Novi Kia Sportage 21. oktobra predstavljen novinarima u Srbiji

Najvažnija novost, sa kojom će Kia razvedriti ovu automobilsku jesen, predstavlja Sportage treće generacije. Novi Sportage je, po promotivnim cenama, krenuo sa prodajom u Srbiji. Najstariji korejski automobilski proizvođač njime namerava da uzburka tržište srednje velikih kompaktnih sportskih terenaca.
Novi Sportage, nastao pod perom poznatog nemačkog dizajnerskog gurua Petera Schreyera, po mišljenju mnogih spada među najlepša automobilska iznenađenja u poslednje vreme. Razloga je mnogo! Novajlija, koji u nekim pogledima podseća na umanjeni Sorento, oličenje je elegantne agresivnosti i izuzetne dizajnerske dramatičnosti. Za Sportage treće generacije, koji je u odnosu na predhodnika duži, niži i širi, mogli bi reći da je jednostavno lep i izuzetno zabavan. Isto važi i za njegovu siluetu kao i mnoštvo detalja, među kojima Vam neće promaći brojni LED svetlosni elementi. Sve to nadograđuje mogućnost izbora između 16, 17 ili 18-inčnih aluminijumskih felni i deset boja karoserije, od kojih se ističe boja Techno narandžasta, zbog izrazito jakog spektra boje i njene ekskluzivnosti.

Izvanredna unutrašnjost
Elegancija novog Sportagea počinje na markantnoj maski motora, koju dopunjuju vrlo napredna i neverovatno zavodljiva prednja svetla sa crnim okvirom i prigušenim LED svetlima. U istoj meri oduševljava prednji branik sa strmo postavljenim svetlima za maglu, koji je na donjem delu zbog mogućih oštećenja na terenu prefarban crnom bojom. Pogled na Sportage, koji je od bližih konkurenata oblikovan više futuristički, oduzima dah čak i svojim atraktivnim bočnim izgledom, gde nije moguće propustiti robustne naplatke, električno sklopiva spoljna ogledala sa pokazivačima smera, kao i udubljen profil na donjem delu karoserije, koji povećava atraktivnost i donosi potrebnu “dinamičnost“.

Važan element mišićavog, kompaktnog i dinamičnog izgleda predstavlja elegantan krov, koji može biti dopunjen priručnim krovnim nosačima. Sportage, koji je nastao na osnovu koncepta KUE, predstavljenog pre dve godine, ponosi se još i dvobojnim zadnjim branikom, u kojem su pokazivači smera postavljeni odvojeno od ostalih svetala. Ista linija prati i mladoliki, ali aerodinamičan krovni spojler sa trećim stop svetlom, u društvu niže postavljenih zadnjih svetala sa višeslojnom strukturom i izgledom u obliku LED svetlećih elemenata.

Uz sve navedeno Sportage ima poboljšanu aerodinamiku (koeficijent otpora
vazduha je umesto 0,40 sada samo 0,37) i 91 kg manju ukupnu masu. Sportage je
porastao i 90 mm u dužinu, 60 mm u širinu, dok je visina manja za 15 mm.
Međuosovinski razmak je 10 mm veći nego kod prethodnika. Udaljenosti karoserije
od tla (tzv. klirens) iznosi 172 mm.
Prefinjen
putnički prostor
Jedinstvena unutrašnjost je već na prvi pogled vrlo ugodna i od prethodne
vidljivo veća u svim pravcima, uključujući i prostor prtljažnika. Ovde se
ističu tri ključna dizajnerska elemenata: zavodljiva elegancija, glatke
površine i stilska funkcionalnost. Sve to prati tehnička savršenost, kojom se
novi Sportage hvali dovršenim radnim prostorom vozača, preglednom konzolom i
modernim dodacima poput: navigaconog uređaja sa displejom u boji i DVD čitačem,
dvodelnog krovnog prozora i kamere za sigurniju vožnju unazad. Takođe, ističu
se i ergonomski oblikovana sedišta sa trodimenzionalnom unutrašnjom strukturom,
koja se u potpunosti prilagođava obliku tela pojedinca. Potrebno je, uz sve to,
dodati da su sedišta presvučena tkaninom od češljane vune, tricot ili plemenite
kože.

