home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Od početka godine na srpskom tržištu je prodato 1.658 vozila marke Hyundai, čime je premašena prodaja iz protekle godine u istom periodu.

Tržišni udeo brenda Hyundai u Srbiji iznosi 6,38%, što predstavlja povećanje od 56% u poređenju sa prošlogodišnjih 4,09%, u segmentu uvoznih vozila. Ovo smatramo izuzetnim ostvarenjem, imajući u vidu da je celokupno tržište uvoznih vozila palo za čak 36%.

U istom periodu prošle godine Hyundai se u Srbiji nalazio na 12. mestu (11. pozicija među uvoznicima) po ostvarenim prodajnim rezultatima. Ove godine smo plasirani na izuzetnom 6. mestu (5. među uvoznicima), što predstavlja najbolji "plasman" marke na ovom tržištu.
Podsećamo da je Hyundai Motor Company na petoj poziciji po broju prodatih automobila u svetu.
Najprodavaniji Hyundai model je i30 sa 489 prodatih vozila, čime je stigao na zavidno mesto među modelima sa 5 vrata u C segmentu i pretekao sve Evropske konkurente.

Ističemo i 475 prodatih vozila Hyundai i10, što ovaj model takođe dovodi na drugo mesto u A segmentu.

Hyundai i20 sa 366 prodatih vozila se nalazi u vrhu liste po prodaji u B segmentu.

Hyundai Auto Beograd PR



čitanja : 1514



Komentari

A ostala mesta?

Autor carobnjak 28 Dec 2009, 18:05

Po jednom domacem casopisu i20 je na 10. mestu po prodaji u b segmentu. Ispred su punto classic, sandero, fabia, aveo, polo, fiesta, corsa, 206 i cordoba. Daleko je to od vrha. U svakom slucaju to su dobri rezultati za hyundai cija kola su do pre par godina svi gledali sa podozrenjem.

Autor Saint. 28 Dec 2009, 21:40

'Strucnjaci' iz tog casopisa u isti kos trpaju modele sa 5 vrata i sedane iz B klase. Posmatraj samo modele sa 5 vrata. Cordoba je sedan a najveci deo prodaje modela 206 i Aveo takodje cine sedani.

Sedani iz B segmenta su nastali manje ili više ružnim 'kalemljenjem' prtljaznika na hatchback modele i cine posebnu grupu u tom segmentu.

Istu takvu grupu sedana u C segmentu cine Oktavija, Megane sedan, Corrola, Civic 4dr, ...

Znaci i20 nije 10. u svojoj klasi nego 6.

Autor Dimitrije 29 Dec 2009, 00:28

@Dimitrije
To uopste nema veze, klase se dele na A, B, C itd. Mnogi modeli imaju verzije sa 2-3-4-5 vrata ili su SW ali su uvek unutar iste klase! To znaci da su Ibiza i Cordoba u istoj klasi, tj. u B klasi. 206 je bas naprotiv najmanje trazen u sedan verziji jer se pojavila poslednja a ukupno je proizvedeno skoro 7 miliona primeraka, tj. 6 miliona pre nego sto se pojavio u sedan verziji koja se inace proizvodi u Iranu i zato je jeftinija od HB verzije

Autor carobnjak 29 Dec 2009, 00:44

Kad već pričaš o klasama-segmentima, u našim časopisima barataju samo sa najgrubljom klasifikacijom na A,B, .. pošto ne raspolažu podacima od svih uvoznika o prodaji po modelima.

Evo ti na primer Francuske segmentacije tržišta:
A - B1 (Berline, Micro Space)

B - B2 (Berline, Sedan, SW, Cabrio, Sport, Mini Space)

C - M1 (Berline, Sedan, SW, Cabrio, Compact Mono, Combi Space, Coupe, Cabrio, Spider, 4x4)

D - M2 (Berline, Sedan, SW, Grand Mono, Coupe, Cabrio, Spider, 4x4)

E - H (Sedan, SW, Coupe, Cabrio, Spider, 4x4)

F - H3

LCV - F1, K1, K2, K3, K4, Pick Up

Varijante modela sa 5 vrata (Berline)i sa 4 vrata (Sedan)nisu namenjene istim kupcima, te se za prave analize ne mogu trpati u isti koš. Da li po tvom mišljenju Auris i Octavia imaju istu ciljnu grupu a pripadaju C segmentu?
Isto važi i za B segment, da li modeli sa stilom (207, Corsa, i20, ...) imaju istu ciljnu grupu kao "mutanti prišivenim velikim gepekom" (206 sedan, Aveo sedan, Cordoba, ...).

Za tvoju informaciju prodaja modela 206 u Srbiji u 2008/2009 je bila:
3DR - 2/0
5DR - 407/182
SW - 5/0
CC - 5/0
Sedan - 480/271

Chevrolet Aveo 2008/2009:
3DR - 71/156
5DR - 239/159
Sedan - 340/340

Renault Megane 2008/2009:
Coupe 3DR - 9/77
Berline 5DR - 218/334
Sedan 4DR - 623/285
Grand Tour SW - 82/40

Ovakvi modeli su u namenjeni prodaji samo na tržištima sa manjom platežnom moći. Naime u nedostatku novca za vozila iz D segmenta, kupci se odlučuju za kupovinu modela iz B segmenta sa prtljažnikom veličine približne onima iz D segmenta. Zbog niske cene se "proguta" nedostatak mesta na zadnjoj klupi i "tesan" otvor prtljažnika.

Autor Dimitrije 29 Dec 2009, 11:14

Što se i30 tiče, tu me ništa ne čudi, potpuno ZASLUŽEN plasman. Za model i10 smatram da je racionalan izbor, naročito sa 1,2 benzincem koji odlično gura njegovu laganu karoseriju i sa uključenom klimom, i sa više od jednog putnika.

Lično me iznenađuje ovako dobar prodajni rezultat modela i20, s obzirom na njegovu nepopularnu cenu kada se izabere adekvatna motorizacija (1.4 motor).

Mogu samo da pomislim da su većinu prodaje činili bazni modeli i20 koji još koliko toliko imaju da ponude izgled Opel Corse, uz nespornu praktičnost prostora Grande Punta, dugačku garanciju i pouzdane motore Hyundaia.

Autor 100janovic 29 Dec 2009, 14:08

@Dimitrije
sve je tacno sto si naveo i svaka cast na znanju ali...
1.Podaci za 206 se odnose na svetski plasman a ne u Srbiji koja i nije neki reprezentativni uzorak za statistiku zar ne?
2.Octavia je po mom misljenju medjuklasa C-D, radjena na platformi Golfa ali znatno vecih dimenzija, bas ona je primerak luksuza za male pare tj. za one koji ne mogu da priuste veci/skuplji porodicni auto.
3.Dovoljna je podela na osnovne klase sto se tice statistike i svi se nje drze, nebitno je sta je cija ciljna grupa jer ima modela za svaciji ukus
4. Po tebi Mondeo sa 4 ili 5 vrata, ili Mazda 6 sa 4 ili 5 vrata su potpuno razliciti automobili tj. klase?!?

Autor carobnjak 29 Dec 2009, 16:41

Realno!!!Vec 4 godine vozim Hyundai Accent dizel sa 3 klipa,koji cupa sedista,ide oko 180km/h i pri tom trosi od 5-6 l eurodizela...
Glupo,ali istinito...

Autor Željko 18 Jan 2010, 23:45