Novi Fiat Croma, Chevrolet Aveo i Citroen C5 u Srbiji

Uvoznik Fiatovih automobila za Srbiju, kompanija Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) je konačno počela sa prodajom restilizovane Fiatove Crome, koja je inače svoju zvaničnu svetsku premijeru imala još na prošlogodišnjem salonu automobila u Bolonji. Radi se o najvećem modelu u Fiatovoj gami, koji od svoje promocije 2005. godine nije uspeo da ostvari prodajne planove italijanskog proizvođača. Iako je za dizajn bio angažovan i proslavljeni Giorgetto Giugiaro, dosadašnja Croma jednostavno nije uspela da pridobije značajniji broj kupaca u svojoj kategoriji, a razloge za to treba tražiti, između ostalog, i u neobičnoj formi karoserije, koja predstavlja nekakvu kombinaciju limuzine, karavana i MPV vozila. Zato i ne treba da čudi ovako brzo pojavljivanje njegove osvežene varijante. Kako bilo, Nuova Croma donosi potpuno redizajniran prednji kraj, koji veoma podseća na već viđena rešenja na modelima Grande Punto i Bravo (svetla, maska, branici). Koliko će ovaj familijarni look pomoći u poboljšanju prodaje, za sada je nezahvalno prognozirati, mada je prvi utisak daleko povoljniji u odnosu na staru verziju. Da li će tako misliti i kupci, pokazaće prvi rezultati prodaje. Sem novih prednjih svetala i maske, Nuova Croma donosi i drugačije pragove, više hroma na okvirima prozora, novi branik i spojler pozadi, a u unutrašnjosti novi upravljač, revidirani panel sa instrumentima i nove, kvalitetnije materijale. Zahvaljujući svojim dimenzijama (dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje : 476 cm/177 cm /160 cm/270 cm) Croma raspolaže izuzetno prostranim i komfornim interijerom za pet putnika, velikim prtljažnikom od 500 litara, a treba podsetiti da je Croma na EuroNCAP kreš testu osvojila maksimalnih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika. Od opreme (bilo standardne, bilo opcione) treba izdvojiti potpuno novi DVD plejer, Blue&Me sistem, satelitsku navigaciju, Cruise control, senzore za kišu, parking senzor, sistem za praćenje pritiska u gumama, ABS, EBD, ASR, ESP, MSR elektronske sisteme, do devet vazdušnih jastuka (uključujući i jedan za kolena vozača), Hill holder (za pomoć pri startu na uzbrdici) i Follow-me-home funkciju prednjih svetala, koja ostaju uključena još nekoliko sekundi pošto vozač i putnici napuste automobil. Ukratko, Fiat želi da predstavi novu Cromu kao privlačan, prostran, komforan, bezbedan i pristupačan automobil za porodične ljude. Što se motora tiče, Fiat je u novu Cromu ugradio dva benzinca (1,8 16V sa 140KS i 2,2 16V sa 147KS) i tri MultiJet dizelaša : 1,9 litarski 8V sa 120KS, 1,9 litarski 16V sa 150KS, kao i 2,4 litarski 20V, koji raspolaže sa 200KS (svi motori ispunjavaju Euro4 standarde). Benzinci su opremljeni sa 5-stepenim transmisijama (sa opcionom sekvencijalnom automatskom transmisijom za model 2,2 16V), dok svi dizelaši imaju menjače sa 6 stepeni prenosa (sekvencijalni automatik je opcija za 1,9 MultiJet 16V sa 150KS, a standard kod modela 2,4 MultiJet 20V). Međutim, iz ove palete kupcima u Srbiiji se nude samo dva motora : 1,8 litarski benzinac sa 140KS (staje 21.600 evra) i 1.9 8V dizelaš od 120 konja, koji u Srbiji startuje sa cenom od 24.768 evra sa PDV-om.
