home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Uvoznik Audijevih automobila za našu zemlju, beogradski Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, Radnička 4, tel. 011/3530 410, 3530 411, internet : www.audi.co.yu) počeo je sa prodajom nove generacije modela A4. U ponudi su verzije sa 1,8 i 3,2 litarskim benzinskim motorima i dizelaši 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Osnovni model sa benzincem od 1,8 litra zapremine u Srbiji košta 28.654 evra, za najjeftiniji dizelaš 2,0 TDI potrebno je izdvojiti 32.700 evra, dok je najskuplji A4 3,2 FSI Quattro Tiptronic, koji staje 50.595 evra (sve navedene cene su sa PDV-om). Audi je zvaničnu svetsku premijeru novog A4 inače održao na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu, a prvi utisak utisak i dalje važi. Naime, čisto dizajnerski posmatrano, novi A4 praktično predstavlja samo Audi A5 sa parom vrata više i višim krovom (naročito zadnji kraj veoma liči na pomenuti A5, što važi i za tipičnu Audijevu instrument tablu, koja je takođe slična onoj iz A5, ali ima i elemente iz modela A6 i Q7). Jednostavno, iznenađenje je izostalo, pa i novi Audi A4 zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Zato je možda zanimljivije šta se krije ispod limenog odela. Pre svega, inžinjeri su motor pomerili više unazad u odnosu na prednju osovinu, što je za rezultat dalo bolju distribuciju težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Novi A4 se bazira na platformi, koju koristi i A5 i prilično je veći od dosadašnjeg modela, odnosno dugačak je 4703 mm, a širok 1830 mm (dosadašnji A4 je dugačak 4586 mm, a širok 1805 mm). U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju od 2808 mm, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (putnici na zadnjim sedištima su dobili dodatnih 36 mm više za kolena, a više je mesta i za glavu i ramena). Već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali visokog kvaliteta i da su kvalitet završne obrade, komfor i ergonomija na nivou koji se od Audija i očekuje. Inače, zapremina prtljažnika iznosi 480 litara, a količnik otpora vazduha 0,27. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika (šteta što se od njega i dizajnerski ne razlikuje mnogo), pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Uprkos tome što za izradu karoserije nije korišćen aluminijum, osnovni model A4 1,8 TFSI je ipak težak samo 1410 kg. Aluminijum je s druge strane iskorišćen pri razvoju potpuno novog vešanja, koji je napravljeno uglavnom od ovog laganog materijala. Što se motora tiče, (kao što je napomenuto na početku teksta), novi A4 se oprema sa dva benzinca i tri dizelaša. To su 1,8 litarski benzinac u verzijama sa 120KS i 230Nm i 118kW/160KS i 250Nm, sledi 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta, dok dizelaše predstavljaju 2,0 TDI sa 105kW/143KS i 320Nm, 2,7 TDI sa 140kW/190KS i 400Nm, kao i 3,0 TDI od 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta. Najsnažniji A4 3,2 FSI do 100 km/h ubrzava za samo 6,2 sekunde i postiže elektronski ograničenih 250 km/h (troši 9,2 litra goriva na 100 km), dok osnovni benzinac 1,8 TFSI stiže do stotke za 8,6 sekunde i postiže maksimalno 225 km/h (potrošnja mu iznosi 7,1 litar). Kod dizelaša najbrži je naravno 3,0 TDI, koji do 100 km/h stiže za 6,1 sekundu, a postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (troši 6,9 litara dizela na 100 km). Srednji 2,7 TDI model postiže 226 km/h, ubrzava do 100 km/h za 7,7 sekundi, a prosečno troši 6,6 litara. I na kraju, najslabiji 2,0 TDI postiže maksimalnih 215 km/h, ubrzanje do stotke traje 9,4 sekunde, a potrošnja iznosi samo 5,5 litara dizela (fabrička tvrdnja).

  



čitanja : 2739



Komentari