Hyundai i10 stigao u Srbiju

Zastupnik Hyundaija za Srbiju, Hyundai Auto Beograd d.o.o. (www.hyundai-auto.co.yu), juče je i zvanično domaćoj javnosti predstavio naslednika Hyundaija Atos, koji je u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji poneo ime i10. Kao i dosadašnji Atos, i novi i10 je pre svega mali gradski automobil (dužine 3565 mm, širine 1595 mm, visine 1540 mm), koji konkurente ima u Peugeotu 107/Citroenu C1/Toyoti Aygo, Fiat Pandi, Chevrolet Sparku, Renaultu Twingo, Kiji Picanto i sličnima. Bez obzira na svoje kompaktne dimenzije (idealne za gradsku vožnju i lakše parkiranje), novi i10 ima (za svoju klasu) dugačko međuosovinsko rastojanje od 2380 mm, što je u kombinaciji sa točkovima smeštenim u same uglove karoserije omogućilo više mesta u unutrašnjosti za petoro putnika i njihov prtljag (u osnovi 225 litara, a kada se obore zadnja sedišta zapremina prtljažnika iznosi 910 litara). Kupcima u Srbiji će u početku na rapolaganju biti verzije sa tri paketa opreme (Time, Trend i Taboo), jednim benzinskim i jednim dizel motorom : četvorocilindrični benzinac je zapremine 1,1 litra, raspolaže sa 48kW/66KS pri 5500 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 2800 o/min. (postiže152 km/h, do 100 km/h ubrzava za 15,6 sekunde, troši u proseku 5 litara benzina na 100km, emituje 119 grama CO2 po km), dok 1,1 litarski CRDi dizelaš ima 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 153Nm (u rasponu od 1900 do 2750 o/min.), u proseku troši 4,3 litra dizela na 100 km (fabički podatak), do stotke ubrzava za 15,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 165 km/h. Iz korejske firme stiže i najava da će na jesen ponudu dopuniti 1,2 litarski benzinac sa 55kW/75KS. Novi i10 se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija na raspolaganju je i 4-stepena automatska transmisija (sama ručica menjača se inače nalazi na centralnoj konzoli kako bi se poboljšala ergonomija i oslobodio prostor između sedišta vozača i suvozača). Što se samog interijera tiče, upotrebljeni su kvalitetniji materijali nego u Atosu Prime, instrument tabla je zaista pregledna (to isto važi i za preglednost iz automobila u svim pravcima), sedišta su dobro oblikovana, ima veliki broj ostava za sitnice, a viši je i nivo završne obrade (ovde i podatak da se i10 proizvodi u Hyundaijevoj fabrici u Indiji). Najjeftinija varijanta koja stiže sa paketom opreme Time i 1,1 litarskim benzinskim motorom, sa carinom i PDV-om u Srbiji košta 8.390 evra u dinarskoj protivvrednosti. Treba napomenuti i da je taj osnovni paket opreme prilično bogat pa tako sadrži ABS, Brake Booster, prednje i zadnje disk kočnice, vazdušni jastuk za vozača, servo upravljač, podešavanje nagiba stuba upravljača po visini, centralno zaključavanje, elektronsku blokadu paljenja motora, podešavanje nivoa osvetljenja instrumenata, podešavanje nagiba svetlosnog snopa glavnih svetala, predopremu za radio sa dva zvučnika i krovnom antenom, tonirana stakla, prednje i zadnje zavesice, zadnja svetla za maglu, naslone za glavu na prednjim sedištima koji su podesivi po visini, 3 naslona za glavu na zadnjoj klupi podesiva po visini, pojaseve na prednjim sedištima sa električnim predzatezačima, standardizovane kopče za dečije sedište (ISO FIX), 60:40 preklopiva zadnja sedišta, svetlo u prtljažniku, čelične felge 4.0 B x 13", pneumatike 155/70 R13. Inače, Hyundai Auto Beograd d.o.o. će novi i10 izložiti i na predstojećem salonu automobila u Beogradu, koji se ove godine održava u periodu od 13. do 19. marta i pod nazivom BG Car Show 02.