Lada Priora i Lada Kalina 1.4 od avgusta u Srbiji


Ladu Prioru su potencijalni kupci u Srbiji mogli da vide još na ovogodišnjem BG CAR SHOW-u, a sada je stigla i potvrda da će prodaja ovog modela na našem tržištu startovati već u avgustu. Kod nas inače prvo u prodaju kreće klasična limuzina sa četiri vrata (postoje i hatchback i Coupe varijante) i to po ceni od oko 10.000 evra sa uračunatim PDV-om. Za tu sumu kupac u standardnoj opremi dobija (između ostalog) frontalne vazdušne jastuke, klima uređaj, servo upravljač, električne podizače stakala, centralno daljinsko zaključavanje vrata, ABS..
Inače, Priora je u definitivnoj serijskoj verziji promovisana 2006. godine na salonu automobila u Moskvi gde je naišla na zaista veliko interesovanje novinara i, što je važnije, kupaca. Iako na prvi pogled Priora liči na aktuelnu gamu Lada 110/111/112, reč je ipak o prilično različitim automobilima. Posebno je veliki napredak ostvaren u kabini, budući da su u oblikovanju modernije i atraktivnije unutrašnjosti Rusi koristili usluge italijanske firme AE.
Prioru pokreće čevorocilindrični 1.6 litarski motor sa 16 ventila, snage 72kW/98KS i 145Nm obrtnog momenta, uparen sa manuelnim 5-stepenim menjačem. Dimenzije ovog modela su: dužina 4400 mm, širina 1680 mm, visina 1420 mm, međuosovinsko rastojanje je 2492 mm, a zapremina prtljažnika 430 litara. Auto je težak 1095 kg, postiže najveću brzinu od 185 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 11,5 sekundi. Još i podaci o potrošnji (ali uz napomenu da je reč o fabričkim podacima), po kojima Priora pri 90 km/h troši 5,6, pri 120 km/h 7,2 a u gradskoj vožnji 9,8 litara na 100 km.
Istovremeno kada i Priora, u Srbiju treba da stigne i Lada Kalina sa novim 1.4 litarskim benzinskim motorom od 66kW/90KS, čija cena će se kretati oko 8500 evra sa PDV-om. Za podsećanje, trenutno se kod nas prodaje samo Kalina sa 1.6 litarskim benzincem od 59kW/81KS, koju beogradska firma Jugo Lada doo prodaje po ceni od 8150 evra (Lada 1118 limuzina), odnosno 8250 evra, koliko staje Lada 1119 hatchback.
Ako se ostvari bice to lepa promena sto se tice inventivnosti tzv. uvoznika, koji su neobavesteni, a uz to nikakvi su u komunikaciji sa kupcima. Sve u svemu za one koji vole lade ovo je dobra vest
Nadam se da ce biti makar jeftin.
Jer lep i nije.Izgleda kao da je dizajniran pre 15 godina.
Da,a u BiH kosta 17.500 maraka.
Vole kod nas uvoznici da maznu dobru proviziju.
Da li neko moze da mi kaze koliko se kvare,jos uvek sam neodlucan po pitanju kupovine novog auta,ne znam da li se vise isplati kupiti polovnu astru staru 3-4 god. ili novu ladu Prioru? . . .uzimaju ci u obzir da ne mogu da izdwojim znatnu sumu novca za novi auto,ali cisto imformativno . . .Hvala
Vlasnik sam lade kaline i jako sam zadovoljan sa automobilom presao sam 120000 hiljada i nemam zamerki za nju.dvoumio sam se izmedju punta tada jos fijatovog i lade i uveren sam da sam napravio bolji izbor...sto se priore tice to je auto na bazi lade 112 ja motorom koji ima 105 konja i izgleda mi jako privlacno....