Sportage otkriva drugačiji pogled na ergonomiju od dosadašnjeg. Za opušteni
ugođaj vozača brine po visini i dubini podesivi ergonomski oblikovan obruč
upravljača, te uz doplatu električno podesivo sedište vozača u osam smerova.
Vozača očekuju grafički izuzetno pregledni merači sa fluoroscentnim
pokazivačima i napredno otključavanje sa keyless inteligentnim ključem, koji
pokreće motor pomoću dugmeta. Bitan je i audio sistem nove generacije, koji
nudi radio prijemnik, CD plejer, kao i priključke za MP3 i iPod. Za
jednostavnije, opuštenije i sigurnije upravljanje audio sistemom zadužene su
komande na obruču upravljača. Isto važi i za upravljanje mobilnim telefonom
preko Bluetooth-a.
Uz sve to Sportage nudi i vrhunsku meru udobnosti. Vozačevo sedište moguće je u
vrelim letnjim danima ohladiti, a za hladna zimska jutra tu je električno
grejanje sedišta, čak i za putnike na zadnjoj klupi. Vrhunski ugođaj pruža i veliki
panoramski krovni prozor, koji se otvara jednim pritiskom na dugme, čime se
prostor ispunjava prirodnim svetlom i svežim vazduhom. Druge potrebe
zadovoljava automatski klima uređaj sa dvozonskim podešavanjem temperature,
nezavisno na strani vozača i suvozača, kao i jonizatorom koji automatski stvara
jonsku plazmu za osvežavanje vazduha i sprečavanje nastajanja neugodnih mirisa.
Ne možemo zaboraviti ni brojna odlagališta: centralna konzola vozaču i suvozaču
nudi udoban naslon i priručno odlagalište dok je prednja podna konzola
opremljena sa dva držača za osvežavajuće napitke, suvozačeva pregrada je
osvetljena i po potrebi za raskošnije putovanje opremljen hlađenjem. Sličnu
meru funkcionalnosti nudi zadnja klupa sa dva držača za piće, ugrađena u centralni
naslonu za ruke. Istovremeno, zadnja klupa omogućava izuzetnu preglednost, jer
su zadnji krovni stubovi (tzv. C-stub) pomereni ka zadnjem delu za punih 186
milimetara, u odnosu na predhonika.
Sportage, kod kojeg kupci mogu birati unutrašnjost sa sedištima u crnoj ili
sivoj boji ili pak sa atraktivnim paketom sa dodacima narandžaste boje,
premašuje putničku funkcionalnost svojim veoma izdašnim prtljažnim prostorom.
Prostor namenjen prtljagu već u osnovi iznosi 564 litara. Jednostavnim
preklapanjem deljive zadnje klupe prtljažni volumen može narasti do
neverovatnih 1353 litara.

Moderna
pogonska paleta
Sportage se na tržištu pozicionira modernom, snažnom i vrlo štedljivom
pogonskom paletom, koju od samog starta čine 2,0-litarski benzinski i
2,0-litarski dizel motori nove generacije. Oba motora ispunjavaju standard
emisija Euro5 i ponose se izuzetno visokim obrtnim momentom, odličnim odzivom,
niskom potrošnjom i niskom emisijom CO2. Dizel motor „R“ generacije, koji je
opremljen ubrizgavanjem goriva preko zajedničkog voda i turbinom promenljive
geometrije, dostiže najveću snagu od 100 kW (136 KS) i nudi čak 319 Nm momenta.
Sličnom merom ponosi se i benzinski motor. Motor iz porodice „Theta II“ ponosan
je na snagu od 120 kW (163 KS), 197 Nm obrtnog momenta, kompaktnom građom od
laganog aluminijuma, promenljivim upravljanjem ventila, prilagodljivim sistemom
usisa i vrlo mirnim delovanjem. Sportage je u izvedbi 2,0-litarskog benzinskog
motora opremljen 5-stepenim ručnim menjačem, dok dizel motor ima 6-stepeni ručni,
odnosno uz doplatu, 6-stepeni automatski menjač.

