Zamena starih automobila za Punto od marta
Preuzeto sa : Novosti.rs
Zamena starih automobila za kragujevački "punto" krenuće od marta - najavljuje ekskluzivno za "Novosti" Nebojša Ćirić, državni sekretar u Ministarstvu ekonomije. - Ideja je da svaki zainteresovani građanin ustupi svoj stari automobil, koji više ne vredi na tržištu, a uz popust od 1.000 evra (za 5.999 evra) kupi kragujevački "punto".
Detalji programa se još uvek pripremaju u koordinaciji sa nadležnima za
ekologiju.
- Želja nam je da se zbog bezbednosti u saobraćaju stari automobili tako uklone
sa puteva - otkriva Ćirić, i podseća da je prosek srpskog voznog parka čak 18
godina. - Otkupljena vozila odmah će ići na otpad i u preradu u sirovine, koje
će, zatim, moći da koristi naša metalska industrija.
Za realizaciju ovog programa planirano je 15.000 automobila.
- U prvo vreme zadržaćemo se na toj količini, mada ne sumnjam da ćemo, zbog
velikog interesovanja građana, broj vozila koja će se prodavati po povlašćenoj
ceni i povećati - ističe Ćirić. - Kapacitet je, čak, 50.000 vozila, što će
svakako zadovoljiti sve potrebe građana.
Krajem februara krenuće i već najavljeno izuzetno povoljno kreditiranje
kupovine kragujevačkih vozila "punto".
- Država je ovim kreditima učinila pravu povoljnost - smatra Ćirić. - Kamata za
ove kredite je samo 4,5 odsto godišnje, a učešće nije neophodno. Da podsetim,
klasični auto-krediti poslovnih banaka u Srbiji su danas praćeni kamatama od 14
do 18 odsto.
Za narednu nedelju Ćirić najavljuje i seriju sastanaka sa domaćim firmama koje
bi izrađivale komponente za kragujevački "punto".
- Cilj nam je da proizvodnju ovog modela što više lokalizujemo - kaže državni
sekretar u Ministarstvu ekonomije. - Mislim, pre svega, na domaće akumulatore,
gume, deo elektronike... Sve je u završnoj fazi pred početak proizvodnje koja
se očekuje krajem marta.
Ćirić otkriva da se uskoro kreće i sa rekonstrukcijom pogona namenjenog za
proizvodnju potpuno novog modela u Kragujevcu.
- Taj posao započinjemo 23. februara, a računamo da će rekonstrukcija biti
okončana u prvom kvartalu naredne godine. Tehnički sastanci sa italijanskim
partnerima su svakodnevni. Sve ide prema utvrđenom planu i u korist
otpočinjanja proizvodnje malog gradskog automobila do kraja 2010.
Što starije, to povoljnije
Zamena starog za novo posebno će biti interesantna onima
čija se vozila danas ne mogu prodati po ceni iznad 1.000 evra.
- Takvih je, prema našoj proceni, dosta i za njih je predloženi program pravi
put do novog automobila - smatra Ćirić.
Autor : Gordana Bulatović
Ovo je stvarno extra ponuda! Jeste da ni 6.000 evra nije mala para ni malo, ali uzevshi u obzir da ni mog Yugica ne mogu prodati realno za vishe od 700 evra, ovo nalazim kao veoma povoljnu ponudu.
i meni se cini kao dobra ponuda,ali jos nisam siguran da li da uzmem...hoce li mi neko reci da li je ovo ponuda koja obecava ili ne?meni je tu nesto sumnjivo:D
realno ponuda nije losa medjutim sta mi tu imamo koji radimo na minimalcu kako ce meni npr. da odobre da ja mogu da kupim tog punta???
a da li bi to moglo preko penzije mozda i kolika je uopste rata racunajuci i kamatu
Kada bi mi rekli siguran ti je posao narednih 7 god. uzeo bih ga sigurno,a ovako ..... mada uslovi su povoljni .Rata bi trebalo da iznosi 93 evra za osnovnu verziju,na 7 godina
ukoliko imam kredit koji otplacujem,dali mogu uzeti automobil na kredit,a napominjem da imam stari jugo.
@Sejda
mozes ako ti celokupno zaduzenje ne prelazi 30% od plate.
@Zorica
moze
da li mogu da menjam yuga za punta s tim da yugo nije u mom vlasnistvu?
Kome (tj. kojoj firmi) možemo da se obratimo za ovu planiranu akciju, zamene starog auta za novi Fiat Punto? Koja je tačno procedura i koliko traje? Da li će se formirati neka lista čekanja za predviđenih 15.000 Fiat Punta automobila?
Ukoliko se proizvode 40 automobila dnevno ,to znaci da 15.000 to hiljaditi automobil izacice iz proizvodnje posle 375 radnih dana ili 1.5 godinu.Koliko se ja secam nekada je zastava poizvodila 100.000 vozila godisnje i sa sigurno starijom tehnologijom.Nesto ne stima,pogotovo sto dolaze gotovi delovi.