home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs

Redovna godišnja registracija motornih vozila postaje sve ozbiljnije opterećenje za kućni budžet. Dešava se da godišnje dažbine za četvorotočkaša iznose i 10 odsto njegove cene

Registracija vozila u Srbiji postala je prava noćna mora za vozače koje, uz duboko „zavlačenje ruke“ u džep, čeka i nezaobilazno, maltretiranje u redovima. U najboljem slučaju, treba vam bar jedan dan da izvršite tehnički pregled vozila, da ispunite i platite (13) uplatnica i da predate dokumenta na šalteru MUP. A samo za registraciju „punta klasik“, koja je među najjeftinijima, potrebno je izbrojati oko 19.000 dinara! Tako se dešava da vozači svake godine plaćaju i do deset odsto vrednosti automobila, samo kako bi ga koristili. Odnosno, posle desetak godina korišćenja vozila, građani državi na ime raznih troškova registracije plate i bukvalno vrednost već istrošenog vozila.

Mnogi vozači se bune što svake godine moraju da registruju automobil, a promena tablica, nalepnice, nove saobraćajne dozvole je nešto što kako tvrde, „nigde u svetu nema“.

- Pitanje opravdanosti registracije vozila svake godine je veoma zanimljivo - kaže Damir Okanović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije. Ako neko tvrdi da čuva budžet vozača tako što ne traži poštovanje zakonske obaveze o zimskim gumama, postavlja se pitanje zašto to radi nauštrb bezbednosti, a ne na primer uštedom na registraciji.

U državama EU, na primer, tehnički pregled se većinom obavlja svake druge godine. Tako je i u Nemačkoj, gde se na godišnjem nivou plaća taksa na vozilo na čiju visinu osim zapremine motora utiče i emisija ugljen-dioksida.

Kada bi naš „punto“ registrovali u Nemačkoj, to bi nas koštalo 58 evra za zapreminu motora i dodatnih dva evra po svakom gramu ugljen-dioksida preko granice od 120 grama CO2 po pređenom kilometru, što za „punta“ (133 g/km) iznosi 26 evra. Na ovu sumu, naravno treba dodati i iznos auto osiguranja, koji je u evropskim zemljama znatno veći nego kod nas.

Italijani registruju vozilo na pet godina, a nova vozila prvih pet godina nemaju obavezan tehnički pregled. Vozilo se može registrovati i na period od osam do 12 meseci. Francuzi, Austrijanci ili Mađari imaju sličan sistem. Naravno, visina takse je srazmerna dužini registracije.

NADLEŽNOST

- Posebno pitanje je zašto se samo kod nas registracija obavlja u MUP-u. Pritom, u skoro svim evropskim zemljama vlasnik jednom kupljenu registracionu tablicu može da koristi na svakom svom budućem vozilu. Mi plaćamo neekonomsku cenu tablica koje imaju ograničen rok važenja - kaže Damir Okanović.

MOTOCIKLISTI

U mnogim zemljama Evrope je, tvrdi Okanović, između ostalog omogućena i polugodišnja registracija, što bi naročito obradovalo naše vozače motocikala. - Nije logično da neko plaća registraciju cele godine, a može da se vozi, realno samo šest meseci, koliko dozvoljavaju vremenski uslovi - objašnjava Okanović.



čitanja : 1340



Komentari

Čekaj,ovo oni kritikuju sami sebe??? Pošto ne odlučuje baba Milojka o registraciji,već oni. A trebali su u tabeli da stave porez za auto preko 2 000ccm.
Sad će verovatno da kritikuju kako je skupo gorivo,pa onda da ga poskupe još !!!

Autor PITBULL 07 Okt 2011, 00:52

sad su kao fini zamazuju oci narodu a posle izbora po starom deri kozu osiromasenom narodu

Autor mile 07 Okt 2011, 02:12

To se kaže, najgori smo od sve dece!
Plate su nam najmanje a sve ostalo u životu najskuplje.
Ovo je Srbija bre.
Moramo da platimo taj porez što ovde živimo i volimo svoju zemlju.

Autor Velibor Stojković 07 Okt 2011, 06:19

Nisu tablice, vec velicina drzavnog aparata postaje sve teza za kucni budzet.

Autor krle 07 Okt 2011, 07:32

Pa zar agencija gde je ovaj 'genija za vožnju' zaposlen nije učestvovala u pravljenju ZOBSa?

Autor Dima 07 Okt 2011, 07:50

@ PITBULL

Ko kritikuje samog sebe? Komitet za bezbednost saobracaja nema nikakve veze sa registracijom vozila, to odredjuje Vlada Srbije.

Autor Djordje 07 Okt 2011, 09:26

mamicu im jarecu!

Autor NemanjaBB 07 Okt 2011, 11:56

@Djordje
Odgovorio ti je Dima. Nije šija nego vrat. Pa sve su postavili "svoje". Ne radi radikal sigurno tu,već kadar DS-a,SPS-a,G17 itd. Dakle oni su na vlasti a kritikuju kako ne valja??? Prave ludim narod. Znamo i mi da ne valja,menjajte !

Autor PITBULL 07 Okt 2011, 19:16

@ PITBULL, Dima

Druze,komitet za saobracaj je privatna firma ili udruzenje gradjana. Nema nikakve veze sa ZOBSom i sa Vladom. Novi ZOBS je pisao MUP, jedinstven slucaj ja mislim u celom svetu. Vi verovatno mislite na Demira Hadzica iz Agencije za bezbednost saobracaja,koja jeste agencija Vlade, i bila je konsultovana kod pisanja novog ZOBSa. Ovaj komitet je prilicno kritican i prema novim propisima i donekle prema vlasti, pa sam sam hteo da razjasnimo.