Trenutnu ponudu benzinskih motora odnedavno je dopunio i 1,6-litarski GDI
benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva i maksimalnom snagom od 103
kW (140 KS), a od novembra ove godine u ponudi će biti i još jedan dizel motor
zapremine 1,7 litara sa 84 kW (115 KS), koji je ekskluzivno razvijen u Kijinom
nemačkom razvojnom centru u Russelsheimu. Oba motora će biti ponuđena i sa
sistemom Start/Stop, koji dodatno snižava potrošnju goriva.
2WD ili 4WD
Novi Sportage u svim verzijama motora ponuđen je sa pogonom na prednje ili na
sve točkove. Motor pogonsku snagu prenosi uglavnom na prednje točkove, a
prilikom njihovog proklizavanja elektronski vođena višelamelna hidraulična
sklopka prenosi do 50% snage na zadnji par točkova. Većim terenskim izazovima
služi centralna blokada sa konstantnom raspodelom snage 50:50 u rasponu brzine
0-40 km/h. Uz to treba dodati da je Sportage uvek, bez obzira na tip pogona,
serijski opremljen uređajem HAC za jednostavnije pokretanje na uzbrdici i
sistemom DBC za automatsko kočenje i nadzor brzine prilikom vožnje nizbrdo,
koji ograničava brzinu spuštanja na maksimalnih 8 km/h.
AWD pogon na sva četiri točka, kojeg je u saradnji sa Kijom za novi Sportage
razvila međunarodna kompanija Magna Powertrain, nadzire držanje pojedinog točka
i automatski prenosi pogonsku snagu na točkove sa boljim kontaktom. Zbog toga
je raspodela pogonske snage između prednjeg i zadnjeg para točkova uvek
optimalna, što omogućava samouvereno, jednostavno i sigurno savladavanje
zahtevnijih terena i uspona. Uz to treba dodati da je AWD pogon na četiri točka
sa tehnologijom Dynamax™ među najsavršenijim AWD pogonima u klasi, jer je
opremljen naprednom upravljačkom elektronikom i mnoštvom senzora za praćenje
kontakta svakog pojedinačnog točka sa podlogom. Na temelju navedenih podataka
dolazi se do optimalnog raspoređivanja obrtnog momenta između pojedinih točkova
pomoću elektronski kontrolisanog hidrauličnog kvačila.
Sportage je opremljen nezavisnim oslanjanjem točkova, napred tipa MacPherson,
pozadi multilink, vrlo efikasnim amortizerima za udobniju vožnju po asfaltnim i
terenskim neravninama, kao i električno pojačanim servo upravljačem sa 2,96
okretaja između krajnjih položaja, a ponosi se i mnoštvom terenskih
karakteristika. Karoserijska udaljenost od tla doseže na najviše ispupčenom
delu najmanje 172 milimetara, pristupni ugao s prednje strane može dostići
maksimalnih 22,7 stepeni, sa zadnje čak 28,2 stepena, dok je najveći ugao
penjanja ograničen na 44,2 stepena.
Poplava
dodataka za aktivnu i pasivnu bezbednost
Sportage oduševljava izvrsnim voznim osobinama i poplavom modernih aktivnih i
pasivnih bezbednosnih pomagala i uređaja. Vozača i njegove putnike osim čvrste
karoserijske konstrukcije, koja je izrađena je čelika visoke čvrstoće, štiti i
šest sigurnosnih vazdušnih jastuka, dva napred, dva sa strane kao i dve bočne
vazdušne zavese celom dužinom vozila. Bočne zavese opremljene su senzorima,
koji pokreću njihovo aktiviranje u slučaju prevrtanja vozila. Isto tako važan
element sigurnosti predstavlja sistem za dinamički elektronski nadzor
stabilnosti vozila ESC, koji u slučaju proklizavanja smanjuje snagu motora te
nezavisnim kočenjem pojedinih točkova ponovno stabilizuje vozilo. Sportage je istovremeno
opremljen senzorom TPMS i pokazivačem pritiska vazduha u pneumaticima.
