home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prema podacima "Auto" magazina, koji već deset godina prati rezultate prodaje putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila, u Srbiji je u 2009. godini prodato ukupno 45.591 vozilo, što je pad od 20 odsto u odnosu na 2008. kada je u Srbiji zabeležena rekordna prodaja od 57.255 automobila.

Pad plasmana novih vozila, međutim, gotovo je duplo veći ako se analiziraju samo uvozni automobili, s obzirom da su modeli "fijata punto klasik", koji stiže iz Fijatove fabrike u Kragujevcu, donekle smanjili taj pad povećanim isporukama u drugoj polovini godine. Tokom osam meseci prošle godine, koliko se "punto klasik" proizvodi u fabrici u Kragujevcu, ukupno je na srpske puteve stiglo 16.081 vozilo, što je praktično više od trećine udela na našem tržištu novih vozila.
Prema istraživanju "Auto" magazina, pad prodaje vozila i blagi oporavak tržišta započeo je u avgustu, iako su, pre svega uvoznici, i dalje zabrinuti zbog slabog interesovanja kupaca. Kako navode pojedini prodavci, najveći problem je sporo odobravanje finansijskih uslova za kupovinu na lizing i kredit, zabrinutost zbog ekonomske krize, kao i smanjena prvredna aktivnost koja je uslovila pad prodaje lakih komercijalnih vozila.
Detaljni rezultate prodaje i analiza stanja na srpskom automobilskom tržištu biće objavljeni u narednom broju "Auto" magazina, sa kompletnim pregledom prodajnih rezultata svih automobilskih brendova kod nas.

Preuzeto sa : Magazinauto.com 



čitanja : 1073



Komentari