Prodaja automobila u Srbiji manja za trećinu

U Srbiji je ove godine prodaja automobila pala za trećinu u odnosu na prošlu. Rezultat bi bio i gori da nije bilo subvencionisane prodaje "punta", tako da je ukupan skor ipak bolji u odnosu na susede, koji su prodaju prepolovili.
Svako treće vozilo prodato do novembra u Srbiji je Fijat "punto". Razlog je niska kamatna stopa od svega 4 i po odsto i mogućnost da se za hiljadu evra reciklira stari automobil. Ipak, rezultati prodaje do novembra pokazuju da je na našem tržištu kupljeno za trećinu manje vozila nego prošle godine. To je bolje nego kod suseda.
Tako, na primer, Hrvatska ove godine beleži pad od 46, Bugarska 47, a Mađarska rekordnih 60 odsto prodaje automobila.
Podaci govore da smo kupovali prema mogućnostima. Fijat "punto", koji je bio subvencionisan i jeftin, do kraja novembra prodat je u rekordnih 12.937 primeraka. Svi ostali uvoznici prodali su oko 26 hiljada putničkih automobila
Ukupno je do novembra prodato nešto više od 40 hiljada vozila ili 12 hiljada manje nego u istom periodu lane. Najprodavaniji su, pored "punta", Dačija - 2600, zatim Opel - 2200 i Škoda - 2100 automobila.
Građani kažu da je sada teško kupiti novo ili polovno vozilo. Većina građana smatra da su uslovi prodaje automobila nepovoljni, a cene visoke, pa se češće okreću polovnim vozilima. Gradađani se žale i na nedostatak novca i na nedostatak kredita.
Lošu prodaju prate nepovoljni krediti, čija je kamata od 12 do 14 odsto, uz skupo osiguranje.
Ulaganje u kredit kada imata na oprezu da će vam možda pasti plati ili ćete čak izgubiti radno mesto čini u ovako turbulentnim vremenima kretitno zaduživanje za kupovinu novog automobila pravim lusuzuzom, smatra ekonomista Danijel Cvetićanin.
Popusti, koji su sačekali kupce pred Novu godinu, mogu se meriti u hiljadama evra. Tako Sitroen daje popust, u zavisnosti od modela, od 1000 do pet hiljada evra. Opel nudi pojedine modele jeftinije i do 30 odsto, a slično je i sa ostalim proizvođačima.
Dušan Cincar iz Auto Čačka kaže da je Škoda "fabia" prošle godine koštala 10.600 evra, a da je sada 7990 evra, te da se daju popusti i na veća vozila koji iznose od od četiri do šest hiljada evra.
Kada su polovnjaci u pitanju, do novembra ih je prodato nešto više od 13 hiljada. Njihova cena je od prošle godine pala 40 odsto.
Gordan Karaulić iz Integra motorsa, objašnjava da je sve manje i polovnih automobila, jer firme na Zapadu ne manjaju automobile na dve, nego zbog krize na četiri godine. To smanjuje broj polovnih autobila za tržište a pogotovo automobile po pristupačnim cenama.
Prodaja komercijalnih vozila i dalje je loša pa ih je u odnosu na lane prodato upola manje, kaže Stanko Radić iz Grand motorsa.
Izvor : rts.rs
Prodaja ne bi procentualno opala za više od 30% da Vlada Srbije, pre svega Dinkić nisu pružali komunističke subvencije Fiatu, stvarajući time monopol punta na domaćem tržištu, što je uništilo uvoznike, koji takođe zapošljavaju veliki broj ljudi u salonima i servisima. Da su predmetne povlastice za kupovinu novog auta, koje važe samo za punta, važile za svaki automobil niže klase, Fiat bi sam oborio cene, a prodaja bi bila daleko bolja. napomenimo samo da punto bez ikakve opreme košta 7.000 eur-a, da je u pitanju tehnološki zastareo model daleko lošijeg kvaliteta od italijanskog, ali naši ljudi su na to navikli. Škoda fabia druge generacije, koja ne može da se uporedi sa puntom, tim pre što je generacijski vršnjak grande puntu, a ne puntu klasik, daleko boljeg kvaliteta izrade, sa VW motorima, u osnovnoj verziji košta 8.600 eur-a, sa klimom, CB na daljinske komande i još dosta opreme. Odbite od ovog modela carinu i svu tu opremu koja se kod punta doplaćuje, pa zamislite još i da Škoda ima fabriku kod nas i da proizvodi stari model fabije, koja je generacijski vršnjak starom puntu i videćete koliko Fiat zarađuje na teret poreskih obveznika, a zahvaljujući Dinkiću. Čudi me samo da svi ostali uvoznici ćute i trpe ovakvo ponašanje naše vlasti. Ako se ovako nastavi, uskoro ćemo u Srbiji imati više punta nego svih drugih marki zajedno, od čega će koristi imati samo Fiat i Dinkić, a sve na štetu građana koji rade.