Novi Sportage se u svim verzijama ponosi vrlo efikasnim kočnicama sa dodatkom
ABS, koji sprečava blokiranje točkova prilikom snažnog kočenja i održava
optimalnu upravljivost u svim uslovima. Jednako važan sigurnosni zadatak
izvršavaju prednji nasloni za glavu, koji se u nekoliko milisekundi u trenutku
sudara pomeraju unapred i nagore, čime se ograničavaju mogućnosti opasnih
povreda vratnog dela kičme. Potrebno je pomenuti i zadnje parking senzore
(opcija) koje je za još bezbrižnije parkiranje unazad moguće dopuniti kamerom
sa LCD displejem u unutrašnjem ogledalu i vidnim uglom od 130 stepeni.
Bogata
ponuda opreme
Sportage je već u ACTIVE paketu opremljen sistemom za elektronsku kontrolu
dinamičke stabilnosti ESC, sistemom protiv proklizavanja točkova TCS, sistemom
za kontrolu kočenja u krivinama CBC, uređajem za automatsko kočenje tokom
vožnje nizbrdo DBC, sistemom za pomoć pri kretanju uzbrdo HAC, prednjim
vazdušnim jastucima, bočnim vazdušnim jastucima, bočnim vazdušnim zavesama,
aktivnim prednjim naslonima za glavu, sigurnosnim pojasevima sa ograničivačem
zatezne sile, ISOFIX sistemom za učvršćivanje dečijih sedišta pozadi,
sigurnosnom bravom za decu u zadnjim vratima, sistemom za sprečavanje
pražnjenja akumulatora, klima uređajem, obručem upravljača i ručicom menjača
presvučenim kožom, centralnim daljinskim zaključavanjem, alarmnim uređajem,
putnim računarom, audio sistemom sa CD i MP3 plejerom, priključcima za USB i AUX
sa šest zvučnika, električnim pomeranjem prednjih i zadnjih stakala,
elektro-pojačanim servo upravljačem MDPS, po visini podesivim sedištem za
vozača, prtljažnim rolo pokrivačem, 16-inčnim aluminijumskim felnama dimenzija
215/70 R16, električno podesivim i grejanim retrovizorima u boji karoserije i
prednjim svetlima za maglu.
Još više nudi Sportage u verziji URBAN, koji gore navedeno dopunjuje zadnjim
parking senzorima, automatskim dvozonskim klima uređajem, hlađenjem pregrade
ispred suvozača, senzorom za kišu, tempomatom, Bluetooth sistemom za handsfree
telefoniranje, obručem upravljača sa komandama audio uređaja, prtljažnom
mrežom, 17-inčnim aluminijumskim felnama dimenzija 225/60 R17, prednjim LED
svetlima za dnevnu vožnju, pokretnim spoljnim ogledalima sa ugrađenim
pokazivačima smera, dodatno zatamnjenim staklima, hromiranim ručicama vrata,
krovnim nosačima kao i prednjim sedištima podesivim u leđnom (lumbalnom) delu.
Sportage sa opremom SPORT ima i sedišta delimično presvučena kožom,
unutrašnje ogledalo sa automatskim zatamnjivanjem, kameru sa LCD
displejom za jednostavniju vožnju unazad i odleđivačem vetrobranskog stakla.
Sportage sa opremom MOTION uz sve navedeno ponosi se još i Xenon svetlima,
grejanim i kožom presvučenim sedištima, sportskim Supervision meračima,
inteligentnim ključem sa tasterom za paljenje motora, 18-inčnim felnama
dimenzija 235/55 R18 i panoramskim staklenim krovom.
Najbogatiji Sportage nosi oznaku LIMITED i nudi izvanredan komfor sa stavkama
poput navigacionog sistema NAVTEQ sa displejem osetljivim na dodir i mapama
Evrope (44 zemlje), kamerom za vožnju unazad koja projektuje sliku na displeju
navigacionog uređaja, dodatnim audio pojačalom i niskotonskim subwoofer
zvučnikom.
