Porsche SCG predstavio unapređeni Volkswagen T5

Porsche SCG, generalni uvoznik Volkswagena za Srbiju, predstavio je unapređeno izdanje modela Transporter i Multivan.
Novo unapređeno izdanje modela Transporter i Multivan, se proizvodi od
početka 2010. Najuspešnija serija te vrste u Evropi, u kompaniji nazvana T5, je
u poslednjoj generaciji još ekonomičnija, čistija i razvijenija i nudi veće
uživanje u aktivnoj vožnji nego ikad pre. Još jednom, bestseleri T5 iz Volkswagen
privrednih vozila osvajaju poziciju tehnoloških lidera u svojim segmentima. Na
nekim tržištima, pretprodaja je već počela paralelno sa proizvodnjom.
I u Srbiji i
Crnoj Gori ova vozila su dostupna kod svih dilera

Moderan majstorski dizajn
Optički, osnovne verzije slede novi Volkswagen DNK dizajn. Jasne, horizontalne
linije čine da ova serija izgleda još bolje u pogledu kvaliteta i stvaraju
bezvremenu impresiju.
Nova krajnje ekonomična generacija TDI motora
Svi TDI motori su zamenjeni kompletno novom generacijom Euro 5 motora sa
najnovijim common rail ubrizgavanjem. Ukupno postoje četiri nova motora 2.0 l
TDI sa četiri cilindara sa snagom od 62 kW/84 KS, 75 kW/102 KS, 103 kW/140 KS i
132 kW/180 KS. Svi pružaju znatno dinamičniji obrtni momenat i poboljšanu
akustiku, u kombinaciji sa prosečnim smanjenjem potrošnje goriva i CO2
vrednostima od 10%. Novi moderan TDI motor razvija izuzetan maksimalni obrtni
momenat od 400 Nm, i u zavisnosti od menjača, potrošnja je manja i za 1,9 l/100
km.
Zahvaljujući novoj pumpi, servo upravljač funkcioniše efikasnije. Nova pumpa
koja štedi energiju ispušta hidrauličnu tečnost prema zahtevu, tako da je
pružena količina uvek optimalna za pomoć pri upravljanju. I ovo smanjuje
potrošnju energije pumpe servo upravljača i u skladu sa tim, potrošnju goriva.
T5 će biti prva serija iz Volkswagen Privrednih vozila koja će dobiti
ekološko priznanje sertifikovano od strane TÜV Nord (Nemačka asocijacija za
tehnički pregled).
Savršeno bezbedan u pokretu
Bezbednosne funkcije su dodatno usavršene time što je najnovija generacija ESP
ugrađena kao standardna oprema (uključujući i stabilizaciju uređaja za vuču i
asistenciju pri kretanju na uzbrdici), novu svetlosnu funkciju na stop svetlima
(prikaz sa upozorenjem za kočenje u slučaju nužde) i opcionalne sisteme
asistencije kao što su bočna asistencija (upozorenja na vozila koja se nalaze u
mrtvom uglu). I potpuno novi servotronik sistem pruža znatno poboljšanu
preciznost pri upravljanju i deo je standardne opreme kod Multivan Highline (a
opcional je kod drugih modela).
Komfor na najvišem nivou u klasi
Ono što dodatno predstavlja novost je novi bolji kvalitet instrument table i
volana, nova generacija radio navigacionih sistema, farova u LED tehnologiji,
novih materijala i sedišta sa još boljom ergonomičnošću. Paralelno sa ovim,
troškovi vlasništva su se takođe znatno umanjili što se ogleda u znatno manjoj
potrošnji, krajnje dobrom ostatku vrednosti i manjim troškovima. Na primer,
interval promene kaiša je povećan sa 125.000 km na 210.000 km.
T5 je jedini serijski besklasni model te vrste u svetu
Retrospektiva: Koreni Volkswagen serije prvobitno nazvani "Tip 2" u
okviru kompanije se vraćaju u rane 50.-e godine prošlog veka. "Tip 1"
je bila legendarna Buba koja je u početku služila kao osnova za "Tip
2" ili Transporter, kako je bio poznat. Zapravo Transporter je uživao u
karijeri kao i Buba i i postao je poznat na skoro svim svetskim tržištima. Ime
Ben Pon je suštinski povezano sa poreklom ovog vozila. Njegova porodična firma "Pon’s
Automobilhandel" je bila zvanični uvoznik Volkswagen vozila za Holandiju
od 1947. Iste godine Ben Pon je imao ideju da ponudi transporter baziran na
Bubi. Skicirao je dizajn za automobil i upotrebio je skicu kako bi ubedio
tadašnjeg direktora Volkswagena Hajnriha Nordhofa u svoj pronalazak. Ovaj crtež
je sada ušao u legendu i predstavlja početak jedinstvene karijere serije
autobusa i dostavnog vozila-Transportera. Do današnjeg dana je prodato više od
8 miliona Transporter modela.
Prva generacija modela nazvana T1 je lansirana 1950. godine i postao je
automobilski simbol Ekonomskog čuda u Nemačkoj, kao i simbol hipi scene. T2 je
izašao 1967. nakon čega je usledio T3 1979. godine, zatim T4 1990. i T5 2003.
godine.
Uspeh iznad svih granica - već je prodato više od milion T5 modela
Kao i Golf, moderan naslednik Bube, sve generacije Transportera, od T1 do T5
imaju besklasni imidž. Od 2003. godine prodato je više od milion primeraka
aktuelne generacije T5. Prošle godine 178.000 kupaca širom sveta je odabralo
jedan od modela.
