home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Posle mnogih zahteva uvoznika hibridnih i elektromobila država je, sledeći pozitivnu praksu Evropske unije, odobrila subvenciju od 1.000 evra za svako novokupljeno vozilo hibridnog pogona kod nas.

Subvencija Vlade pet puta je manja u odnosu na subvencije koje se u Evropskoj uniji kreću i do 5.000 evra. Međutim, ovo je pokazatelj da Minstarstvo za prostorno planiranje i zaštitu životne sredine ipak poklanja pažnju novim tehnologijama koje polako stižu i kod nas.

Niže cene kupci će plaćati za "Hondu Insajt" ili "Tojotu Prius", neke od tipova "Leskusa" ili bilo koje hibridno vozilo koje se nudi na našem tržištu. Ovlašćeni uvoznici dužni su da Ministarstvu ekologije prilože papire, tehničku dokumentaciju i time ostvare beneficiju.

"Mi smo aplicirali kod nadležnog Ministarstva, da svaki kupac naših hibridnih vozila dobija 100.000 povraćaja sredstava", izjavio je Rajko Mandić iz "Delta auta".

Mandić je dodao da očekuje da će Ministarstvo omogućiti kupcima i druge beneficije kao što su putarine i besplatni parking.

Elektični automobili koji će se već sledeće godine pojaviti na našem tržištu, uživaju istu beneficiju, međutim, uvoznici misle da bi oni, pošto im je emisija izduvnih gasova nula, trebalo da imaju još veće donacije države.

"Mi kao uvoznici koji itekako vodimo računa o ekologiji treba takođe da imamo tu privilegiju da uživamo u dotacijama koje vlada daje "Zastava" grupaciji ili ako to nije moguće, onda da niko od nas nema tu privilegiju", istakao je Milan Vukasović iz "Verano Motorsa".

Elektromobili neće biti u početku baš tako jeftini za kupovinu. Prvi serijski "GM Volt", ili "Nisan Life", koštaće 30.000 dolara, odnosno 30.000 evra u Evropi.

Na ovu cenu države severa Evrope i Engleska daju 5.000 evra donacije i ovakvim automobilima ne naplaćuju ulazak u grad, putarinu, a imaju posebna parkirališta u centru grada, koja su takođe besplatna.

Cena vožnje njima po pređenom kilometru, dva puta je manja od cene vožnje na dizel, pa je to opredljujući faktor zbog kojeg bi mnogi kupili automobile sa "nula emisijom".

Izvor : rts.rs



čitanja : 1994



Komentari

Sve je to lepo,ekologija i briga o zivotnoj sredini,al budimo realni kolko ljudi,ili bolje receno koji ljudi u Srbiji mogu da priuste sebi auto koji kosta vise od dvadeset hiljada.Smatram da je mnogo efikasnije "ciscenje" zamenom staro za novo.

Autor UROS88 30 Maj 2010, 21:56

A koliko se sredine zagadi dok se ne naprave velika količina baterija koje ide u takvo vozilo? Koliki je vek tih baterija i da li se one recikliraju ili bacaju i zagađuju sredinu? Ma ekologoja je za sada samo marketing i biznis...

Taj Prius u proseku ne troši ništa manje od jedne 308-mice 1.6HDI i to je činjenica. A košta mnogo više, i više je zagadio životnu sredinu da bi bio napravljen...

Autor Miki 30 Maj 2010, 22:10

Miki
Te baterije su toliko "prljava tehologija" da bi ta "eko" vozila trebalo da budu daleko skuplja. Kad-tad te baterije ce morati na "otpad" ...

Autor Moron 30 Maj 2010, 22:18

Ovi hibridi su jedna toliko providna "zvaka" sa tehnoloski razvijenog zapada sa kojom misle da tuku tehnoloski nepripremljenu konkurenciju (za hibride) iz Kine i Indije u buducnosti. Cista budalastina ako misle da ih ove komplikovane i skupe "skalamerije" sacuvaju od propasti. Smislite nesto novo i revolucionarno gospodo. Od komplikovanja automobila nece biti vajde.

Autor Metalac 30 Maj 2010, 22:51

Bože me sačuvaj i sakloni...

Autor ftj 31 Maj 2010, 01:37

Ala se nalupaste ... reciklaza je ocigledno nepoznata rec u Srbiji. Od djubreta svake vrste ne mozes da se okrenesm, a neki se odjednom "strasno" zabrinuli oko opasnih baterija iz "ogromnog" broja hibrida u Srbiji.

Autor Dekius 31 Maj 2010, 08:56

dobro bre dokle ce vise ova drzava nasim parama da finasira Deltu???!

Ovakve smrdljive subvencije ne postoje nigde drugde!

AKo su vec hteli da subvencionisu ekologiju, onda su to trebali da rade na bazi stepena izduvnih gasova, pa onda za auto sa dvocifrenim stepenom da subvencionisu neku kintu (ali nikako soma evra... registraciju ili osiguranje, ali ne bre 1000 evra)!

Ovo je cist lopovluk, a ponavljam da je najtragicnije sto mediji o ovome cute, ili cak velicaju (SAT)!

Bruka!

Autor Nedjo 31 Maj 2010, 09:56

Nekada davno je postojao odličan električan automobil. Nije zagađivao okolinu, nije bio skup, nije imao problem sa ograničenim kilometrima, nije zahtevao skupe popravke,...

http://ev1.org

Autor Viktor 31 Maj 2010, 11:30

nema ništa od ovakvih kola dok ima i barel nafte u svetu a prodaja hibrida je čisto zamaglivanje očiju.

Autor Viktor 31 Maj 2010, 11:36

@Viktor
Ovo zaista deluje kao zanimljiva prica. Zaista postoji puno prilicno dobro dokumentovanih dokaza o gusenju alternativnih ideja od strane naftnih kompanija.

Autor dekius 31 Maj 2010, 14:58

100.000 dinara nije 1.000 evra.

Autor Boris 31 Maj 2010, 23:11