Chevrolet Aveo
Tokom juna u Srbiji zvanično počinje prodaja i novog, odnosno kompletno prerađenog Chevrolet Avea u hatchback verziji (zvaničan sajt uvoznika je gm-chevrolet.co.yu). Uprkos snažnijim motorima i bogatijoj standardnoj opremi, cene za obnovljeni Aveo nisu značajnije veće u odnosu na dosadašnju verzije, pa tako osnovni Aveo sa troja vrata treba platiti 9360 evra sa PDV-om. Najvažnije promene u odnosu na prethodnika čine njegov agresivni eksterijer (naročito prednji kraj), unapređena unutrašnjost i novi 1,2 litarski benzinski motor. Najviše pažnje naravno privlači napadni prednji deo, i to pre svega zahvaljujući ogromnoj saćastoj maski hladnjaka, koja je podeljena na dva dela horizontalnom prečkom (na kojoj se nalazi i veliki znak Chevroleta). Tu su i nova zakošena prednja svetla, drugačiji branici i hauba, dok je zadnji deo osvežen drugačije oblikovanim svetlima. Uopštev uzev, Aveo hatchback sada deluje mnogo dinamičnije i atraktivnije (u stilu većih modela Captiva i Epica), a da sve ne bi ostalo samo na izgledu, tu je i novi 1,2 litarski benzinac sa 62kW/84KS, kome društvo pravi i već postojeći 1,4 litarski agregat, ali koji je malo pojačan pa sada razvija 74kW/101KS. Veliki napredak je učinjen i u prostranijoj unutrašnjosti, i to ne samo na polju dizajna, već i unapređenom ergonomijom, kvalitetom upotrebljenih materijala i završnom obradom. Što se dimenzija tiče, novi Aveo je duži, širi i viši u odnosu na prethodnika (dužina sada iznosi 3920 mm, širina 1680 mm, visina 1510 mm), jedino je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno i iznosi 2480 mm. Zapremina prtljažnika je 220 litara u osnovnoj konfiguarciji, dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na 980 litara. Proizvodnja obnovljenog Avea se inače odvija u GM-ovoj fabrici u Poljskoj, sa čijih proizvodnih traka će ove godine sići 60.000, a naredne 100.000 primeraka ovog automobila.
Novi Citroen C5
Nova, druga generacija Citroenovog modela C5 je imala zvaničnu svetsku premijeru na januarskom salonu automobila u Briselu, a nedavno je i kod nas počela njegova zvanična prodaja. Novi C5 će se kao i dosad proizvoditi u varijantama berlina i Tourer (karavan), a njihove dimenzije izgledaju ovako: dužina berline iznosi 4,78, širina 1,86 i visina 1,45 metra, dok je Tourer dugačak 4,83, širok 1,86 i visok 1,48 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,82 metra). Inače, za izgled novog C5 zaslužan je Domagoj Đukec, Hrvat koji je ranije radio za Volkswagen, a kasnije je prešao u ovu francusku kompaniju. U svakom slučaju, novi C5 donosi daleko, daleko atraktivniji i elegantniji izgled u odnosu na svog istoimenog prethodnika, prostraniju i komforniju unutrašnjost, već famozni upravljač sa nepokretnim centralnim delom upravljača, kvalitetnije materijale u interijeru, bolju ergonomiju, poboljšanu zvučnu izolaciju, bolje vozne osobine i izuzetnu stabilnost (skuplje verzije imaju Citroenovo Hydractiv 3 Plus hidropneumatsko ogibljenje), veću bezbednost (kruća karoserija, ABS, EBD, EBA, ESP sistemi i do 9 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi) i moderne motore. Od opreme treba izdvojiti Cruise control sa limitatorom brzine, elektronsku parkirnu kočnicu, novu generaciju NaviDrive sistema (uključuje 7-inčni displej, GSM telefon, audio sistem i satelitsku navigaciju), Hill Start Assist (za pomoć pri polasku na uzbrdici), parking senzore napred i pozadi, Lane Departure Warning System (LDWS), odnosno sistem koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca, xenon prednja svetla i AFS (Adaptive Front Lighting System) svetla, koja "prate krivinu". U svakom slučaju, modeli poput Renault Lagune, Ford Mondea, Mazde6, Peugeota 407, VW Passata, Toyote Avensis, Honde Accord, BMW-a serije 3, Audija A4 i Mercedesa C klase dobili su novog, opasnog konkurenta (ne treba zaboraviti ni na novi Opel Insignia, koji nasleđuje Vectru, a pojaviće se na salonu automobila u Londonu, u julu ove godine). Što se cena tiče, najjeftiniji C5 kod nas je verzija sa 1,8 litarskim benzinskim motorom od 93kW/127KS i 170Nm, koji treba platiti 22.990 evra, dok osnovni dizelaš 1.6 HDi sa 81kW/110KS i 240Nm ima cenu od 25.170 evra sa uračunatim PDV-om. Uvoznik Citroena za Srbiju je beogradska firma Vitro Group, a adresa njihovog sajta je www.vitrogroup.co.yu