home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Pet meseci posle zvanične prezentacije na salonu automobila u Frankfurtu, novi Suzuki Splash stiže i na naše tržište. Tačnije, cena za bazni model 1.0 GLX + (sa trocilindričnim 1,0 litarskim benzincem od 65 konja) u Srbiji iznosi 12.200 evra sa PDV-om. Splash inače predstavlja plod zajedničke saradnje ove japanske fabrike i Opela, koji svoju verziju ovog malog gradskog automobila prodaje kao Opel Agilu. Naravno, Suzuki se pobrinuo da što više vizuelno odvoji svoju verziju ovog mikrovena od Opelovog, pa je Splash dobio karakterističan Suzukijev prednji kraj sa bademastim svetlosnim grupama, novu haubu, drugačiju masku (koja se nastavlja i u donji deo prednjeg branika), kao i drugačiju grafiku zadnjih svetala i nova vrata prtljažnika. Sam Suzuki dizajn Splasha opisuje kao svež, energičan, mladalački i emocionalan. Splash je dugačak 3715 mm, širok 1680 mm, a visok 1590 mm i, kao i nova Agila, koristi novu platformu i iste pogonske agregate. Splash pokreću tri motora; dva benzinca i jedan dizelaš. Manji 1,0 litarski benzinac ima 3 cilindra, 48kW/65KS i postiže 160 km/h (troši 5,2 litra benzina na 100 km), veći četvorocilindrični benzinac od 1,2 litra razvija 63kW/86KS (do stotke ubrzava za 12 sekundi, dostiže 174 km/h, troši 5,6 litra benzina), dok ekonomičan turbodizel agregat (sa filterom čađi) iz 1,3 litra razvija 55kW/75KS i 190Nm obrtnog momenta (do 100 km/h ubrzava za 13,5 sekundi, postiže 162 km/h, a troši nešto više od 4 litre dizela na 100 km). Standardno se ugrađuje ručni menjač sa 5 stepeni, dok je kod jačeg benzinca ostavljena mogućnost doplate za automatsku transmisiju. Sve ono što važi za novu Agilu, važi i za Splash. Dakle, male dimenzije omogućuju olakšano manevrisanje i parkiranje u gradu, a povećana dužina i širina (u odnosu na prethodni Suzuki Wagon R) pristojan komoditet u unutrašnjosti (imajući naravno u vidu dimenzije ovog automobila). U kabini se ističe ručica menjača smeštena na centralnoj konzoli (slično Fiat Pandi), prtljažnik se obaranjem zadnje klupe može povećati sa 178 na svih 918 litara, a kockasti oblik karoserije i povišeno sedenje poboljšavaju preglednost. Splash se proizvodi u susednoj Mađarskoj, dok će se produkcija 1,3 litarskog dizel agregata odvijati u Suzukijevoj fabrici u Indiji. Suzuki planira da godišnje u Evropi proda 60.000 primeraka ovog modela.

VIDEO : Suzuki Splash




čitanja : 2000



Komentari