home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Politika.rs

Vlasnik automobila koji želi da kroz program zamene staro za novo kupi kragujevački „punto”, svoje staro vozilo moraće da preda na reciklažu. Nakon toga, vlasnik će dobijati potvrdu koja donosi fiksni popust od 1.000 evra. To znači da nema procene vrednosti starog vozila, jer svaki reciklirani automobil donosi isti popust.

Što je manja tržišna vrednost vozila, njegov vlasnik više profitira. A ako automobil za zamenu vredi više od hiljadu evra, na vlasniku je da proceni da li mu se taj posao isplati.

Sa popustom od 1.000 evra, uz subvencionisani kredit i smanjenu maržu trgovaca, „punto” će, kako je to najavio Mlađan Dinkić, potpredsednik Vlade Srbije i ministar ekonomije i regionalnog razvoja, koštati 5.999 evra. To će biti najjeftiniji automobil u regionu. Za nov punto sada treba izdvojiti 7.300 evra.

Vozilo za reciklažu ne mora da bude ispravno ili u voznom stranju, jer do mesta za preradu može da stigne i šlep službom. Jedini uslov je da motor nema ekološki standard „evro 3” i da ima osnovne delove – motor, točkove i vrata.

Procedura predviđa da vlasnik prvo preda svoje vozilo. Zatim se sa dobijenom potvrdom o izvršenoj reciklaži odlazi kod ovlašćenog dilera za prodaju „punta”. Tamo podnosi zahtev za kupovinu novog vozila, a prodavac odobrava zamenu.

Kupci na ovaj način stiču pravo na subvencionisani kredit, bez ili sa učešćem od 10 odsto, uz fiksnu godišnju kamatu od 4,5 odsto i rokom otplate od pet do sedam godina. To je znatno povoljnije u odnosu na kredite komercijalnih banaka, kod kojih učešće iznosi 30 odsto, sa kamatnom stopom od 14 do 18 odsto.

– Krediti su izuzetno povoljni, sa fiksnom kamatnom stopom od 4,5 odsto za kupovinu automobila i šest odsto za kupovinu ostalih trajnih potrošnih dobara. Krediti su u dinarima, sa otplatom od pet do sedam godina i nema opasnosti od kursnih razlika. Odmah će se znati kolika je rata – kaže Nebojša Ćirić, državni sekretar u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja.

Kako je najavljeno, postoji namera da se taj program proširi i na region. Država će obezbediti minimum 15.000 novih automobila za zamenu. Reciklažu starih vozila moći će da obavljaju samo firme koje taj posao obavljaju u skladu sa ekološkim standardima, pri čemu će presovani i isečeni automobili završiti u železarama i cementarama.

Inače, firme koje otkupljuju staro gvožđe kilogram plaćaju osam dinara. Na primer, „jugo”, bez plastičnih i ostalih delova koji nisu od metala, težak je oko 300 kilograma, tako da se za njega se može dobiti 2.400 dinara. Dakle, ponuda države od 1.000 evra za reciklirani automobil je i više nego odlična. Čak i ako vlasnik starog automobila nema novac za kredit, on neupotrebljiv automobil može da proda nekome ko će ga unovčiti kroz program zamene staro za novo.

Autor : Marko Lakić



čitanja : 4330



Komentari

DA LI MOZE JEDAN KUPAC PUNTA DA PREDA DVA STARA AUTA I PRI TOM DA IMA POPUST OD DVE HILJADE EVRA A KUPUJE SAMO JEDAN PUNTO

Autor VAJDA ZELJKO 23 Feb 2009, 14:22

dali mora da bude u radni odnos osoba koja zeli da kupuje auto na kredit...ili???

Autor damir 24 Feb 2009, 14:58

Da li moze da se dogodi da vlasnik preda staro vozilo na reciklazu,a da potom banka nekim slucajem ne odobri kredit?
Sta se desava u tom slucaju

Autor Igor 26 Feb 2009, 11:23

Moj otac bi da kupi punta po sistemu staro za novo. Vlasnik je polovnog juga.
Dali je moguce da ja otpla'ujem kredit umesto njega , a da se auto vodi na moga oca.
Koje banke kreditiraju ovu akciju.

Autor Milan 03 Mar 2009, 12:21

Kupio bih Punta na kredit,imam auto koji sam dobio od oca i koji se vodi na njega.Dali ja mogu da recikliram auto koji se vodi na mog oca?

Autor Zeljko 22 Avg 2009, 18:26