T5 se prodaje u Evropi, Aziji, Africi, Južnoj Americi kao i na Novom Zelandu i
Australiji. Pet najuspešnijih tržišta za Transporter u Evropi su: Nemačka,
Velika Britanija, Holandija, Turska i Francuska. A pet najvažnijih tržišta za
Multivan u Evropi su: Nemačka, Austrija, Rusija, Velika Britanija i Francuska.
Pravilo za vozače - jednom T5, uvek T5
Postoje i razlike kada su u pitanju razlozi kupovine: dva najvažnija razloga
navedena u nedavnom ispitivanju kupaca za kupovinu Transportera su pozitivna
iskustva koja su kupci već imali sa ovim brendom ili modelom, a zatim slede
performanse vozila i pouzdanost. Osim toga, 59% svih kupaca je ranije vozilo
neki model Volkswagen Privrednih vozila - 81% njih Transporter. Većina kupaca
koja je odabrala Multivan je to odlučila takođe zbog pozitivnog iskustva sa
brendom i modelom. Na drugom i trećem mestu su bili raznovrsnost i prostranost.
Tačno 72% svih kupaca Multivana je ranije vozilo neko vozilo iz game Volkswagen
AG. Što se tiče privlačenja kupaca iz drugih brendova, Multivan se boduje veoma
visoko kod vlasnika kombi vozila i terenskih vozila.
T5 tradicionalno dolazi iz Hanovera
T5 se proizvodi u centrali Volkswagen Privrednih vozila u Hanoveru. Ovde se
proizvode sve varijante sa zatvorenom karoserijom. Otvorene verzije
Transportera, kao i verzije sa prozorima se takođe proizvode u fabrici u
Poznanu, Poljska. Uspeh serije modela nije potvrđen samo ciframa prodaje, već i
brojnim osvojenim nagradama. T5 je osvojio nagrade poput: "Furgon
godine", "Transporter godine", "Međunarodni furgon
godine", "Automobil godine", "Vozilo godine sa pogonom na
četiri točka", "Kamper furgon godine" i "Klasično vozilo
budućnosti".
Ekonomičan - manji troškovi vlasništva
Ove ubedljive osnovne karakteristike su važnije danas nego ikada pre. Novi
modeli imaju novi dizajn, nove Euro 5 motore i nove bezbednosne karakteristike.
Kao rezultat toga, serija je sada ekonomičnija, efikasnija i pogodnija za
porodice.
Ekološko odlikovanje za T5
Kao što je već pomenuto, T5 predstavlja prvi model iz Volkswagen Privrednih
vozila koji će dobiti ekološko odlikovanje od TÜV Nord sledeće godine. Ova
nagrada se dodeljuje kao priznanje za učinjen ekološki napredak u poređenju sa
prethodnim ili sličnim modelima. Odlikovanje pruža detaljne informacije o tome
kako se vozila, komponente i procesi primenjuju da bi bili pogodni za očuvanje
okoline i kakav je uspeh pri tom postignut.
Četiri nova TDI motora sa common rail tehnologijom
Najprodavanija T5 serija je usavršena na svim poljima. Timovi za razvoj su
načinili ogroman napredak u pogledu pogonskih sistema. Novi, krajnje nečujni
dizel motori sa četiri cilindara sa common rail ubrizgavanjem omogućavaju da
ova serija, inače broj 1 u svojoj klasi u Nemačkoj i Evropi, osvoji najbolje
ocene za ekonomičnost i ekologiju.
Poprečno ugrađen TDI motor je dostupan sa 62 kW/84 KS, 75 kW/102 KS, 103 kW/140
KS i 132 kW/180 KS. Akustičnost TDI motora je dodatno poboljšana zahvaljujući
višestrukom ubrizgavanju common rail sistema sa njegovim krajnje promenljivim
kontrolnim funkcijama. Nova verzija od 180 KS na primer, je svojim spoljašnjim
zvukom od 70 dB tiša za 4 dB, a verzija od 140 KS je čak tiša za 5 dB. Ljudsko
uho ovu razliku registruje kao upola tiši zvuk. Što se tiče benzinskih motora,
dostupan je Euro 5 motor 2.0 l sa četiri cilindara sa 85 kW/115 KS.
Efikasnost TDI motora - i do 20% manja potrošnja
Sva četiri TDI motora se prvi put koriste u seriji Volkswagen Privrednih
vozila. Motori sa četiri cilindara sa common rail tehnologijom zamenjuju sve
prethodne motore sa četiri i pet cilindara sa pumpom brizgačem, u celoj gami.
Ovim se dostiže ušteda goriva i do 20% u poređenju sa prethodnim motorima. Ako
se uzme prosek u celoj gami motora, CO2 emisije i potrošnja goriva su smanjeni
za impresivnih 10%.
Što se tiče potrošnje i CO2 emisija - ako se za primer uzmu verzije zatvorenog
Transportera sa prednjim pogonom sa manuelnim menjačem - 7,2 l/100 km/190g/km
CO2 (84 KS i 102 KS), 7,4 l/100km/195 g/km CO2 (140 KS) i do 7,5
l/100km/197 g/km CO2 (180 KS) ušteda iznosi i do 0,9l/100 km manje nego ranije.
Manja potrošnja je još očiglednija ukoliko je T5 opremljen DSG menjačem koji se
sada prvi put upotrebljava kod Transportera. Uporedivši sa prethodnim modelom
sa 174 KS sa automatskim menjačem sa 6 brzina, potrošnja motora od 180 KS je
opala na 7,8 l/100km, što je manje za 1,9 l/100km ili 52 g/km CO2.
PR Porsche SCG