Autor Djordje 08 Okt 2011, 12:34

@Djordje
I BIA je agencija,dakle nema veze sa vladom zar ne???

Autor PITBULL™ 08 Okt 2011, 14:35

@ PITBULL

Da, BIA jeste Vladina agencija, kao sto je i Agencija za bezbednost saobracaja. Molio bih te, da ako nisi malouman, a rekao bih da nisi, nego da ti je promaklo, procitas moj prethodni post. Komitet za bezbednost saobracaja NIJE isto sto i Agencija za bezbednost saobracaja. KOMITET je nevladina ustanova, udruzenje gradjana, koje je poprilicno kriticno prema novom ZOBSu, i pokusava da neke stvari promeni. Nadam se da si sad shvatio sta sam pokusao da ti objasnim.

Autor Djordje 09 Okt 2011, 20:11

@Djordje
U pravu si,pomešao sam sa onim Demirom koji se stalno pojavljuje. A muka mi je od svih njih jer ništa dobro ne rade. Ako su ovi stvarno nezavisni i nije ih osnovala vlada,onda svaka čast. Samo ne vidim odakle se finansiraju i koja je njihova korist,tj ko im plaća plate? Onda su oni neka vrsta crvenog krsta.

Autor PITBULL™ 09 Okt 2011, 20:17

@ PITBULL
Pa generalno su ljudi koji su saobaracajne struke, rade ovamo i onamo, neki cak i u Agenciji, ali opet, tamo ne smeju da kazu sve sto misle o propisima kod nas, a svima je jasno da tu nesto ne valja. Pratio sam sta pricaju i mislim da je svakako korisno, za vozace, da postoji i neko takvo udruzenje. Finansiraju se koliko sam ukapirao najvise od neke strane pomoci, ali i rade neke saobracajne projekte kao konsultanit itd... Nisam siguran da je profitna ustanova, ali u svakom slucaju bolje je da postoje neki strucnjaci koji ce da kazu sta i kako ne valja, da ne ispadne kako vozaci pojma nemaju i samo se zale.

Autor Djordje 09 Okt 2011, 20:30

@Djordje
Da. Ali ništa pametno ne rade ovi koji se pitaju. Evo sad opet produžili propis da moraju sve 4 zimske gume,što je od izuzetnog značaja,a odmah mora prva pomoć,jer tu imaju proviziju. Zato mi je od svih njih muka. Pametuju,a na delu ništa. Povećan broj poginulih,za najteža dela može da se plati umesto zatvora,to je njihova briga.
Zimi moraju sve 4 zimske gume na auto,ako nemaš,nemoj da voziš. Od sebe pa na dalje to mislim. Kao i mobilni u vožnji. Gledam ljude,ko zombiji voze,kuckaju poruke,pričaju a odsutni su,nisu tu. Za mobilne bi kažnjavao najstrožije.

Autor PITBULL™ 09 Okt 2011, 20:35

@ PITBULL
Potpuno se slazem. Gomilu besmislica guraju za svoj dzep, a stvari od kojih stvarno moze zivot da zavisi (gume) odlazu da ne staju narodu na muku pred izbore. Ne pricaj mi nista, svaki dan u voznji po BGu mi je pakao, gledam kako raskopavaju i zatrpavaju jednu te istu ulicu po 6 puta u 6 meseci, svaki dan mi treba sve vise vremena da dodjem kuci sa posla.

Autor Djordje 09 Okt 2011, 20:40

@Djordje
Baš tako. Pazi,razumem da je udarac za džep,nažalost,našem narodu je sve udarac po džepu jer je standard nikakav. Ali neke stvari ipak moraju da se znaju. Za bezbednost nema štednje ! Zimi su gume od presudnog značaja. Ne može da se opravda odluka nikako. Šta će neko što ga zakuca neko jer ima letnje gume? Šta će neko koga udari auto,ubije? Sam sebe ubije,izleti sa puta,udari u kamion itd. A prva pomoć,koju većina ljudi ima,ne valja već treba Galenikina. Da ne pričam,što većina ljudi ne zna da pruži prvu pomoć. Ljudi verovatno nemaju predstavu kolika je razlika sa zimskim gumama. Kao nebo i zemlja. Meni sa zadnjom vučom,auto ide skoro kao džip. Sa letnjim,ne može da krene na ravnom skoro... Da ne pričam o kočenju,vodljivosti itd. Razlika je neverovatna. Prvo u smeši,a onda i u šari. Kao što sa zimskim leti ne možeš da ukočiš,mnogo se troše i ljulja se auto. Ali to je manje zlo nego letnje zimi. Tj,ako ne voziš brzo,možeš sa zimskim leti da voziš (mada nije preporučljivo ni racionalno) ,ali zato ne možeš sa letnjim zimi. Tj možeš,ako si kamikaza.

Autor PITBULL™ 09 Okt 2011, 20:50

@ PITBULL

Sve si u pravu, sve znam... Al dzabe sve to sto se prica, pise... Svako bi da vozi, nece u gradski ni po koju cenu. Pritom sem komfora, mislim (da ne kazem da sam siguran) da se preko mostova i po centru brze stigne kolima nego busom. Al' dzabe sve to, kad narod ko da nema mozga, opet ce po minusu letnje, daj boze dobre, gume, a kad dodju izbori opet ce da glasaju iste ove zbog kojih nemaju za zimske.

Autor Djordje 09 Okt 2011, 21:15