7-godišnja
revolucionarna garancija
Kia proizvodi model Sportage u svojoj modernoj fabrici u Žilini (Slovačka),
a kao i sve ostale nove Kije i ovaj izlazi na scenu sa najdužom evropskom
garancijom. 7-godišnja garancija važi do 150.000 pređenih kilometara (u prve
tri godine nema limita kilometraže) i važi za kompletno vozilo. Garancija je
potpuno besplatna i prenosiva na sledeće vlasnike bez ikakvih ograničenja.
Odlična
tržišna perspektiva
Novi Sportage, koji će svojom izuzetnom pojavom i isto tako atraktivnim
tehničkim sadržajem sigurno primetno promešati karte u klasi srednje velikih
kompaktnih sportskih terenaca (tzv. C-SUV segment), na našem tržištu
automobila već je uspešno startovao. Za najosnovniju izvedbu novog modela sa
1,6-litarskim benzinskim motorom, prednjim pogonom i paketom opreme COOL
potrebno je izdvojiti 16.990 evra (sa carinom i PDV-om), dok za skuplji
Sportage sa 2,0-litarskim benzinskim motorom i paketom opreme ACTIVE treba
18.990 evra.
Za one koji vole off-road užitke verzija sa AWD Dynamax™ pogonom je 1.800 evra skuplja. Jednako konkurentan je i Sportage sa dizel motorom. Potpuno novi 1,7-litarski common-rail dizel motor sa ACTIVE paketom startuje sa cenom već od 19.990 evra. Za snažniji dizelaš od 2,0 litra sa istim paketom opreme i prednjim pogonom potrebno je izdvojiti 21.990 evra, dok najskuplji i najraskošniji Sportage LIMITED sa kožnim sedištima, navigacionim uređajem sa velikim displejom u boji, kamerom za vožnju unatrag i panoramskim krovnim prozorom i AWD Dynamax™ pogonom na sva 4 točka košta 31.290 evra.
Cenovnik za novi Kia Sportage:
1,6 GDI benzinski motor / 135 KS Cool 16.990 evra
1,6 GDI benzinski motor / 135 KS Active 17.590 evra
1,6 GDI benzinski motor / 135 KS Urban 19.390 evra
1,6 GDI benzinski motor / 135 KS Sport 20.690 evra
1,6 GDI benzinski motor / 135 KS Motion 23.890 evra
2,0 CVVT benzinski motor / 163 KS Active 18.990 evra
2,0 CVVT benzinski motor / 163 KS Active AWD Dynamax™ 20.790 evra
2,0 CVVT benzinski motor / 163 KS Urban 20.790 evra
2,0 CVVT benzinski motor / 163 KS Urban AWD Dynamax™ 22.590 evra
1,7 CRDi VGT dizel motor / 116 KS Active 19.990 evra
1,7 CRDi VGT dizel motor / 116 KS Urban 21.790 evra
1,7 CRDi VGT dizel motor / 116 KS Sport 23.090 evra
1,7 CRDi VGT dizel motor / 116 KS Motion 26.290 evra
2,0 CRDi VGT dizel motor / 136 KS Active 21.990 evra
2,0 CRDi VGT dizel motor / 136 KS Active AWD Dynamax™ 23.790 evra
2,0 CRDi VGT dizel motor / 136 KS Urban 23.790 evra
2,0 CRDi VGT dizel motor / 136 KS Urban AWD Dynamax™ 25.590 evra
2,0 CRDi VGT dizel motor / 136 KS Sport AWD Dynamax™ 26.890 evra
2,0 CRDi VGT dizel motor / 136 KS Motion AWD Dynamax™ 29.990 evra
2,0 CRDi VGT dizel motor / 136 KS Limited AWD Dynamax™ 31.290 evra
Cene su izražene u evrima i uključuju PDV. Plaćanje se vrši u dinarskoj protivvrednosti.
163KS i 10,5s do 100km/h, tuga. ALi dobro, i ranije su lagali sa snagom, pa na dynou ispadne cak do 20% manje!
Ruku na srce, i pored toga Sportage mi se mnogo svidja, ali je ponuda motora i dalje slaba.
Mislim da je najveci problem kod vog automobila koju odabrati boju...
