Dizelaš ide u paru sa novim 6-stepnim automatskim menjačem, postiže 210 km/h, do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde, a prosečna potrošnja mu iznosi 10,2 litara dizela na 100 km (fabrički podatak). Za bezbednost putnika se brine 10 vazdušnih jastuka (uključujući i one za kolena vozača i suvozača), ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BA (pomoć pri kočenju), VSC (elektronska kontrola stabilnosti), A-TRAC (Active-Traction Control), aktivni nasloni za glavu i Pre-crash Safety sistem, a od ostale opreme treba još izdvojiti satelitsku navigaciju, Smart Entry i Smart Start sistem i Bluetooth konekciju. Kao što je napomenuto na početku, prodaja novog Land Cruisera startuje u februaru 2008., a cene u Srbiji izgledaju ovako : za 4,5 litarski V8 dizelaš u verziji sa pet sedišta, cena iznosi 81.900 evra (verzija sa sedam sedišta 85.500 evra), a za 4,7 litarski VVT-i benzinac treba izdvojiti 76.700 evra (varijanta sa pet sedišta), odnosno 78.800 evra u verziji sa sedam sedišta.
Mercedes C klasa karavan
Novi Mercedes C klase karavan
(zvanično T-Model) kupci u Srbiji već mogu uplatiti kod našeg uvoznika, iako će
isporuka prvih primeraka početi u martu. U ponudi je pet benzinskih i tri dizel
motora. Cena osnovnog modela C 180 K sa benzincem od 156KS iznosi 36.770 evra
sa PDV-om, a najjeftiniji dizelaš, model C 200 CDI sa 136KS, treba platiti
37.160 evra, takođe sa PDV-om. Kao što se i očekivalo, nekih velikih
iznenađenja na polju dizajna i nema, mada su Nemci na zadnjem delu karavana
upotrebili blago modifikovani dizajnerski stil u odnosu na već nekoliko meseci
poznatu C klasu u formi klasične limuzine. C klasa karavan se nudi u tri paketa
opreme, tačnije kao Classic, Elegance i Avantgarde, a kao i kod limuzine, i kod
karavana će pomenuta najsportskija Avantgarde verzija imati drugačiju masku
hladnjaka sa trokrakom zvezdom u njenom centru. Novi C karavan (kao i C
limuzinu uostalom) karakterišu agilnost,
komfor, bezbednost, a sada sve to u kombinaciji sa većom prostranošću i
praktičnošću. Zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji je 485 litara, a
sa oborenim zadnjim sedištima (deljiva u odnosu 1/3 : 2/3) iznosi svih 1500
litara, što je za 146 litara više u odnosu na stari C karavan. Novi karavan
nudi i nekoliko praktičnih detalja, koji olakšavaju utovar prtljaga, kao što je
npr. automatsko otvaranje/zatvaranje vrata prtljažnika prostim pritiskom na
dugme, a tu je i opcija automatskog održavanja visine vozila bez obzira na
težinu tereta u automobilu. Što se bezbednosti tiče, tu nema kompromisa, pa svi
modeli u standardnoj opremi imaju sedam vazdušnih jastuka, zatezače sigurnosnih
pojaseva, elektronske sisteme ABS, EBD, BAS, ESP, dok su skuplje verzije
opremljene i sa već dobro poznatim Mercedesovim PRE-SAFE sigurnosnim sistemom.
U odnosu na stari Mercedes C klase karavan, novi model ima pojačane motore (od
10kW/13KS do 15kW/20KS više), manju potrošnju (do 10,3 % manje) i manju emisiju
CO2. U vezi smanjenja potrošnje, možda je dovoljan primer modela C 200 CDI,
koji uz prosečnu potrošnju od tačno 6 litara (naravno ovo je fabrička tvrdnja)
i rezervoar od 66 litara, ima autonomiju od preko 1000 kilometara. I C klasa karavan
je takođe dostupna sa paketom Agility control, koji omogućuje vozaču da sam
podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način
vožnje. U ponudi je naravno i AMG paket, koji podrazumeva tvrđe i niže
ogibljenje (za 15 mm), direktniji upravljač, 17-inčne alu felne i aerodinamički
paket za karoseriju. Kao što je napomenuto na početku, paleta motora obuhvata
obuhvata pet benzinaca i tri dizelaša. Benzinci su C 180 K (115kW/156KS i 230Nm
obrtnog momenta), C 200 K (135kW/184KS i 250Nm), C 230 (150kW/204KS i 245Nm), C
280 (170kW/231KS i 300Nm) i trenutno najsnašniji C 350, koji razvija
200kW/272KS i 350Nm. Ljubiteljima dizelaša na raspolaganju su modeli C 200 CDI
(100kW/136KS i 400Nm), C 220 CDI sa 125kW/170KS i C 320 CDI sa 165kW/224KS.
Kasnije stiže i perjanica game – sportski model C 63 AMG sa 6,2 litarskim V8
benzincem od 336kW/457KS i 600Nm obrtnog momenta.