home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Prodaja novih automobila u 2009. godini opala je za 40 odsto, a prodaje na lizing i kredit manje su za 50 odsto. Svaki treći novi prodati automobil je iz kragujevačke fabrike "Fijat".

Svaki treći novi prodati automobil u Srbiji, dolazi iz kragujevačke fabrike "Fijat", pokazuje statistika.

Iako je u toku državna akcija staro za novo, prodaja novih automobila u 2009. godini pala je za 40 odsto, čime smo dostigli susede, gde se taj procenat kreće od 40 do 60 odsto.

Prodaje na lizing i kredit manje su za 50 odsto, a najviše je pala prodaja komercijalnih vozila.

Manja prodaja i veliki troškovi smanjili su i broj zaposlenih za 25 odsto, što znači da je od početka godine oko 3.000 ljudi izgubilo posao.

Posle pada carinskih stopa, domaći uvoznici snižavali su cene nekoliko puta. Tako su neki modeli, za samo godinu dana, pojeftinili za trećinu. Najslabije se prodaju komercijalna vozila. Privreda ih kupuje čak četiri puta manje nego prošle godine.

"Nalazimo se u dibokoj recesiji, šti pokazuju rezultati prodaje automobila firmama i privatnim licima", rekao je ekonomista Saša Đogović.

Mnogi koji žele da kupe poslovno vozilo nailaze na bankarsku barijeru.

"Čak 70 odsto naših mušterija biva odbijeno sa zahtevima za kredit za kupovinu novog vozila što je posledica velikih učešća koja se traži od klijenata i lošeg kreditnog rejtinga kompanija koje traže kredit", rekao je Stanko Radić iz "Grand motorsa".

Na tržištu ima novca, ali se slabo plasira.

"Tržište je stalo jer nema finansiranja kupovine pod povoljnim uslovima. Lizing kompanije plasirale su samo 20 odsto kapitala u prodaju kola, sve od bojaznosti da oni koji kupuju kola ne ostanu bez posla", rekao je Miloš Petrović iz "Delta motorsa".

Zbog lošeg stanja na tržištu, većina se odlučuje da umesto kupovine novog vozila, popravlja staro.

"Servis nam radi nesmanjenim kapacitetima što znači da se održava i popravlja ono što je ranije kupljeno. Bolji dani tek dolaze jer je i kriza prolaznog karaktera", rekao je Zoran Dragoja iz "Integra motorsa".

U prvih šest meseci ove godine, osim "fijat punta", najprodavaniji su nemački automobili. Da najskuplja roba uvek naće kupca, dokazuje podatak da je prodato i oko hiljadu luksuznih vozila.

Izvor : rts.rs



čitanja : 1838



Komentari

Nema više "juga" pa ljudi ne znaju šta da kupe.

Autor Stefko 13 Sep 2009, 22:44

Ma znali bi ljudi šta da kupe, kad bi imali čime...

Autor zoki 14 Sep 2009, 00:44

mrzim YUGO ali to je nasa tuzna stvarnost. svaki vozac istog zna da je mercedes bolji ali nema sa cim da ga kupi, a mi nismo u stanju da ga proizvedemo! slika jednog automobila je slika celokupnog tehnoloskog nivoa jedne ekonomije gde je nastao, a koliko smo mi zaostali taj isti jugic je reprezentativni uzorak pa se po njemu to najbolje vidi

Autor srbenda 15 Sep 2009, 13:20