Odlican,davno nisam video u nekom automobilu ovako mastovito uredjen enterijer,isto vazi i za ix 35
Uz Start/Stop sistem mogu odmah da poklone i jedan anlaser. Trebaće ...
@moron
hahaha
nije valjda da start stop non stop rabi anlaser kao da gasis auto skroz.. valjda su nesto bolje smislili
Joca
Tako kažu oni što su probali. Ja se izvinjavam što je sa "komšijskog" sajta ( odnosi se na test Audija A1 ), ali se razume:
"Star/stop sustav isključuje motor dok je automobil u stanju mirovanja dokle god držite pritisnutu pedalu kočnice. Kada vozač otpusti papučicu kočnice start-stop sustav ponovno pokreće motor i počinje vožnja s prvim stupnjem prijenosa. Iskreno osobno nismo oduševljeni s nijednim sustavom start/stop bilo koje marke automobila, jer u gradskoj gužvi u kojoj se svakih 15 sekundi pomaknete za dužinu automobila i tako pola sata, sumnjamo da će elektropokretač i ostali sustavi moći izdržati takvu torturu. Da ne kažemo da se za toplih dana kada je neophodan rad klima uređaja klima stalno isključuje i počne vlažiti unutrašnjost. Zato, prvo što smo napravili po svakom pokretanju motora je bilo da pritiskom na prekidač, smještenog na središnjoj konzoli ispod vjetrobrana, isključimo taj sustav u gustom gradskom prometu s kratkim pomicanjima. Poslije svakog ručnog gašenja motora i ponovnog pokretanja motora ključem, funkcija start/stop sustava se automatski uključi,pa ju je potrebno ručno isključiti. Ekologija će trebati pričekati bolja rješenja…"
Bio sam u salonu,auto je prelep.
Odlican enterijer,mnogo bolji nego sto sam ocekivao i a ioprema mu je vise nego solidna.
Najlepsi mi je u beloj boji.
Mislim i da je najpovoljniji sa cenom u odnosu na konkurente.
onaj beli na bilbordu izgleda bruka. Kome se ne svidja start-stop neka ga ne ukljucuje!
@moron
Imas batice 7 godinica garancije pa nek crkava sta hoce!! :))
Sportidz je inace pun pogodak za kupovinu. Nema promasaja. :)
Jedino mi se ne svidja armatura u modelu bez navigacije, dodje kao nesto izuvijana i ispupcena, inace ostalo je bez greske.
Kome je malo dizel 136 konja, pustice Korejci sigurno i jaci od 180 konjica pa nek se strpi! :)
Zašto se tako palite na koreance. Ti automobili ako ništa nemaju galvanizovanu karoseriju.
7 godina garancije donosi ne predviđene troškove ovlašćenih servisa. A ako misliš da se sve priznaje besplatno za zamenu u tih 7 god, onda si se prevario. Prvo važi 150 000km i 3 godine a posle ide na pogađanje, znači zajebancija, kao i uvek kod kije i hjundaija.
@moron
zanimljivo, bas sam napravio malo istrazivanje na internetu, ima raznih resenja, ovo je zanimljivo, navodno restartuje motor za 350ms i kako kapiram nece udaviti anlaser
http://www.wired.com/autopia/2008/04/start-stop-tech/
@Mange
Jedan drug sa KIA ceedom je odavno prestao da ide u ovlascene servise - kaze da je preskupo i da se jednostavno ne isplati. Nasao je nekog dobrog majstora i kod njega servisira auto... meni je to jedan minus kod koreanaca dok ne saznam detalje... ako je stvarno dranje tokom tih 7 godina i garancija je selektivna, onda stvarno neka hvala
7 godina (ustvari 3 god normalne garancije) ili 150 000km garancije za CRDi motore je čista glupst! Ko ne pređe 150 000km za 3 godine, ne treba ni u kom obliku da kupuje ove automobile.
A benzinac na ovom terencu ne dolazi u obzir!
garancija nije selektvina vec je na sve, vazi u celoj evropi i prenosiva je (na novog vlasnika). vazi punih 7 godina, nema uslovljavanja (3 pa 2 pa ovo pa ono...).
Ljudi, idite na sajt i pogledajte garanciju ( znam da za Hyndai ima na sajtu ), ima vise teksta sa "iskljucenjem garancije" nego obrnuto.
Sto se cene servisa za Korejance tiče, moj jedan "polu" drugar ima iX35 CRDI od 185 ks i na 15.000 km je platio servis oko 19.500 dinara ( svi filteri i ulje motora ). Mislim da je onaj servis na 7.500 km bio 12.000 dinara. Sledeći je na 30.000 km pa će videti šta se tada radi.
Joca
Interesantno je to tehničko rešenje ZF-a za start-stop, ali je to baš nova tehnika i strah me pomisliti koliko opravke toga koštaju. Ne znam da li ova KIA ima taj sistem, ali nema šanse da garancija to pokrije 7 godina. To je za njih "potrošna roba", kao kvačilo, kočnice i sl.
Inače, ako si onaj "citirani" tekst dobro pročitao, taj sisteem se sam automatski uvek uključjuje pri prvom paljenju kola ( ključem ) i ti možeš svaki put naknadno samo "ručno" da ga isključiš - do sledečeg gašenja ključem. A kada ga ti opet "kresneš", taj sistem je opet aktivan ...
@moron
procitao sam hr text, kada dodjem do vremena moracu da probam jedan takav start&stop ocigledno imam prilicno idealisticke predstave
Moja prva zapažanja kod ovog modela od pre par dana su bila:
1. Preglomazan, ali ne mogu da kažem zbog čega. Nekako svuda ima nekakav višak ili je nešto previše ispupčeno.
2. Slaba vidljivost. Kada se okrenete pozadi iz vozačke pozicije slabo šta se vidi. Osećam da bi se namućio sa parkiranjem. Senzori za park. samo malo pomažu jer su neprecizni na distacu što sam testirao na jednom Meganu.
3. Slab kvalitet plastike. U poslednje vreme mi to smeta, mada mi nije pre smetalo. Valjda kada se čovek navikne na bolje, više ne može da toleriše nečije propuste ili jeftinoću.
Sve ovo se odnosi i na iX35, gotovo identično.
Sve ovo se ne odnosi na Tiguan, koji mi se prilično dopada, ali je u srednjoj opremi dosta skuplji.
@Sloba
2. - Pa da, ali su sve precizniji kako se polako priblizavas prepreci, ja uopste vise ne gledam unazad, samo slusam ;) naravno pogleda da nema neki stub prvo da upadne izmedju senzora...
@Sloba
Tacno je da je sa pozicije vozača iX35 veoma nepregledan pozadi, posebno od C do D stuba. To je 'rak-rana' mnogih vozila koja robuju dizajnu, gubeci iz vida funkcionalnost. Park. senzori ( pretezno ) resavaju problem parkiranja, ali ne i nepreglednost u gradskoj voznji. Ali senzori znaju i da omanu, tako da su oci ipak 'zakon'. Ja zimus jednog 'poljubio' zbog malo snega na njima...
@ moron
Ja vozim novu kia -ceed 2010 crdi i imam start stop (ISG-idle stop and go)system. ugradu kada je strasno velika guzva se ne gasi svaki cas jer se sistem aktivira samo kada je brzina veca od 30 km/h i kada zakocis. servisni interval je na 30000 za dizele i u odnosu na druge proizvodjace u zamlji kojoj zivim je odprilike isto. Garancija nije 3 godine nego sedam na ceo auto (od branika do branika-tako stoji na sajtu)osim potrosnih delova-sijalice lamela paknovi diskovi itd. nadam se da sam neke stvari barem malo razjasnio.Inace prezadovoljan sam autom i svakom bih ga preporucio. pozdrav
Mene je batica koji prodaje Sportidz ubedjivao pola sata da je servis na 20 ili 30 000 a veliki na 90 000 i da je ovaj potonji oko 200 jura.
I da nije tako opet bih ga pazario bez razmisljanja. Cak bih pre prisvojio novog sportidza u punoj opremi nego novog x3 glot!
:)